Beberapa tahun kemudian...
"Alangkah indahnya hidup ini, andai dapat ku tatap wajahmu-"
Semua pelanggan store BT21 melihat ke arah sumber suara yang sibuk menyanyikan lagu dengan agak kuat.
Dia pun melantak je sambung nyanyi. Sebab, ada dia kisah?
"Apa tengok-tengok? Ada bran nak sambung. Sape power je mampu sambung." Kata perempuan itu.
Sambil belek-belek merch di kedai tu, dia teringat tentang memori-memori silam.
Silam lah sangat ye.
Berapa tahun je kot baru berlalu. Jadahnya silam. Dah macam zaman prasejarah tingkatan satu eh eh.
Satu kadbod menarik perhatian dia ni.
"Apa ni?" Tanya Aishah.
"Disebabkan kita bertiga tiada pasangan untuk prom, jadi aku cipta BTS kita sendiri, woi tepuklah!"
"Kalau cipta robot BTS takpelah but kau expect kita nak bawa cardboard pergi prom ke?" Tanya Nadya dengan nada menengking.
"We have no other choices!" Jawab Anis.
Tersengih-sengih bila teringat masa zaman jahiliah dulu. Haih.
"Eh, dia guna nombor ni lagi ke? Dah lama tak contact ni." Nombor telefon seseorang didail.
Tut tut. Tut tut. Tut tut.
Bukan bunyi kentut Jimin iya harap maklum.
"Hello?"
"Hi, Nad!"
"Ya tuhan! Anis! Hi!"
"Eh lama tak berhubung doh!" Anis dengan eksaitednya menjerit.
"Kan! Kau kat ne?" Nadya bertanya.
"Store BT21. Aku melancong, so tengah jalan-jalan aku ternampak kadbod BTS kat sini. Teringat waktu prom senior year dulu." Anis terketawa kecil.
"Kebetulan... Aku pun kat store BT21. Kat sini pun ada kadbod BTS. Store negara mana kau berada ni?"
"Malaysia je mampu. Huhu."
"Serius ah."
"Seriusla. Why?"
Dan ketika itu, mereka berdua tersedar.
Anis pusing belakang.
Nadya pusing belakang.
Zoom muka satu-satu.
Bersambung.
K jk.
"Engkau ke yang nyanyi kuat tadi?" Nadya bertanya sambil mengambil langkah menghampiri Anis.
"Aku tak sedar pun kau kat sini! Haha!" Anis memukul bahu Nadya dan dibalas dengan sengihan.
"Eh Anis. Amboi tinggi dah sekarang ye tapi aku lagi tinggi eh tapi dah banyak kemajuan since last kita jumpa."
"Biasa."
"Jom gi makan. Aku belanja." Nadya berkata.
"Ha mari."
---
"Sedap sia makanan sini." Puji Anis.
"Memanglah sedap. Sebab orang yang belanja heh." Perli Nadya.
"Eh sekolah sini cuti eh." Anis berkata sambil tengok phone.
"Jerebu. Eh why ah Indon ngan Korea tak dekat. Kalau tak boleh dapat cuti." Nadya memberi komen.
YOU ARE READING
Hold Me Tighter
Fanfiction[ Jilid Satu ] Pernah tak jumpa orang yang hidup dia sendu sangat sampai pergi prom pon bawak kadbod bergambar crush mereka? Namun, takdir mereka berubah apabila bertemu dengan crush mereka saat prom dan bermulalah kisah mereka berenam. Inilah kisa...