Deel 37

1.5K 45 3
                                    

Nabila:
Jawad en ik hebben een huisje en een trouwdatum. We trouwen over 3 weken. Best wel snel. We zouden eerst in Dubai blijven wonen maar Dubai willen we als vakantieland houden. Alles was bijna al geregeld voor de grote dag, alleen nog de bedankjes. Jawad en ik moesten het huis ook nog eens inrichten. Het enige wat we hadden waren de arabische tegels op de muur en gang, en van die kleine dingetjes zoals het keukengerij enz..Wij wilden van onze woonkamer een 1001 nacht arabische styl maken. De banken die zouden volgende week klaar zijn.Na ons feest gaan we naar Bonaire voor 2 weken. En dan als we terug zijn..moeten we samen verder leven. Ik keek uit het raam, vroeger keek ik uit hetzelfde raam en dacht ik aan later..en nu kijk ik weer uit het zelfde raam en denk ik aan vroeger. Aan de onbezorgde tijden..Ik dacht aan afgelopen zomer..en mijn gedachten gingen automatisch naar Samir..wat heb ik van die jongen gehouden zeg..en diep in mijn hart zal dat altijd zo blijven...hij zal nu wel getrouwdt zijn..

Samir:
Het einde van de avond naderde..Saloua zou met haar witte jurk naar beneden komen..daar stond ze dan, boven aan de trap en ik stond midden in de zaal.De lichten werden gedempt en het liedje van Dohor el Mazahir werdt gedraaid. Daar kwam ze dan, samen met haar vader die haar aan mij weggaf.Hij gaf me een hand en ik kuste zijn voorhoofd. Saloua huilde...We sneden de taart en moesten de ringen om doen. Mijn nichtje van 3 kwam met de ringkussens en gaf ze ons aan. Nadat we de ringen om hadden gingen we op de bruidstoelen zitten. Opeens zag ik mijn neefje Rayan van 4 de microfoon pakken.
Lieve lieve lieve oom Samir en lieve lieve nieuwe tante Saloua
Daar zitten jullie dan in jullie mooie kleren op de mooie bank. Ik..Rayan..moet jullie heel veel geluk wensen van mama&papa. En ik wil ook zeggen dat ik jou heeel erg ga missen oom Samir. En dat ik bij je kom slapen, en dat je de allerliefste oom van de hele wereld bent!

Aaaah wat lief, daarna kwam mijn nichtje aan het woord
Oom Samir..je bent de allerliefste oom, en je moet heel veel kindjes krijgen want ik wil heel veel neefjes en nichtjes. En ik hou van jou en tante Saloua

Me nichtje kwam naar ons toe en we omhelsden daar. Als laatst kwamen de zusjes van Saloua.

Lieve Saloua
Je bent een zus, en niet zomaar een zus voor ons. Voor ons ben je een moeder, jij hebt haar rol overgenomen. In anderhalf jaar tijd heb jij bewezen dat je een grote verantwoordelijkheid aan kunt, we konden altijd bij je terecht en nooit heb je gezegt dat je geen tijd voor ons had. Jammer genoeg kon onze lieve moeder er niet bij zijn, maar ze is er bij in onze harten. Ze zou trots op ons zijn geweest en vooral op jou. Lieve zus,wij wensen jou alle geluk van de wereld toe. En je bent altijd welkom.

Saloua begon te huilen en eerlijk gezegt kwamen er bij mij ook traantjes. Toen ik de zaal inkeek zag ik dat iedereen rode ogen had. Er werden fotos gemaakt en iedereen kwam de dansvloer op. Jongens en meiden dansten door elkaar en toen was het tijd om te gaan. Het liedje van Ragheb Alama werdt gedraait,Naseeni doenia..ons favoriete liedje..Iedereen verzamelde zich bij de uitgang van de zaal. Ik zag hoe Saloua afscheid nam van iedereen..met tranen in haar ogen stapten we de auto in..richting het hotel.....

Van klasgenoten die elkaar niet mochten tot echtgenoten.   (Voltooid) Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu