Deel 34

1.6K 47 6
                                    

Jawad:
De grote dag is aangebroken. Ik ga officeel de hand van Nabila vragen.Ik was best wel zenuwachtig. We hadden afgesproken om na het middag gebed naar hun toe te gaan. Myn zusje,zwager,broer,schoonzus,zus en ouders gingen mee. Daar angekomen werden we ontvangen door de vader van Nabila. Ik groette iedereen en kwam toen bij Nabila. Ik zag dat haar wat dwars zat, elk mens kon dat gewoon aan haar zien. Ze zag er niet zo blij uit, maar dit is toch wat ze wilde? heb ik hiervoor soumaya laten gaan. Verdomme! ik denk weer aan soumaya, en dat terwijl ik overmorgen trouw! Elmohim, na het eten kwamen we terzake, en spraken we over de bruidschat,en t feest en wat er allemaal bij komt kijken. Beide families kunnen het hmdl met elkaar vinden. Rond een uur of 8 vertrokken we naar huis. Raar, maar ik heb Nabila weinig gesproken, ze was meer aan t kletsen met mn zusje, ach ja die 2 zijn goede vriendinnen van elkaar.

Nabila:
De grote dag brak aan. Ik werd wakker met een raar gevoel in me. Vooral nadat ik Samir had gesproken. Ewa ja, ik moet er maar het beste van maken. Ik ben ook zo dom geweest om zo snel mijn ja-woord te geven!. Die middag kwam Jawad, samen met een paar familieleden. Ik vond het best wel gezelig want kon het goed vinden met zn familie leden. Ik heb echt een schat van een schoonmoeder en ik was druk in gesprek met zn zusje Omaima We hadden elkaar veel te vertellen.De mannen spraken over t feeste en de bruidschat. Myn boeit het allemaal niet hoor, zolang k maar gelukkig word. We gaan wel een groot feest houden, dat willen we beide graag. Meskin ik heb Jawad nauwelijks gesproken, was zo druk bezig. Wat zal hij nu wel niet van me denken?Toen ze weggingen ging ik het dak op en smste hem nog.
Hey sgat,ik vond het vandaag gezellig,
sorry dat ik niet veel met je heb gesproken, maar je
weet toch wel, je zusje omaima en ik..we hadden elkaar
heel wat te vertellen. Overmorgen onze grote dag, en ik maak
je dan gek!neem alvast oordopjes mee.Xxxx je vrouwtje

Ik verzond het smsje en ging naar beneden. Voor ik het wist werd ik gebeld door Jawad.

Jawad: Heey vrouwtje diali
Ik: heeeey mannetje van me, wallah sorry
Jawad: het is oke,jij en omaima he,oefff ik word gek van vrouwen
Ik: hahha wen er maar aan,want zij en ik in 1 ruimte...oeffff
Jawad: hahahha gekkie..maar wat doe je morgen?
Ik: hmmm niks,jij?
Jawad: zin om naar het strand te gaan
Ik: eerlijk gezegd niet,
Jawad: hmm jammer..en als Omaima mee gaat
Ik: ook niet, k wil morgen even op bezoek gaan bij myn oma,ga je mee?
Jawad: ja s goed hoor, zeg maar hoelaat
Ik: oke! ik laat t je morgen dan wel weten
Jawad: maar sgat, we kunnen toch wel wat gaan doen samen,voordat we naar je oma gaan, k wil naar het strand,maargoed,
Ik: oke oke ik ga wel met je mee!! Haal je me dan op
Jawad: tuuuuuurlijk haal ik je op, morgen rond 11 uur oke
Ik: s goed sgat.tot morgen
Jawad: tot morgen

Soumaya:
Eindelijk vakantie!!Ik genoot van het mooie weer. Ik was inmiddels al een tijdje in Marokko. De afgelopen jaar was best moeilijk. Jawad heeft er een einde aan gemaakt, en dat moest ik aan mn moeder vertellen. Ze negeerde me een tijdje. We hadden echt trouwplannen, maar nu is alles voorbij. Ik besloot er deze vakantie maar het beste van te maken.Ik was vaak op het strand te vinden. En tot die ene dag...Ik was lekket aan het zonnen toen myn nicht Ferdaus me riep.
Ferdaus: ik zag Jawad net
Ik: ohh waar dan
Ferdaus: hier op het strand
Ik: alleen?
Ferdaus: met een meisje
Ik: het is dus waar
Ferdaus: wat?!
Ik: hij is verloofd
Ferdaus: meen je niet?!
Ik: yeps..
Ferdaus: ik zag ze eten gaan halen, kom wij gaan die kant ook op
Ik: hmmm ja kom maar...

Somaya:
Ik zag jawad op het strand met zn verloofde. Ik liep er express langs, maar hij was veels te druk met zn verloofde dat hij me geen eens dag.

Nabila:
Vandaag zouden Jawad en ik gaan tekenen!! spannend allemaal. De vader van Jawad was al bij ons thuis. Ik werd wakker en ging douchen. Ik trok zwarte legging met een jurkje aan. Mijn haar deed ik los en klaar was ik. Ik wilde er normaal uit zien. Ik ging naar beneden en at wat, terwijl mijn vol vol brood zat kwam Jawad binnen, met mn volle mond probeerde ik wat te zeggen.
Ik: hmm mmm ja mm sorry had nog niet gegeten
Jawad: doe snel a varken, dit is een belangrijke dag
Ik: klaar!! sorry maar ben net wakker,zeg het eens meneer Jawad
Jawad: ze komen zo he
Ik: ja ik weet, maar zo lang zal het niet duren, hoe sneller hoe beter
Jawad: 3la dombo, wallah wist niet dat je zo dom kon zijn
Ik: ja sorry komt vast door de zenuwen, maar goed
Jawad: kom we gaan naar boven hoor.
Ik: owkieee

Nadat we hadden getekent kregen die mannetje nog wat thee en koekjes te drinken. Er kwam van alles in het huwelijks contract te staan en het allerbelangrijkste: tot de dood ons scheidt! op het moment dat ik tekende voelde ik me raar, ik moest aan Samir denken, hij behoort nu definitief tot het verleden..ik ben nu de vrouw van Jawad en zal er alles aan doen om hem gelukkig ze maken.....

Van klasgenoten die elkaar niet mochten tot echtgenoten.   (Voltooid) Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu