#06

750 61 19
                                    

   

   "UIYO LEMANG!!"AAAAAAAAA"

  "Jimin makan tu kunyah la kang mati tercekik je kau ni"

  Taehyung hanya memerhatikan si jimin ni makan lemang dua tiga batang,mati ape tak dapat.

  Dah kenyang,basuh pinggan,yang basuh pinggan nya taehyung jugak.


  Aik dah petang dah.

  "Jom keluar pergi taman" ajak jimin yang sudah siap ii pegang kunci kereta taehyung.

  "Taknakla aku penat,dengan cari lemangnya lagi,pergi hospital nya lagi" keluh taehyung.

  "Takpela macamtu,aku pergi sorang,babai" jimin terus keluar dari rumah.

 

  Dengan membawa skuter mainan kecilnya dia bergerak ke taman.kaki sebelah menolak untuk bergerak.

  Yeayy dah sampai.hihi.

  "Dah lama tak pergi sini,last pergi waktu dalam perut mak"

  "UIYO PAPAN GELONGSOR" jimin dengan strugglenya cuba untuk naik ke atas gelongsor walaupun dia tau kakinya pendek.

  Tiba ii satu tangan menghulur kepadanya.jimin memandang tangan itu lalu sambut tangan itu dan naik.

  "Heyy"

"Hoi"

  "Ape nama awak?" Soal budak lelaki yg menolongnya tadi.

  ''jimin"

  "Haechan" kata budak itu.

  "Sini ikut saye" haechan menarik tangan jimin ke tepi papan gelongsor.

  "Oh Hye!" Jimin mengangkat tangan pada beberapa org budak lelaki.

  So,sesi suai kenal dijalankan.bhshsbjssnsnbssjbjsbshsbhs

  "Awak sekolah mane?"

  "Urm?sekolah?saye tak sekolah" jawab jimin selamba.

  "Kenapa?kenapa tak sekolah?"

  "Bukan,cuma.." jimin terkedu.

  "Lupakan,awak tinggal kat mana?" Soal budak yang bertanyakan soalan tadi.

  "Kawasan perumahan dongboni" jawab jimin. Gue hentam ja.

  Semua disitu ternganga. "Ye?kenapa?" Jimin bingung.

  "Oh!saya tau!awak mesti Kat rumah buat private school kan?"

  "Hehe,hmmm iiiyeeeeee kot" perkataan 'kot' diperlahankan sebutannya.

  Apa yang aku taip ni ya tahun

  Hari semakin larut malam,dan tinggal jimin seorang diri di taman bersama skuter kecilnya.

  "Kenapa aku rasa taknak balik.."kata jimin seorang diri.

  "Waktu senja je mesti rasa sedih,hmm nak nangis la" jimin menangis disitu tanpa sebab.u wekwek

  Hanya kedengaran bunyi anjing dalam pagar rumah orang saja ketika itu.

  Satu pelukan tiba ii hinggap dari belakang jimin. Jimin terkejut lalu menoleh.


  "Taehyung.." jimin memandang org yg memeluknya itu dengan sisa air mata di pipi.

  "Taknak balik ke?" Soal taehyung sambil mengelap air mata di pipi jimin.

  "Nakla.." . 

"Ok jom"

  "Cepat naik" taehyung tundukkan badannya, menyuruh jimin naik atas badannya.

autism‧₊˚vminWhere stories live. Discover now