Pada suatu Hari yang Indah burung berkicawan,dalam keadaan sebuah rumah.
"Maafkan kite jimin,kookie kene pergi,kite pergi ni bukan sebab kookie tak Sayang jimin,tapi kookie kene.." kata jungkook terhenti bila jimin menyampuk.
"Kookie pergi kejap je kan?" Kata ii jimin buat kookie tertunduk. Mata jungkook berair.
"Kookie,mata kookie berpeluh" tunjuk jimin pada anak mata jungkook.
"Aish budak nila saja taknak aku pergi ihikhikhik" kata jungkook sambil peluk jimin.
"Maaf tau,lepasni kookie dah tak jaga jimin dah" kata jungkook.
"Hmm.." jimin tunduk."Tapi kite masih boleh Video call kan?" Kata jimin.wink. "Yeahh boleh" Kata jungkook sambil mengesat air matanya.
Jungkook pergi ke Arah pintu bersama jimin. "Baik ii ye jungkook" kata mak jimin.
Jungkook memandang mak jimin lalu beredar dari situ.
Jungkook masuk dalam kereta,jimin melambai tangannya ke arah jungkook,jungkook pun membalas lambaian jimin.
"Omma,lepas ni siapa jaga jimin?" Soal jimin. "Hihi Adela" mak nya tersengih. "Dia datang Hari ni ke?" Soal jimin ingin tahu. Mak nya angguk. "Ok,jimin tunggu"
Jimin duduk atas kerusi di luar rumah."Laa takyah la tunggu sini,tunggu jela dekat dalam" kata maknya.
Jimin geleng kepala Banyak Kali. "Ikut suka kamu la Sayang" mak nya pun masuk ke rumah.
Lama kelamaan,jimin tertidur atas kerusi tu.waktu dia sedang tidur,tiba ii dia rasa macam ade jari sedang mencuit hidungnya.
Dia terjaga lalu perlahan lahan membuka mata. Nampak seorang lelaki sedang tersengih macam kerang busuk dengan senyuman petaknya.
Jimin mengangkat kepala,jimin tak berkelip tengok lelaki itu, "siapa kau?" Soal jimin.
"KAU PULAK SAPE NI HAH MANA DATANG NI MESTI ANAK JIRAN SEBELAH MERAYAU MASUK RUMAH ORANG KAU PERGI BALIK SEKARANG" arah taehyung.
"HAH??AA..APE??NI RUMAH AKU LA "Marah jimin sambil berdiri depan taehyung.
"TAK PAYAH BANYAK CAKAP LA,KAU BALIK SEKARANG SEBELUM AKU SEPAK II NYE KAU" Marah taehyung.
"GILE!" jerit jimin. "AKU SURUH BALIK KAU KATA AKU GILE,KAU MEMANG PAKSA AKU" taehyung dengan tak piker panjang terus mendukung jimin bawak keluar hingga keluar Pagar rumah.
"LEPAS LA GILE!" jerit jimin sambil meronta ronta. Sampai luar Pagar,taehyung lepaskan jimin dengan kasar lalu cepat ii tutup Pagar.
"PERGI BALIK RUMAH KAU!" arah taehyung. Taehyung terus masuk ke rumah Tanpa sedar yg jimin tu sendiri anak tuan rumah tu.
Taehyung masuk ke rumah jimin bersama bagasinya. "Anyeong!" Kata taehyung depan pintu.
"Eh sape tu?" Soal mak jimin Kat dapur,mak jimin pergi ke depan pintu,lalu tersenyum. "Ohh taehyung,lahai maafkan makcik taktau,makcik ingat sape lah datang" kata mak jimin.
"Takpela makcik,biasala orang tua" kata taehyung tersengih. "HAH?!" mak jimin terkejut. "Eh maksud saye,biasala orang berusia" katanya sambil menggosok belakang kepalanya.
"Ni haa mana jimin?tadi dia tidur Kat luar ni tdi" soal mak jimin sambil tengok ii halaman rumah.
"Oh,budak kecil rambut kelabu ke?Yang suka jerit ii tu ke?" Soal taehyung.
"Haa dia la" jawab mak jimin. "Ohh dia ke jimin,laa saye ingat dia anak jiran yg suka duduk rumah orang macam takde rumah sendiri" sindir taehyung.
"Ishh kamu ni"
"Jap eh dia Kat luar,saye campak dia tadi" taehyung berlari ke arah pagar lalu membukanya.
Jimin yg kat luar dah cair sebab berjemur tengah panas kat luar. "Wey maaf aku baru tau kau jimin,haa masukla" kata taehyung tanpa rasa bersalah.
Jimin pandang muka taehyung dengan seribu satu dendam😂 "nanti kau"
BERSAMBUNG.MAAP TAK BEST.v ote.ok thanks.ily