kahdeksastoista

647 52 10
                                    

[Biisi: Long Way Down - Tom Odell]

April:

Haukon henkeä ja vettä suihkuaa ulos suustani. Ympärilläni on kauhea hälinä, mutta puolitajuissani käsitän olevani ambulanssissa.

Käännän pääni sivulle ja huomaan jonkun makaavan vieressäni olevilla paareilla.

Silmäni sulkeutuvat ja aukeavat hitaasti, mutta näen että pojalla on kiharat hiekan väriset hiukset, jotka ovat märät. Poika näyttää elottomalta ja hänen nättejä kasvojaan pitkin valuu paljon verta. Kohdistan katseeni paremmin pojan kasvoihin.

Noah.

Noah? Miks se on tossa? Yritän nousta hädissäni ja puolitajuissani ylös, mutta ambulanssimies pakottaa minut takaisin alas ja puhuu jotain, mistä en saa selvää.

Kiemurtelen ja ravistan itseäni. Tahdon päästä Noahin luo.

Ambulanssimies ei kuitenkaan ole yhteistyökykyinen ja pistää minulta lääkkeillä tajun kankaalle.

•••••

"Ai vittu", saan kähistyä pihalle samalla kun taistelen saadakseni silmäni auki.

"No niin, ja rauhassa nyt", joku hoitaja pyyheltää vierelleni.

Yritän nousta istumaan, ja se hoitaja kiiruhtaa auttamaan minua.

"Vettä", pihisen ja ojennan käteni. Se hoitaja ojentaa mulle vesilasin.

"Missä mä oon?" kysyn juotuani.

"Sä oot sairaalassa", nainen hymyilee.

"Miks?"

"Etkö sä muista?" naisen silmät suurenevat, ja pudostan päätäni.

"No joku poika soitti ja pyys ambulanssia, kerto että hänen ystävänsä on hukkumassa. Mutta sitten kun ambulanssi pääsi paikalle, niin vedestä löydyit sinä ja se poika", hoitajan katse seikkailee pisin seiniä koko kertomuksen ajan.

"Noah", sanon hätäisesti ja ponkaisen seisomaan.

"Hei varovasti nyt!" hoitaja kiiruhtaa antamaan minulle tukea.

"Missä huoneessa Noah on?"

Hoitajan katse laskeutuu lattiaan ja hän näyttää surulliselta.

"Missä- missä huoneessa Noah on?" nyt jokin on vinossa.

"Jos nyt rauhoittuisit ensin. Nukkuisit vähän", hoitaja ehdottaa ja viittoo kohti sänkyä.

"Missä huoneessa Noah-" alahuuleni alkaa väpättää.

"Shhh", hoitaja laskee sormensa huulilleen ja auttaa minut takaisin sänkyyn.

"Mutta-"

"Shhh", hoitaja silittää hiuksiani. "Sä voit levätä nyt."

Hoitajan sanat tuovat mieleeni Noahin, ja rintaani pistää.

Toivottavasti sillä hymyilevällä idiootilla on kaikki hyvin.

Kdhshsk,
tuli vähän lyhyt luku, sori siitä :d

Kerro mitä tykkäsit!

Liian syvälläOnde histórias criam vida. Descubra agora