Die zaterdag:
Saloua:
Vandaag komen ze mijn hand vragen!!spannend allemaal. Ik had al mijn outfitje uitgekozen. Ik trek een zwarte legging aan, met een zwart moschino jurkje die net over mijn knie komt dr bij. Ik stijl mijn haar en maak me licht op. Mijn tante,oom,broers en zus zijn inmiddels geariveerd. Alles is klaar, en ze kunnen elk moment komen. Ik hoorde de bel, en mijn hart ging te keer, ik was zoo zenuwachtig. Ik ging naar de keuken en hoorde mijn vader en de rest de gaste groeten. Na 15 minuten kwam mijn tante naar me toe en vroeg of ik thee naar binnen wilde brengen. Oh nee he!maar t moest. Ik pakte t dienblad en ging de woonkamer in, zette het dienbladop tafel en begon met groetten.Samir was samen met zijn ouders,zusje,broer,schoonzus&zus gekomen. Ik begon zijn moeder te groetten met 4 kusjes op de wang en mij schoonvader een normale hand, en daarna de rest, en toen kwam ik bij hem, ik gaf hem een hand en hij kneep er in.En toen hoorde ik mijn toekomstige schoonmoeder zeggen dat ik naast haar moest komen zitten.Toen ik naast haar kwam zitten begon ze een gesprek met me aan.
Zij: Ik heb veel over jou gehoord van mijn zoon,hij is helemaal gek op je.
Ik: ja hij heeft t ook vaak over u, hij raakt maar niet uitgesproken.
Zij: benti, je hebt vast wel verhalen over gemene schoonmoeders gehoord, maar ik zal jou net als mijn eigen dochter behandelen,je bent veilig bij mij.
Ik: sokran galti, ik zal er alles aan doen om Samir gelukkig te maken.
Zij: inchallah benti.En toen begon het echte gesprek. Zijn vader kwam aan het woord en begon met mij te praten:
Hij: Saloua, je weet waarom we hier vandaag zijn.
Ja: ja 3ami
Hij: wij komen jou hand voor onze zoon Samir vragen, en wat is jou antwoordt?
ik: Ja 3ami, mijn antwoordt is ja.
Hij: en u Hadj, geeft u u dochter toestemming?
vader: ja,ik vertrouw er op dat mijn dochter de juiste keuze maakt, en ik zal Samir als mijn eigen zoon beschouwen.We zeiden surah el Fatiha op, en toen omhelse de mannen elkaar. Mijn familie kon het goed vinden met die van Samir. Volgende week komen ze terug om over de bruidschat enz te praten. En ik? ik voelde me zoo gelukkig.