Prom malam tu memang sangat syok, lagi-lagi bagi enam orang watak utama cerita ni.
Nadya yang sudah tiba awal di sekolah bercadang untuk menunggu rakan-rakannya di café sekolah.
Nadya pun menyandarkan kepala di atas meja dan menunggu, dan tunggu, dan tunggu, sampai jadi penunggu.
Tiba-tiba, dia ternampak gerangan Anis. Baru sahaja nak angkat tangan panggil Anis, tengok-tengok dia tengah sibuk bersembang dengan Taehyung.
"Amboi. Eh, Aishah! Aishah!" Nadya dengan segera memanggil Aishah tapi dipalau sebab Aishah terus berlari menuju ke arah Jungkook.
"Ni lagi sorang. Kenapa kawan aku bebal sangat?" Bebel Nadya.
"Hai, strawberry." Tegur Jimin sejurus mengambil tempat duduk di sebelah Nadya.
"Um, hi."
"Best kan prom haritu?"
"Ha best best."
"Awak sakit ke? Muka awak merah? Awak kena hujan semalam ke?"
"Saya, umm."
"Oh, blushing eh?" Jimin ketawa. "Jom, masuk barisan kelas."
"J-jom."
Jimin dan Nadya pergi ke barisan kelas masing-masing untuk berjumpa rakan mereka yang bebal.
"Oi, kau palau aku tadi. Sampai hati lu buat gue begini. Gue sudah penat." Rungut Nadya kepada Aishah.
"Tak nampak pun kau tadi." Jawab Aishah, ringkas.
"Aih, biar je lah. Tapi best doh crush dapat notice masa prom! Finally kita dah dapat lepaskan gelaran 'Betina Tak Laku'." Kata Anis gembira.
"Kaaan. Aku kira berjasa juga apa dalam plan ni." Kata Aishah.
"Berjasa? Kau buat apa?" Tanya Nadya.
Flashback
Taehyung dan Aishah duduk berhadapan masing-masing. Taehyung memulakan perbualan.
"Jangan sampai diorang tahu yang kita rapat tau."
---
"Biar rahsia je." Kata Jimin kepada Anis.
"Takde sape boleh tahu pasal hal ni." Kata Anis.
---
"Termasuklah plan tolong menolong cari pasangan ni. Faham, Noona?" Tanya Jungkook.
"Ya, Kook." Jawab Nadya.
End of flashback
"Umm, takde pape. Tersasul. Okay, jom masuk kelas. Sekarang maths wohoo!" Jerit Aishah sebelum berlari meninggalkan Anis dan Nadya.
---
"Jimin, happynya dapat rapat ngan Nadya." Tegur Taehyung apabila masuk ke kelas.
"Kau tu macam tak happy bila dapat pasangan si Anis tu." Kata Jimin.
"Eh eh, dia ni. Eh, Jungkook pun entah-entah dok angau pasal Aishah tu, ye dok?" Kata Taehyung dan Jimin mengangguk sambil tersengih.
"Tapi ramai murid tak tau kan pasal kita dengan diorang, sebab malam tu kan kita pakai topeng." Hujah Jimin.
"Harap-harap takde sape tahu. Kalau tak, habislah dorang kena attack dengan fangirl-fangirl kita."
"Ye doh. By the way, masa prom tu. Sebelum aku dekat-dekat ngan Nad, ohmaigod, bila lalu sebelah dia, bau semerbak weh." Kata Jimin, memuji bau perfume strawberry Nadya.
YOU ARE READING
Hold Me Tighter
Fanfiction[ Jilid Satu ] Pernah tak jumpa orang yang hidup dia sendu sangat sampai pergi prom pon bawak kadbod bergambar crush mereka? Namun, takdir mereka berubah apabila bertemu dengan crush mereka saat prom dan bermulalah kisah mereka berenam. Inilah kisa...