Afran Marco Laurens melangkah keluar dari bangunan gah miliknya.Pintu kereta Audi 18 miliknya dibuka .Kereta mewah itu meluncur laju diatas jalan raya.
Iphone x nya berbunyi.Ada pemanggil.Afran menyambut panggilan tersebut dengan pantas selepas melihat nama yang tertera diatas skrin.
"yo,macam mana?"
"Dorang memang tak nak blah ke?"
"huh!hingusan tu memang nak mati"
"okey bro tunggu aku sekejap lagi sampai,kalau ada yang melampau sangat,jangan fikir banyak bunuh je"
Afran mematikan telefon lalu mendengus kasar.Ya,kumpulan hingusan tu memang buang masa.Dorang belum kenal lagi The Eagle Mafia ni siapa.
___________________
"gua tak mau lari dari sini selagi gua tidak jumpa lu punya kepala!gua mau tanya sama lu punya kepala kenapa dia kacau gua punya tempat?"soalnya dengan muka yang dinaikkan kening ala ala ziana zain tapi x jadi sebab muka cina kelaut HAHAHA.
lelaki itu mendengus kasar"Huh!Lu balik la jangan kacau sini!pelanggaan bos gua sudah banyak lari!memang bawa sial ka?lu balik la makin lama lu sini makin bau itu kencing kucing ooo"Ujar lelaki itu penuh sabar
"lu pikir lu siapa mau suruh gua balik?lu mau gua kasih runtuh ini tempat ka baru lu mau kasi jumpa gua sama lu punya kepala.Punya banyak penakut ooo lu punya bos!"Ugutnya dengan menunjukkan kearah bangunan restoran mewah tersebut.
"lu punya mulut jangan sampai gua kasi hancur!"gertak lelaki tersebut sambil mencapai selaras pistol berwarna hitam di belakang seluarnya lalu menekan hujung pistol tersebut di atas bibir cina temberang itu
konco konco hingusan cina temberang itu menghalakan pistol kearah lelaki itu setelah melihat bos mereka diacukan pistol.
"Huh!lu pikir gua takut ka sama lu punya konco hingusan ni?" ucap lelaki tersebut sambil tersenyum sinis.
Lelaki cina itu tidak dapat berkata apa apa akibat pistol yang ditekan kuat diatas bibirnya.Lelaki cinta itu mengangkat tangannya tanda untuk konconya meletakkan senjata.
"Yo!whats up?berapa orang dah mati?" tanya Afran yang baru sahaja sampai didalam restoran itu.
"sialnya engkau ni,kau boleh tanya aku soalan cepuk mas pulak?kau tau tak aku dah naik bengang dengan setan setan ni?" ujarnya sambil bercekak pinggang tanda tidak puas hati lah tu.
Sambil tersenyum sinis,Afran memutar mutarkan kunci kereta mewahnya dijari tengah "Han,lek lah jalan jammed macam kau tak tahu malaysia ni macam mana kan?"Ujarnya kepada rakannya yang telah lama berkerjasama dengannya selama empat tahun iaitu Rayhan Meknail seorang lelaki beragama kristian,berkulit putih dan sungguh kacak.Mana tak kacaknya orang US la katakan....
"Kau fikir ni drama ke?asal lambat,jalan jammed lah jadi alasan"ujarnya sambil mengeluh.Huh tabiat rakannya yang satu ni memang buat naik angin!
"whatever lah Han,yang aku tahu,aku nak settlekan benda ni dulu oke?" pandangannya terarah kearah lelaki cina tersebut.Senyuman sinis terukir.
"Hm..Alex lu duduk dulu"Afran mengarahnya agar duduk di salah satu meja di restoranmewah itu.
lelaki cina itu mengambil kerusi dan duduk berhadapan Afran.
"Apasal lu kacau gua punya tempat?"tanya cina itu sambil menggenggam jarinya.
"Apasal gua kacau?"tanya Afran sambil tersenyum sinis.
"Gua sepatutnya tanya lu , kenapa lu pasang bom tempat gua?sampai gua punya konco konco pun habis mati semua.Lu memang cabar gua ka?you're fucking bullshit !" lelaki cina bernama Alex itu menghentak meja dihadapan Afran dengan amarahny.
"woi sial!kau tau tak kau bercakap dengan siapa,hah?!lu memang cari mati ka?lu belum kenal siapa dia ooo.Lu baru masuk aktiviti kongsi gelap ka?tulah bodoh macam sial!"Bentak Rayhan.Amarahnya sudah tidak tertahan dengan sikap Alex yang acah acah kuat itu.
"Han,bro.Kau sabar lu.Biar aku settle,nanti kau pulak yang mati kat sini sebab darah tinggi."Dengan tenang Afran mengujarkan kata katanya,tapi ni bukan Afran ni dia biasanya akan bentak balik bila ada orang bentak dia.Hmm pelik.But kita tunggu lu mungkin dia nak majakan dulu cina tu kan?siapa tahu?.mati la kau cinaaaaa
"Okey Alex,biar aku bagitahu kau,aku suruh budak gua pergi pungut hutang.Sampai tempat kau pun,orang masih berhutang sama aku,bukan kau.So,thats not my problem tapi kau punya konco punya banyak kurang ajar,kasi pecah kereta konco gua sampai?sampai meletup bro!!"Dengan sengihan dan jelingan sinis,Afran menuturkan satu satu kata katanya.
"So,Alex?nak settle or still battle?"soal afran dengan senyuman sinis.
•hey! how about my story?hmmm hopely its interesting to all of my beloved readers♥
lots of love :Teha♥♥♥
YOU ARE READING
Mr.Headhunter dan cik Roses
Romantizm•••"kalau aku cakap aku bunuh,aku bunuh.Aku tak pernah tersalah sasarkan peluru aku.So,dari kita membuang masa baik aku hantar kau ke nereka cepat sikit.Bye darling"Pemicu ditarik dan.... BANG!!!! MATI. Afran Marco Laurens,seorang yang handal dalam...