Anis kini berada di Restoran RRRoti Rohani sambil menunggu seseorang. Anis pun memesan soya ais.
"Anis!" Seseorang yang bertopeng menghampiri Anis dan duduk berhadapan dengannya.
"Oi, kau ni. Slow la sikit suara. Orang boleh cam la suara awak." Marah Anis.
"Sorry lah Nis. Jimin tak sengaja. Excited nak jumpa Anis!"
"Ish, anak Tuan Park ni pon. Excited apa nya? Sebelum ni ngan saya kemain emo je selalu."
"Hihi, sorry."
"Ada apa nak jumpa?"
"Okay, seperti yang Anis tau, Sabtu ni ada prom untuk senior sekolah tinggi kita-"
"And saya still takde pasangan HAHAHAHA ha sambung."
Okay, seperti yang anda lihat- atau sedang baca, Anis lepas gelak je terus serius balik. Ni namanya penyakit bipolar. Bagi yang tak tau bipolar tu apa, ia sejenis penyakit tentang mood someone tu.
Kejap dia happy, then tiba-tiba marah. Macam mood swing, tapi yang lainnya, bipolar merupakan penyakit dan mood swing berkait dengan hormon.
Macam mana boleh terkena penyakit ni, punca utamanya tak lain tak bukan kawan baiknya sendiri, Nadya.
Nadya punya cite, lain kali kami kasi cerita, okayh?
"Umm," Jimin hanya memandang Anis dengan riak wajah ketakutan. "So, nak tanya, Nadya dah ada date ke?"
"Kalau saya takde date, tandanya dia pun takdelah. Duh," Anis dah nak naik berang.
"Ok, kalau camtu. Anis boleh tolong Jimin tak kalau tak busy?"
"Eh, tak busy. Boleh, nak tolong apa?"
---
"Aish, mana dorang ni. Call tak angkat, mesej tak jawab, Nadya pun tak update buku dia. Penat sih mau tunggu. Di mana mereka berdua?" Monolog Anis sendirian.
Anis pun melangkah masuk ke dalam biliknya untuk membaringkan badan akibat terlalu penat membantu Jimin.
Penat? Bantu Jimin? Bantu apa? Jangan fikir bukan-bukan. Nanti aja diceritakan ya.
Baru nak melelapkan mata, ada bunyi ketukan di pintunya.
Anis memberanikan diri untuk membuka pintu. Bukannya apa, mak ayah tengah kerja, maksudnya dia keseorang di rumah.
Pintu biliknya dibuka tapi takde orang.
"SINILAH BONGOK!" Ada suara jeritan tapi Anis tak tau datang dari mana.
"DALAM BILIK RAHSIA LA BONGOK!" Ada satu lagi suara jeritan.
"Uish, seram beb. Citer Munafik ke apa ni." Bebel Anis sendirian.
"PALE HOTAK KAU MUNAFIK. KITORANG TERKUNCI DALAM NI. AGHH!"
"Eh, haahlah! Nadya dan Aishah!" Anis menyelak langsir dan memasuki bilik gelap.
"ASTAGA." Kini giliran Anis untuk menjerit.
"KAU GI MANA." Jerit Aishah.
"ASAL LAMA SANGAT HAH." Jerit Nadya pula.
"KENAPA KENA JERIT NI. Dahlah, jom keluar."
Anis pun membuka pintu tapi-
"WEH ASAL TERKUNCI? IBU!"
---
"Hey Nadya comel! Mari comelkan Nadya tersebut!" Yhogaashini mula berbicara membuatkan tiga betina tu rasa macam nak bagi kaki je kat perempuan tu.
YOU ARE READING
Hold Me Tighter
Fanfiction[ Jilid Satu ] Pernah tak jumpa orang yang hidup dia sendu sangat sampai pergi prom pon bawak kadbod bergambar crush mereka? Namun, takdir mereka berubah apabila bertemu dengan crush mereka saat prom dan bermulalah kisah mereka berenam. Inilah kisa...