1 maand later.
Samir:
Morgen is het mijn grote dag, ik ga trouwen! Mensen horen blij te zijn,maar ik ben dat niet. De afgelopen tijd ben ik alleen bezig geweest met Nabila. Ik weet dat ik nog van haar hou, en dat zal nooit over gaan. Meskiena saloua, zij heeft vandaag haar henna-dag,ze wilde dat ik er bij was, maar ik vind dat echt iets voor alleen meisjes en vrouwen. Mijn moeder,tante,zussen,schoonzussen en zusje gaan wel allemaal. En ik?? ik ga met vrienden weg, jah vrienden. Ik heb zin om alles af te blazen, ik wil alles stop zetten..ik word gek van me zelf. Nabila gaat verder met haar leven en ik moet ook verder, ik moet saloua gelukkig maken. Ik kan niet meer terug. Ja rabi help me. Ik ging naar beneden. Iedereen was daar, want ze zouden naar het feest van Saloua gaan. Mn moeder kwam naar me toe.
Ma: zoon, ik ben zo blij voor je! mijn zoon,jarenlang heb ik voor je gezorgt en ga je je eigen leven tegemoet met saloua. Zoon, het huwelijk is volhouden, volhouden en volhouden. Ruzies zullen wel komen, maar dat is de sjaitan.
Zoon: ik weet mama, veel plezier vandaag en doe saloua de groeten
Ma: zal ik doen, en morgen is het jullie grote dag
Zoon: inchallah.De dames gingen weg en ik bleef thuis achter met mijn vader,ik zou wat gaan doen met vrienden maar toch maar niet. Ik moest me voorbereiden voor morgen. Ik belde saloua, na 3 x nam ze eindelijk op
Saloua: sorry sgat, maar ik heb henna aan me handen, vandaar, en ik bel nu handsfree sorry
Ik: ahhaha meskiena, als je maar niet te veel henaa op zet, want ik vind dat niet zo lekker ruiken
Saloua: jammer voor je, maar je komt dus niet
Ik: neej schat, ik hoop maar dat het feestje snel voorbij is want morgen moet je er vroeg uit he
Saloua: jaa ik moet wel uitgerust zijn, ik ga rond 1 uur naar bed, tenminste dat probeer ik
IK: ja ik ga ook vroeg, moet morgen ochtend nog naar de kapper
Saloua: ewa sgat, slaap lekker, want ik moet hangenn
Ik: is goed, maak er een leuke avond van
Saloua: dank jeIk hing op en ging het balkon op om even een frisse lucht te nemen.
Saloua:
Vandaag is het mijn henna dag. Mijn tantes en de negaffa waren er al vroeg. Ik voelde me nog geen bruidje, maar dat komt straks denk ik. Tegen de avond waren al me nichtjes,buurmeisjes enz er al. En toen begon alles. Ik kreeg versierde henna op me handen en de vrouw begon met het ritueel. Het liedje waar iedereen tranen bij kreeg. Voor ik het wist was iedereen aan huilen, en ik dan?? ik dacht aan mn moeder, wat ik haar zo graag bij me gehad. Jarabi geef me sbar.Samir belde nog even, ik merkte dat hij zenuwachtig was. Myn avond was een geslaagde avond, er werden fotos gemaakt en er werdt gedanst. Tegen 12 uur snachts ging iedereen weg. Ik ging mn bed in, mijn laatste nacht in mijn ouderlijk huis....en morgen is het mijn grote dag.....