3

115 17 0
                                    

"Eh, senyaplah sikit. Ni perpustakaan." Kata manusia yang berdiri bertentangan Nadya. Yang memisahkan mereka hanya sebuah rak buku.

"Aip, biarlah. Bukannya ada orang lain pun." Jawab Nadya.

"Shh," orang itu meletakkan jarinya di bibir sambil menunjukkan seorang murid yang sedang membaca buku di belakang dan juga Cikgu Aziz yang sedang tidur di balik kaunter perpustakaan.

"Jom duduk." Ajak Nadya dan orang itu hanya menuruti arahannya. "Buat apa kat sini?"

"Saya tau yang selalunya hari Rabu awak akan pergi perpustakaan waktu balik. Jadi, saya ingat nak jumpa awak."

"Ish, kalau kawan-kawan saya tahu cemana?"

"Tahu pasal apa?"

"Tahu yang kita ni kawan rapatlah, Jeon Jungkook, apa lagi?"

Jeon Jungkook, lebih mesra dikenali dengan nama Jungkook. Biasanya menggelarkan diri sebagai Kook. Sama kelas dengan tiga ekor betina sesat dan seekor dugong. Kenapa boleh jadi senior sekolah tinggi? Disebabkan otak dia yang bijak.

"Hehe. Awak datang sini kan sorang-sorang selalunya." Jawab Jungkook.

"Awak nak jumpa saya nak bincang apa-apa ke apa ni?"

"Nak tanya, awak dah ada date untuk Sabtu malam ni? Prom?"

"Nampak muka saya macam dah ada date ke hah?" Jawab Nadya dengan nada memerli. "Ha nape? Awak dah ada?"

"Belum."

"Eh, nape belum? Haritu tengok kemain banyak lagi yang ajak awak."

"Noona, of course la saya reject mereka semua."

"Kenapa?"

"Sebab Kook nak ajak Aishah Noona."

"Jap- Aishah mana ni?"

"Kawan Noona tu."

"Park Aishah, are you kidding me?"

"No."

"You're such a liar."

"See me see me ya."

"Sudahlah, sampai ke lagu No More Dream pula dah. Haa, so, Jungkook dah ajak dia ke?"

"Itulah tujuan Kook nak jumpa. Boleh tolong Kook tak?"

Nadya mengangkat sebelah kening dan memerhatikan Jungkook.

---

"Assalamualaikum!" Laung Nadya sambil melangkah masuk ke rumah Anis.

"Haa sampai pun. Lama benor." Kata Aishah.

"Tah, baca buku ke tidur?" Tanya Anis.

"Pinjam buku lah. Ha, apa yang nak ditunjukkan wahai Anis. Eh- tu nugget ke?" Tanya Nadya.

"Iye. Itu untuk Aishah sebenarnya. Ada ubat tiku-" Belum sempat Anis menghabiskan ayatnya, Nadya sudah terlebih dahulu memakan nugget tersebut.

"Hah lantaklah. Tapi jangan mesej aku pulak lepasni. Kang tak pasal pasal kau hantar emoji love pulak macam haritu." Anis memerli nadya.

Sebelum mulakan projek, mereka bertiga berehat dahulu di ruang tamu. Katanya penat sangat.

Sambil tu, mereka berkaraoke. Aishah dok menari dengan rambut kembang dia. Nadya pulak rap sampai tersembur air liur. Aduh siapa nak lap?Anis pulak dah macam orang mabuk.

Aishah pergi ke dapur untuk ambil air.

"Korang nak air tak?" Aishah bertanya sambil menjengketkan keningnya.

Hold Me TighterWhere stories live. Discover now