14

49 8 0
                                    

"Aku duduk ngan kau dalam bas tau." Kata Aishah kepada Nadya dan Nadya segera mengangguk.

"Dahtu aku, kau nak campak mana?" Tanya Anis dalam nada marah.

"Tong sampah AHAHAHAHAHA!" Kata Nadya dan Aishah serentak.

"Anis, saya duduk ngan awak ye dalam bas!" Jerit Taehyung, sengaja nak bagi Alia dengar.

"Huh... Aku nak duduk ngan sape?" Bebel Alia.

Selepas memilih tempat dalam bas, mereka pun duduk dan tunggu untuk bertolak.

Jimin & Jungkook
Nadya & Aishah
Anis & Taehyung
Syafiq & Arif
Alia

HAHAHAHA KESIAN

"Okay semua! Kita nak bertolak dah ni. Destinasi kita ialah..." Kata cikgu Aziz.

"Kampung di Goyang!"

"Goyang dua jari ke cikgu?" Tanya Anis. Apa kejadah.

"Goyang, Gyeonggi-do lah!"

"Ohh- wait, kampung? Ew! Cikgu! Saya takle la nak jejakkan kaki kat kampung!" Jerit Arif.

"Kenapa? Saya tau la awak kaya but please la jangan menggedik sangat-Allah!" Cikgu Aziz tiba-tiba nak tergolek sebab bas baru nak gerak.

"Bawa beristighfar. Subhanallah subhanallah." Kata Nadya memegang tasbih. Eh- mana datang tasbih?

"Best ke kampung? Saya tak pernah pergi kampung." Kata Aishah.

"Orang bandar memanglah! Tambahan, orang kaya pula tu." Sindir Anis.

"Takpe, kita boleh survive, Aishah." Kata Arif, cuba mendapatkan attention Aishah.

"Ada ke aku cakap aku takle survive?" Kata Aishah lalu menggulingkan matanya.

---

"Nan ni samsaeg goyangi!" Nyanyi Jimin yang baru turun bas bersama Nadya.

"Neol mannaro eon, love me now~ touch me now~" nyanyi Nadya.

Jimin pun memegang tangan Nadya tapi sebab terkejut, Nadya hampir jatuh ke belakang.

"Pahal sentuh-sentuh ni? Jangan dekat- JANGAN DEKAT." Laung Nadya.

"Eh, bukannya nak buat apa pun." Kata Jimin. "Dah awak nyanyi touch me now, tu saya nak pegang tan-"

"Sudahlah. Jom noona." Kata Syafiq yang entah muncul dari mana sekaligus menarik beg yang disandang Nadya.

"Defak." Bebel Nadya.

"Selamat datang ke kampung, anak-anak." Mereka semua ditegur oleh seorang lelaki tua, dalam 60an.

"Terima kasih!" Laung mereka.

"Okay, cikgu chow lu." Cikgu Aziz berkata.

"Eh, bukan cikgu pendamping kitorang ke?" Tanya Taehyung.

"Saya temankan korang kejap je. Eh, tak kuasa saya nak stay kat sini. Banyak lagi keje saya nak buat. Malas aku nak hadap muka korang 3 hari 2 malam. Have fun!" Maka, dengan itu, cikgu meninggalkan mereka.

"Eh!" Jerit Aishah.

"Anak-anak, mari, saya tunjuk tempat kamu nak tidur." Lelaki itu membawa kami ke satu rumah kecil, macam pondok.

"Ada dua bilik. Khemah pun ada. Maaflah, bilik ni kecil sikit."

"Umm, agaknya satu bilik selalu berapa orang?" Tanya Anis.

"Selalunya dalam 2 atau 3 je. Tapi kalau kes kamu ni, muat kot... Letaklah barang kamu dulu." Kata pakcik tu.

"Nama pakcik apa?" Tanya Jungkook.

Hold Me TighterWhere stories live. Discover now