#09

538 47 18
                                    

    "ASKEM!ASKEM!CEPATLA TAEHYUNG!" rengek jimin  sambil terhinjut hinjut di tempat duduknya dalam kereta.

  "YE YE SABAR AISKRIM TAK LARI" kata taehyung sambil memegang jimin agar duduk diam.

SKIP

  Mereka sampai ke sebuah kedai serbaneka.taehyung menyuruh jimin sahaja yang masuk ke kedai,manakala dia pula menunggu dalam kereta sebab malas nak mati enjin :)

  "Cepat sikit tau,aku tunggu sini" kata taehyung dalam dalam kereta.

  Jimin angguk lalu dia keluar dari kereta dan berlari masuk ke dalam kedai.

  Dia pergi ke arah peti yang dalam nya terdapat pelbagai jenis aiskrim,matanya tepat pada aiskrim yang diidamkan olehnya lama.

  "Pika pika!" Jimin mengambil 2 aiskrim pikachu lalu menutup peti tersebut.

  Jimin tersenyum girang ketika itu.

   Di depan kaunter pembayaran,penjaga kaunter tersebut buat tak endah kerana disangka tiada orang dikaunter.

  Jimin pula yang pendek,kaunter yang tinggi menyebabkan dirinya terlindung.

  "Urm,nak nak bayar" kata jimin sambil menjengketkan kakinya.

  Hanya dahi sahaja yang nampak.

  "Oh,maaf dik,tak nampak" lalu penjaga kaunter tersebut mengambil aiskrim tadi,scan dan mengambil duit dari jimin.

  Selesai bayar,jimin melangkah keluar dari kedai bersama aiskrim.

  Taehyung di dalam kereta sedang khusyuk menghadap handphone.

  Jimin yang ingin masuk kereta terhenti langkahnya apabila ternampak seorang lelaki yang agak tua berada dalam kesusahan.

  Ceh kesusahan,mari panggil wonderpet,lel :)

  Jimin berlari ke arah pakcik itu tanpa disedari taehyung.

  "Pergi!pergi!" Marah pakcik itu pada 2 ekor anjing yang ingin mungkin mencederakan pakcik itu.

  Ape aku cakap ni :)

  Jimin mengambil beberapa batu besar,

  "YAHH!!" Jimin baling pada anjing ii itu,namun lain pulak yang terjadi.

  "Pakcik!jom lari!" kata jimin lalu menarik lengan baju pakcik itu.

  Pakcik itu mengikut jimin lari dan dalam masa yang sama mereka dikejar anjing.

  Mereka masuk ke kawasan taman.

  Anjing ii tadi pun hilang dari pandangan.pantas nya kamu lari.hebatnya kamu.

 
  "Wah!lajunya kamu lari!" Kata pakcik itu.

  "Hahaha,pakcik pun!" Kata jimin termengah-mengah mencari nafas.

  "Ape?!pakcik cakap kat diri pakcik la!"

  "Eh hahahaha bole pulak macamtu!" Kata jimin gelak kecil.

  Jimin tidak tahu yang pakcik dihadapannya ini ialah orang kurang siuman.

  Tapi dia tak kesah,dia berkawan dengan semua,termasuk semut.

  "MANA JIMIN NIHH?!" marah taehyung dalam kereta yg tersedar jimin yang terlalu lama.

  Lalu dia pun keluar dari kereta dan masuk ke kedai,setelah bertanya pada pekerja,mereka kata jimin sudah lama keluar dari kedai.

  "Ah sudah"

  "JIIIIIMINNNNNNNNNNNN!"

____________________________

  "Ambillah ni!" Jimin menghulurkan satu aiskrim yang dipegangnya dari tadi pada pakcik itu.

  "Untuk pakcik?" Soalnya. Jimin angguk.

  "Tapi pakcik takde duit"

  "Takpe takpe,saya bagi!" Kata jimin.

  Pakcik itu mengambil aiskrim itu di tangan jimin.

  "Rumah pakcik kat mana?" Soal jimin.

  "Kenapa?nak ikut??" Soal pakcik itu.

  "Nak!nak!" Kata jimin teruja.

  Pakcik itu pun membawa jimin ke rumahnya seperti yang dikatakan.

  Pakaian yang bercompang camping,koyak,serta kotor dihiraukan oleh jimin.

  "Pakcik ni busuk la" kata jimin.

  Kau biadab jimin sape ajar :)

  "Kikiki busuk ke" pakcik itu menghidu ketiaknya.

  "Euww" jimin membuat memek wajah geli.

  "Makcik ada nampak tak budak lelaki pendek pegang aiskrim,mulut bising" soal taehyung pada seorang makcik di sekitar kawasan kedai.

  "Tak nampak la,makcik baru balik dari pasar,lain kali jaga lah anak tu!" Marah makcik itu pada taehyung lalu beredar dari situ.

  "Anak?!"

  "Jimin kau kat manaaaa"

  "Jiminnnnnn"

  "Apa aku nak jawab kat mak bapak kau"

  "Jangan lah biar aku nangis kat sini"

  "Ihikhikhik" taehyung terduduk di atas kerusi disitu sambil menutup mukanya dengan tapak tangan.

  Tbc🥀 maaf pendek for this chapter😐


 
 
 

autism‧₊˚vminWhere stories live. Discover now