Sudah 2 tahun aku tak jejakkan kaki di Seoul,sekarang aku menetap di busan.jadi hujung minggu ni aku terfikir nak balik jenguk sekejap di Seoul.
Harap sangat aku tak jumpa jimin,aku risau lain pula yang jadi,kau tau..nangis tengah orang ramai.
Skip
Hari nya telah tiba,aku bergerak dari awal pagi dengan menaiki kereta.
selalunya kemana sahaja aku pergi mesti budak kecik tu ikut.i mean jimin.mulut dia tu memang tak boleh nak diam,ada je benda nak cakap,sampai pernah sekali tu hampir nak excident.HAHAAHHA hm.
Bila aku buka radio,rasa makin sunyi,jadi baik aku tutup.
Dalam beberapa jam,(aku hentam je) aku akhirnya sampai di Seoul.rindunya.aku tersenyum sendiri.Aku masuk ke sebuah kedai serbaneka,aku macam pernah nampak kedai ni,kejap..
Oh patutlah,sinilah tempat jimin hilang dulu.ahhahaahha teringat waktu tu aku nangis sebab tak jumpa dia.
Aku tak beli apa ii,cuma banana milk satu.aku pergi ke kaunter untuk bayar.
Aku menghulurkan duit,kemudian pekerja cashier lelaki tersebut yang agak berusia memandang wajah aku lama.
"Eh kamu?" Soalnya membuatkan aku memandangnya juga.
"Kamu yang dulu dengan anak kamu yang pendek ii tu,dah lama kamu tak datang sini,pindah ke?" Soalnya dengan riak wajah mesra.
Aku hanya tersengih.muka aku ni dah macam bapak orang ke. "Ye saya pindah,tapi tu bukan anak saya,saya cuma jadi babysitter dulu" terang aku.bagilah cepat banana milk aku.
"Ohh yeke,ingat kan anak kamu" pakcik itu tersengih lalu mengambil wang di tangan aku.
Aku keluar dari kedai dan mata aku hanya memandang banana milk di tangan macam tak pernah minum.
"Ouch!" Aku terjatuh.nampaknya aku terlanggar seseorang.ergh.
"Ma..maaf" kata aku cuba bangun.aku melihat wajahnya.
Jantung aku berdetak dengan laju.
Dia...
Kesan calar di dahi dibiarkan olehnya dan terus memandang taehyung di depannya.
"Aku kena pergi" taehyung cepat ii ingin pergi dari situ namun jimin cepat ii menggunakan taktiknya dengan menangis dengan kuat sambil menghentakkan kedua kakinya di jalan.
"Yah!" Taehyung terkejut lalu berpaling ke belakang.
Kemudian seorang makcik yang kebetulan lalu disitu memandang situasi tersebut lalu pergi ke arah taehyung.
"Hey anak awak nangis tu pergilah pujuk!" Marah makcik itu sambil mengetuk belakang badan taehyung.
"HAH?!APE AA..ARRR..YE OKOK" taehyung cemas lalu cepat ii menarik jimin ke satu tempat.dia sendiri tidak tahu apa dia buat sekarang ni.
Jimin terus menangis sehingga taehyung membawanya ke taman permainan.
____________
"Tsk..sakit"
"Tahan la"
Aku mengelap kesan calar di dahinya yang mengeluarkan sedikit darah dengan Sapu tangan kepunyaanku.
_____________
Mata jimin kemudian memandang wajah taehyung.
"Jangan pandang aku,aku tak suka"