11. Noah & Jason

3.5K 69 18
                                    

Noah P.o.v

Heb ik spijt dat ik dit gezegd heb? Het is wat ik zou moeten zeggen bij homo's, dat heeft mijn trainster gezegd. Maar of ik me er goed bij voel is een ander verhaal. Het zit in mijn aard. Ik ben homo. "ik ben geen homo.. Ik ben geen flikker" ik ga heen en weer op de grond in een hoekje "ik ben g... Ik ben ge.." stotterend zeg ik het nu, ik durf het niet te zeggen..
Ik sta op en trap tegen de muur. "godverdomme kut zooi." tranen stromen over mijn wang heen. Ik ben bang, maar ook boos. Was dit maar niet bij mij gebeurt. Ik stop met slaan en schoppen en laat me zakken tegen de muur. Ik huil daar geluidloos verder.

Jason P.o.v

"ehhh.. Ugh.. Fucking hoofdpijn" "alles oké zoon?" "ja tuurlijk mam. Het komt wel goed. Ik ga gewoon naar school"

Ik gooi m'n fiets, zowat, in de fietsenstalling en loop door naar m'n vrienden. "voetbal wedstrijd vanavond he bro" zegt Milan. "ja weet ik, kunnen we misschien chickies fixen" "true true" antwoord Milan weer terug.

Ik zie hem nergens. Ik snap niet waarom ik naar hem zoek, wat boeit me die gozer nog. Toch ben ik benieuwd naar hen. Ik begin me ook te realiseren wat er gister is gebeurd. Ik heb geen 1 meisje aangesproken. Ik heb 1 iemand gesproken. Een jongens stem gaat door m'n hoofd.
"ik.. Wil meer" hijg ik in zijn oren. "nee godverdomme, rot op! Ik wil je nooit meer zien jij homo!" gooit hij er woedend uit.
Ik weet bijna zeker wie het was. Iets was ik niet weet is waarom ik naar hem ben gekomen en dat heb gezegd. Het moet toch gewoon tegen een meisje gezegd zijn? Ik bedoel ik zou dat toch nooit tegen een jongen zeggen?
" hoor je me wel gozer? We moeten naar les"
"JASONNN"
ik schrik meteen wakker. "ja ik ben er weer, laten we gaan"

Noah P.o.v

Ik loop de school binnen. Het is het 4e uur al, pauze is geweest en les is net 5 minuten weer begonnen. Ik ben 3 lesuren te laat. Klopt. Mam had gemaild dat ik naar m'n training ging voor iets heel belangrijks. Ze wilt natuurlijk dat niemand weet dat ik homo ben, was.

Ik stronkel de les in. Iedereen kijkt me aan en is stil. Ik voel het en ik zie het. Ik kijk Jason kort aan en wijk snel m'n blik naar de stoel naast hem. Milan zit al met zijn andsds beste vriend naast Jason, Jake. Ik zet me naast hem neer. "waar was je?" fluisterd hij dichtbij m'n oor. "waarom was jij gister bij mij? Je bent hetero en je wilde mij" fluisterde ik terug. Kleine nadruk kwam er op mij, zodat hij wist wat ik bedoelde. Hij kijkt geschrokken, recht naar voren, het bord. "was je dronken? Of wat?" vroeg ik door. "laat het" zei hij als enige. Ik wist exact wat hij gedaan had. Hij had rode ogen, hij gedroeg zich gister ook anders. Hij heeft drugs gebruikt. Niemand zal het zien of weten. Alleen de juiste persoon die hem gezien heeft kan het vertellen. "waarom schold je me uit.." "waarom kwam je naar mij?" kaatste ik terug. Allebei kijken we recht naar voren. "we gaan in groep projectjes werken. Iedereen krijgt een thema. Je werkt met degene naast je. Dit gaat natuurlijk over bio, dus elk paragraaf van elk hoofdstuk word verdeeld"

"jullie krijgen hoofdstuk 5 paragraaf 5, Jason en Noah." ik blader erheen. Als we beide zien wat er staat steekt het bij m'n hart. Het gaat over homo shit, gay shit.

"waar spreken we af?" "mm.. Doe maar bij jou.. Ik ben wel met auto gebracht door mam" zegt ik terug. terug. "ik heb een auto" grijnst Jason naar mij. "prima, ik bel mam even"

We zitten stil in zijn auto. De auto is duur, ook als we zijn wijk binnen rijden zie ik grote gebouwen. Prachtige gebouwen. "we zijn er, stap je nog uit?" "uh.. Ja.. Sorry"

"maaam we zijn thuis" "we?" "jaa, dit is noah trouwens, we gaan werken aan een project" "oké, eet je mee?" ik twijfel, maar ik weet wat ik wil zeggen, ik wil even af zijn van mam en pap hun gezeik. "ja ik eet mee als dat mag, mevrouw" "oké top, je mag me Lena noemen trouwens!" ik zet een glimlach op mijn gezicht.

We hebben van alles besproken. Van wie wat doet en zo door. Ik doe het vrouwelijke gedeel en hij de jongens gedeelte. Dit vond ik fijner, hij weet natuurlijk niet waarom. Ook hebben we de presentatie een beetje in elkaar gezet, het is nu etens tijd.

"dus vertel wat over jezelf noah?" "uh, mijn naam is noahlite, officieel. Ik woon bij North Street, de iets minder dure wijk." "aha, naja ik ben dus Lena, de moeder van Jason. Ik en zijn vader werken allebei, ik thuis, maar vaker uit huis. Zijn vader werkt lange dagen buiten thuis. Hij sticht vrijheid voor iedereen. Trouwens Jason, hij werkt aan de lgbt dingen, hij vroeg of je binnenkort gaat helpen, omdat je er altijd over praat, geïnteresseerd bent" Jason spuugt zijn soep uit. Mijn wenkbrauw gaat omhoog. Hij, geïnteresseerd in lgbt? "mam!" "wat is er. Je zegt het zelf, dat je er niet tegen bent balabal." nu gaan beide wenkbrauwen omhoog "ik dacht dat je ze haatte? Jason?" nu kijkt zijn moeder geïnteresseerd "hou je kop noah.." "nee vertel eens noah." "hij uh.. Nee niks laat maar, dat is aan hem om u te vertellen." "zeg maar je" zegt ze in een koude stem.

~

12~05~2019

just a boy | boyxboyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu