00 : 03

5.5K 494 48
                                    

« secret attention »

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

« secret attention »

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

enjoy reading my blueberries

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


AKU mengatur langkah pantas menuju ke blok aspuri. Bila loceng sekolah berbunyi je tadi, terus aku cabut lari dari kelas.

Petang ni aku ada latihan bola jaring.

Jangan pandang aku sebelah mata. Aku capten netball sekolah okay!


Kawan kawan aku tu pulak memang suka melenggang bila balik. Sambil berjalan nak balik aspuri sempat lagi membawang.

Ameliya pun budak netball jugak. Goal Shooter. Latihan mula pukul 4:00 petang. Ada lagi 2 jam.

Tapi aku kena cepat sebab aku yang kena tolong Cikgu Suraya, cikgu yang jadi coach kitaorang untuk buat persediaan dekat gelanggang bola jaring.

"Laura!"

Aku berpaling. Siapa pulak ni? Aku dah lah nak cepat.

Kelihatan dua orang jejaka kacak menghampiri aku. Kedua duanya menghadiahkan senyuman manis.

"Arfiq, Firash... aku ingat siapa tadi. Kenapa?"

Okay. Arfiq dengan Firash ni antara kawan rapat Izwan. Geng bestie teruk ah. Bukan tu je. Satu geng diorang ni famous.

Ada enam orang termasuk Izwan. Adam, Firash, Amierul, Nazrul dengan Arfiq. Semua kelas sama je dengan aku. 5 IBR.

Aku pun tak tahu kenapa diorang semua hensem. Satu geng pulak tu. Tak tahu lah kalau diorang cuma nak kawan dengan orang hensem hensem je ke apa.

Tapi serious talk. Kalau diorang jalan sama sama sumpah macam korean boys idol group.

Yang paling hensem? Okay la aku mengaku. Of course Izwan. Pfft.

Tapi kadang kadang aku menyampah lah jugak bila budak budak perempuan sekolah ni menggila bila tengok diorang.

Ada yang jerit jerit. Buat buat pengsan pun ada. Menyampah. Hari hari penuh je meja diorang dengan bunga la coklat la. Surat cinta jangan cakap la. Penuh laci meja.

Apa yang aku tabik dengan diorang ialah diorang tak pernah pulak melayan mana mana perempuan. Semua single but not available.

Mula mula aku masuk sekolah ni pun aku ada lah perasaan kagum dengan rupa diorang tu. Aku pun perempuan biasa okay! Biasa lah tu. Tapi aku tak ada lah nak menggedik ke apa.

[OG] Pujaan Hati Mr HeadprefectWhere stories live. Discover now