Sherlock: Wczoraj moje pytanie o Afganistan cię zdziwiło.
John: Skąd wiedziałeś?
Sherlock: Nie wiedziałem. Zobaczyłem. Fryzura i postawa świadczyły o wojsku. Twoja wypowiedź wskazywała na szkolenie w Bart's. Jesteś lekarzem wojskowym. Masz opaloną twarz i dłonie. Byłeś za granicą, ale się nie opalałeś. Mocno kulejesz, ale kiedy stoisz nie prosisz o krzesło. Problem tkwi w psychice. Przyczyna urazu była traumatyczna. Postrzelono cię na polu walki. Były dwie możliwości: Afganistan lub Irak.
John: Powiedziałeś, że mam terapeutkę.
Sherlock: To oczywiste przy chorobie psychosomatycznej. I twój brat. Masz drogi telefon z dostępem do poczty i odtwarzaczem MP3, a szukasz współlokatora. Dostałeś go w prezencie. Ma wiele zadrapań. Noszono go w kieszeni z kluczami i monetami. Ty nie traktowałbyś tak drogiego przedmiotu. Należał do kogoś innego. Reszta jest prosta (Na telefonie wygrawerowano: „Harry Watson – od Clary xxx”).
John: Grawerunek?
Sherlock: Harry Watson. To członek rodziny, który dał ci swój stary telefon. Ale to nie ojciec. Gadżet należy do młodszego pokolenia. Być może do kuzyna. Skoro jesteś bohaterem wojennym bez domu i nie masz dalszej rodziny, więc to brat. A kim jest Clara? Trzy całusy świadczą o uczuciu. Drogiego prezentu nie daje dziewczyna, tylko żona. Brat dostał go niedawno, to model z przed pół roku. Ma problemy małżeńskie, skoro tak szybko się go pozbył. Gdyby to żona go porzuciła, zatrzymałby telefon na pamiątkę. Ale chciał się go pozbyć. Wniosek, on zostawił ją. Dał ci telefon, żeby podtrzymać kontakt. Szukasz taniego lokum, ale nie prosisz brata o pomoc. Węszę problemy. Lubiłeś jego żonę lub nie tolerujesz pijaństwa.
John: Skąd wiesz o pijaństwie?
Sherlock: To celny strzał. Wejście do ładowarki jest zadrapane. Właścicielowi trzęsły się dłonie. Telefon nie pijącego nie ma zadrapań.Źródło: sezon I, odcinek 1, Studium w różu
CZYTASZ
Sherlock - cytaty
RandomNajlepsze, jedyne w swoim rodzaju, wyjątkowe... Cytaty. Z naszego ukochanego serialu, ale akurat łatwo się domyślić. Enjoy <3