00 : 06

5.3K 456 46
                                    

« hurted »

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


« hurted »

.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

enjoy reading my blueberries ♡

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

"UMMI..."

"Meena, kenapa dengan suara tu? Meena baru lepas nangis ke? Kenapa ni, sayang?"

Aku menahan sebak. Aku memang berniat tak nak nangis dah. Tapi lepas dengar suara ummi, tiba tiba mood sedih tu datang balik.

"Meena ada masalah ke? Kawan kawan buat apa? Cerita lah dekat ummi. Ummi risau ni." Suara lembut ummi menerobos masuk ke cerowong telingaku.

Aku halakan pandangan ke arah kolam ikan yang berada di belakang blok aspuri. Aku memang suka lepak dekat sini.

Duduk atas bangku bawah pokok mangga sambil perhatikan kawasan sekeliling. Kalau tengah call ummi, tempat ni memang akan jadi tempat pilihan pertama aku.

Sebab apa? Sebenarnya, aku ni anak tunggal. So, aku memang manja gila dengan parents aku. Boleh dikatakan diri aku 95% lain kalau aku ada dekat rumah dengan perangai aku dekat sekolah.

Orang yang panggil aku dengan nama Ameena cuma keluarga terdekat je. Member sekolah semua panggil aku Laura atau Ara je. Cuma, ada seorang lelaki yang dari dulu sanpai sekarang panggil aku Ameena.

Aku mengeluh.

Ya. Lelaki tu ialah Izwan.

Aku pun tak tahu kenapa dia panggil aku dengan nama tu sedangkan semua orang kat sekolah ni panggil aku Laura.

Okay stop topik pasal nama dan Izwan. Nanti aku nangis lagi siapa nak pujuk?

"Meena, ummi risau ni. Cuba cakap. Kenapa diam pulak? Meena tak nak cakap dengan ummi dah ke?"

Aku menggeleng pantas.  Macam la ummi nampak aku duk tergeleng geleng sorang sorang ni.

Aku berdehem. Nak hilangkan serak lepas nangis sebenarnya.

"Mana ada apa apa, ummi. Meena okay jelah. Cuma, Meena rindu sangat dekat ummi. Tu je." Aku cuba menceriakan suara.

Aku tak nak ummi syak apa apa. Nanti ummi banyak tanya. Aku malas nak cerita dari A sampai Z.

[OG] Pujaan Hati Mr HeadprefectWhere stories live. Discover now