00 : 04

5.3K 467 53
                                    

« la vien rose »

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

« la vien rose »

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

enjoy reading my blueberries

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

"NICE game. Caya ah, Ara."

Amelia mengambil tempat bersebelahan aku yang sedang meneguk rakus air mineral sejuk sambil duduk di atas lantai simen.

"Haah. Harini energy kau lain macam. Kau makan ubat kuat ke?" Nora, teammate netball aku tiba tiba menyampuk.

Hampir tersembur air mineral aku. Eh minah ni. Dia main ubat kuat pulak dah.

Semua kawan satu team netball aku tiba tiba ketawa dan mula duduk di sekeliling aku. Tak lain tak bukan. Nak membawang!

Nasib baik latihan dah habis. Cikgu Suraya pun dah ke bilik guru. Tapi nanti dia turun balik. Katanya nak jumpa aku secara personal. Sebab apa? Tu aku tak tahu.

Aku mengelap lebihan air di bibir.

"Iee. Orang pakai energy semula jadi. Tak main lah ubat ubat kuat ni."

"Ala. Jiha tahu kenapa Kak Laura bertenaga lain macam."

Aku halakan pandangan ke arah suara itu. Najiha, junior aku. Dia form 3 tahun ni. Pelik aku bila tengok dia sengih sorang sorang.

"Kenapa, Jiha? Story la story la." Amelia buat muka comel.

Sempat aku siku lengan dia. Mengada! Ingat comel ke? Tapi, aku pun nak tahu jugak apa yang Jiha ni nak cakap.

Aku buka penutup botol dan mula meneguk air itu kembali. Penat!

"Jiha nampak akak dengan Abang Izwan tadi."

Segaris kata itu buat aku tersedak. Terus tersembur air mineral tadi. Aku tunduk memandang baju ku. Habis lencun!

"Ya Allah, Kak Mel!"

Aku mendengar suara kawan kawanku yang lain ketawa berdekah dekah. Aku angkat wajah.

OMG.

Aku meletakkan kedua dua tapak tanganku ke mulut. Terkejut beruk aku bila tengok wajah putih mulus Amelia basah lencun. Aku tersembur air tu dekat muka dia!

"Ommo ommo! Mianhae!" Aku keluarkan tisu dari dalam poket seluar dan terus lap bersih wajah Amelia. Dia mencebik.

[OG] Pujaan Hati Mr HeadprefectWhere stories live. Discover now