Nabila's grote dag!
Nabila:
Vandaag is het mijn trouwdag. Mijn henna-avond heb ik simpel gehouden want wilde niet echt een feestje.Er waren alleen vriendinnen en een paar nichten aanwezig en er werdt wat muziek gedraaid..meer niet. Maar vandaag is het wel mijn grote feest. Ik werd zenuwachtig wakker. Om half 9 had ik een afspraak bij de masseuse die mij een heerlijke massage gaat geven. Om 12 uur komt de negaffa. Er werd op de deur geklopt. Binnen!! riep ik. Het was mijn zusje..
Zusje: wakker worden lieve zus
Ik: ik ben al wakkerrr
Zusje: vandaag is het jou grote dagje..ben je zenuwachtig
Ik: jaa dat zeker..dit was gewoon mijn laatste nachtje in dit huis.
Zusje: ik ga jou ook heel erg missen hoor..met wie moet ik nu ruzie om de afwas maken, met wie moet k ruzie maken om kleren enz..en owee als die Jawad je wat aandoet he, dan krijgt ie met mij te maken oke
Ik: hahha s goed meid..maar wil je me even alleen laten en straks terug komen, ik moet wat doen
Zusje: okeeeIK dacht aan Samir..die is al getrouwd. En ik moet ook verder gaa met mijn leven. Ik startte de laptop en moest Samir hoe dan ook een mailtje sturen, ik weet dat hij een andere emailadres heeft maar toch hoop ik dat hij het ooit leest.
Lieve Samir..
Vandaag is het mijn trouwdag. Die van jou is inmiddels al geweest, dat hoorde ik via via. Voor deze dag heb ik vaak aan je moeten denken, vooral als ik aan afgelopen zomer denk. Als ik later aan mijn MBO tijd zal terug denken dan ben jij de eerste persoon die ik in me hoofd zal komen. Lieve Samir, ik had nooit verwacht dat ik alsnog deze woorden zal typen, maar IK HOU VAN JOU!! en dat zal ik altijd blijven doen, ongeacht we beide een andere pad op gaan. Ik heb vaak gezegd dat we elkaar moeten vergeten maar een persoon als jij zal ik nooit kunnen vergeten. Lieve Samir.. ik hoop dat je dit mailtje ooit zult lezen...
Nabila.Ik verzond het mailtje en ging naar beneden. Daar zaten een paar nichten van mij. Mijn liefste nicht Karima was er ook want zij zou mee gaan naar de masseuse. Ik kon geen hap door me keel krijgen. Toen we in de auto zaten reden we langs een supermarkt, snel ging ik wat te eten halen, het meisje achter de kassa keek me vreemd aan, want ze zg me versierde handen.
Bij de masseuse aangekomen kreeg een heerlijke massage. Thuis aangekomen zag ik dat het al een stuk drukker was. De negaffa was er al, en ze was bezig met de kapsels van me nichtjes. Daarna was ik aan de beurt. Samen met de negaffa ging ik mijn kamer in, mijn nicht Karima kwam er ook bij om de negaffe te helpen. Jawad zou me om 5 uur komen ophalen met een gouden koets en 2 witte paarden. Hij zou ook met de dakka marrakchia komen. Nadat de negaffa mn haar had gedaan trok ik mijn witte jurk met selhem aan, in die jurk zou ik mijn ouderlijk huis verlaten. Het huis begon al vol te worden en mn broers waren er allemaal. Ook mijn broer Anouar en zijn vrouw Nihal. Hij kwam naar me toe en omhelse me stevig.
Anouar: lieve zusje daar ga je dan
Ik: hou op anu..ik wil niet janken anders gaat mn make-up eraan
Nihal: geniet er van, vandaag ben jij het prinsesje, en wees vooral niet zenuwachtig meid
Ik: ik ga het proberen..de jongen/mannen hadden allemaal hetzelfde pak aan, en mn ooms&vader hadden ook hetzelfde aan. Ik zat daar maar op de bank,de fotograve was er ook en die nam nog wat fotos. En toen hoorde ik toeterende auto's mijn straat in komen rijden en de dakka speelde ook al. Jawad kwam binnen, we maakten fotos, er werd gedanst en toen werd het tijd om naar de zaal de vertrekken. Ik hield hem stevig vast, ik keek om me heen, richting mijn kamer..Ik zag het raam waar ik vroeger altijd uit keek, denken aan later. En nu kon ik er ook doorheen kijken..om mijn leven als BENT(ongetrouwde dame) te verlaten. Ik kreeg tranen..en zag dat ook mijn moeder en zussen tranen kregen. Dag huis!Dag onverantwoordelijke leventje! Buiten werden en nog heel wat fotos gemaakt met de paarden en toen was het tijden om naar de zaal te rijden. We reden langs zoveel plekken waar ik herinneringen aan had..maar dat behoort nu allemaal tot het verleden..