Bölüm-4

75 7 0
                                    

"Seyahat etmek yaşamaktır."

Hans Cristian Andersen


Vipassana Meditasyonu ilk 3 gün:

İlk üç gün, konsantrasyon üzerine meditasyonu anlattılar. Nefesine ve burun deliğinin ucuna konsantre olmayı öğrettiler. Söylerken kolay gibi gelebilir ama inanın bana zihni 1 saat boyunca aynı noktada tutabilmek öyle her yiğidin harcı değil, maksimum 5 dakika sonra çıkıyorsun hayal aleminde gezintilere..

Nefes al, nefes ver, burnunun ucuna odaklan, nefes al, nefes ver.. Hoppp kafa gitti. Duş yerleri temiz mi acaba?, Kaç günde bir duş almamıza izin veriyorlar? Ayy ya duş almamakta meditasyona dahilse. Saçlarım iki günde yağlanıyor ve ince telli saç yapım olduğu için hemen kafama yapışıyor. Meditasyon yapıp özümüze kavuşacağız dediysek te inek yalamış gibi gezeceğiz demedik. Hooop odaklan bibi, nefes al nefes ver işte böyle..

Off uykum geliyor ya..Uyuma kızım sakın uyuma rezil olursun bak herkese. Oğuz ne yapıyor acaba kafamı kaldırıp baksam mı ki? Benim sağ köşeme mi oturmuştu o? Yok bakmayayım şimdi, ya göz göze gelirsek oda yasak sonuçta. Ben konuşarak insanlara derdimi anlatamıyorum burada bakışarak nasıl iletişim kurmamı bekliyorlar acaba.. Yasak koyacak başka şey bulamadınız mı be kardeşim. Onu bırak ta bu yemek olayı nedir Allah aşkına.

Yemek molası günde iki kez ve sadece 15 dakika. Kafan aşağıya bakacak şekilde yine kimseyle iletişim kurmadan yemeğini yeyip kalkman gerekiyor. Koşa koşa tuvalet ihtiyacın varsa gideriyorsun ve doğru meditasyon odasına.. Yemekler de berbat! Pirinç yemekten içim dışıma çıktı. Pilavlarını tatsız tuzsuz ve lapa yapıyorlar. Bali' de yediğim tüm pilavlar böyleydi. Et suyu olmadan, karabiber koymadan yenilen pilava ben pilav demiyorum. Şimdi mevlit pilavı olacaktı hemde tavuklu. Allahımmm sana geliyorumm.

Tamam ya tamam nefes al nefes ver , nefes al nefes ver, nefes al nefes ver ............................................................................................................

Offffff o ne osuruk öyle, ah be teyzem aynı şeyi yiyoruz nasıl beceriyorsun bu kadar gönülden yürekten zortlata zortlata osurmayı. Yani insan evladıyız kaçar bazen diyeceğim de baya zorluyorsun sen sonuna kadar çıksın diye. Yoga yaparken zor hareketler olur insan arada kaçırıverir küçük pırtlar anlarım ama meditasyon yaparken zooorrt nedir ya? Gülmekte yasak mıydı acaba? Yok ben dayanamayacağım basacağım kahkahayı.. Puhaaha!!! Neyse ne diyorduk, bir şey demiyorduk meditasyon yapıyordum ben, nefes al nefes ver, nefes al nefes ver, nefes al nefes ver...

Bir daha Oğuz' un aklına uyarsam bana da bibi demesinler. Yok çok sürprizmiş yok çok sevecekmişim. Allah seni bildiği gibi yapsın Oğuz. Buradan sağ çıkarsam seni öldüreceğim!

Upppsss biri horlamaya başladı, gözü açmak yasak biliyorum ama bu anı kaçırmamalıyım, şöyle azcık aralayabilirim. Evvvvet gönüllü çalışanlardan biri kalktı yerinden, bakınıyor kim bu uyuklayan diye veeee buldu, hedefe doğru gidiyor, bakim kimmiş, heh yine şu teyze. Aaa kadının koluna girip dışarıya çıkartıyorlar. Bir dakika ya uyursan dışarıya mı atılıyorsun? Ah teyzem üçüncü günde 'game over' oldu. İyi de oldu, odanın osuruk kokusu gider bari. 


Taaamaaaam şimdi tekrar dönebilirim meditasyona nefes al nefes ver ............................................................................................................

Vipassana Meditasyonu 4.ve 5. gün:

Dördüncü gün gerçekten Vipassana Meditasyonuna başladık. 1 saat boyunca kıpırdamadan durmamızı istediler. O dizdeki acı var ya o dizdeki acı, ah o ne beter bir şey öyle. Abartma diyenleriniz varsa alalım baba yiğitleri sahaya.. Bir deneyin bak, bir saat kımıldamadan bağdaş kurup oturun. O zaman çok iyi anlayacaksınız beni. Ama meditasyonlarım da gelişme var. Biraz daha sahip olabiliyorum aklıma.

YOLDAHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin