00 : 09

5.2K 407 41
                                    

« thankyou, mr headprefect »

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


« thankyou, mr headprefect »

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

enjoy reading my blueberries ♡

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


P-PRANG!

"Allah!"

"Puan! Puan okay ke?"

Ummi mengurut dada. Ummi menghalakan pandangan pada pinggan dan mangkuk yang pecah berderai di atas lantai. Beberapa pelanggan yang ada di dalam kedai itu memandang ummi dengan pandangan pelik.

"Tak apa, puan. Biar saya yang bersihkan semua ni. Puan duduk dulu," Seorang gadis berkaca mata menghalang ummi daripada tunduk mengutip kaca kaca yang bertaburan.

Ummi memandang wajah gadis itu seraya menghadiahkan senyuman tawar.

"Terima kasih, Hanna."

Gadis berwajah manis itu menghadiahkan sebuah senyuman.

Hanna merupakan salah satu daripada 4 orang pekerja yang ummi ambil sebagai pekerja di Cafe' ini. Ummi dan Hanna boleh dikatakan rapat.

Ummi hanya memandang Hanna yang tunduk mengutip kaca kaca yang bertaburan dan dimasukkan ke dalam sebuah plastik sampah.

Ummi lantas memilih untuk beredar ke kaunter. Kerusi ditarik dan ummi terus duduk di atasnya dengan hati yang masih gundah gulana.

Sungguh. Hati aku b

erdebar debar sejak dari tadi. Seperti...

Ada kejadian buruk yang bakal berlaku. Pada siapa?

"Suami aku?" ummi mengetap bibir. Resah.

Wajah tenang suaminya terbayang bayang di benak fikiran. Pagi tadi, dia agak kelam kabut untuk ke kerja. Ada meeting tergempar katanya. Tapi tadi, baru sahaja ummi menghubungi abah. Suaranya kedengaran ceria di hujung talian.

Peluh ummi merintik di dahi. Jantung tiba tiba berdegup kencang.

Ya Allah... adakah...

Ameena?






















❀❀❀


KENAPA semuanya gelap? Mana semua orang?

Air mata mengalir tanpa henti. Esak tangis ku tidak dapat ditahan lagi. Dada ku tiba tiba terasa sakit.

Ya Allah. Ini kah penghujung nyawaku? Semuanya bakal berakhir di sini?

[OG] Pujaan Hati Mr HeadprefectWhere stories live. Discover now