#04

868 71 5
                                    

  
  Tak lama selepas tu,rumah jimin didatangi oleh seseorang.

  "Wah kookie,kenapa tiba ii datang ni?" Soal mak jimin di depan pintu. "Hihi,saja nak tengok jimin,jimin ade?tadi call tapi dia tak jawab" terang jungkook.

  "Oh,dia ada Kat dalam bilik,pergila Naik atas" kata mak jimin.eh lupa pulak nak bagitau nama mak jimin.dah chapter 4 pun still tak bagitau😂.btw nama mak jimin 'puan park'.

  Jungkook di depan bilik jimin.pintu diketuk. Jimin Dan taehyung dalam bilik serentak melihat pintu apabila tiba ii diketuk.

  "Sape tu" soal jimin dengan matanya yg bulat sambil lihat muka taehyung. Taehyung hanya mengjongket kan bahu nya. "Duduk diam tau,biar aku pergi tengok" kata taehyung lalu perlahan lahan berjalan dari katil pergi ke pintu.

  Taehyung melihat dari lubang pintu.

   "Haa?!jungkook?!tenuk ni lagi!dia nak ape?!" Bisik taehyung.

  Dia perlahan lahan pergi ke katil semula. "Sshh..diam tau,kau sekarang kene menyorok bawah katil.paham?" Arah taehyung.jimin mengangguk lalu melakukan perkara yg diarah oleh taehyung.

"Cepat la jimin" kata taehyung bila separuh badan jimin saja yg masuk bawah katil. "Eee tak bole'' kata jimin.

  Taehyung menolak bontot jimin supaya masuk ke dalam bawah katil.

  Tiba ii pintu biliknya dibuka oleh jungkook.HAA PRAKK SURPRISE

  "WOI!APE KAU BUAT TU!" jerit jungkook. "Kau nak ape?!aku dengan jimin tengah main nyorok ii,kau tu kenapa main ceroboh masuk bilik orang" jawab taehyung.pandangan yg tajam Diberikan pada jungkook.

Pandangan jungkook beralih pada jimin yg berada bawah katil. "JIMIN!" jungkook melihat jimin yg berada bawah katil. "Buat ape Kat bawah tu?'' soal jungkook. "Herm,taehyung Suruh" jawab jimin.

  Jungkook memandang arah taehyung. "Ape'' Marah taehyung apabila melihatnya.

  "Aku nak bawak jimin keluar" kata jungkook. "Tak boleh" balas taehyung. "Kenapa tak bagi,ke sebab kau nak bunuh budak ni'' kata jungkook yg membuatkan taehyung Naik angin.

  "Ingat kau baik sangat ke huh??eh aku ingat lgila perangai kau dulu,aku bagitau jimin kang" ugut taehyung dengan jari telunjuknya ditunjukkan tepat pada mata jungkook.

  "Bagitaula,macamla dia nak percaya cakap kau" kata jungkook.jungkook pun menuju ke pintu dengan jimin yg dah tunggu di luar.

  Mereka pun berlalu pergi. "EEEEEEEE" kata taehyung tanda marah.

Pada waktu petang jalan ii bersama sama di dalam kereta sambil membuka tingkap dan menikmati angin yg sejuk ii gitu.WAA SUKANYA!

  Jimin betul ii nampak seronok apabila dapat keluar dengannya. "Sebelum ni tak keluar ke?" Soal jungkook sambil memandu. "Tak'' jawab jimin sepatah.

  "Ish kesian la jimin ni,taehyung tak boleh buat macamtu" kata jungkook.

  Jimin hanya diam.memikirkan pasal taehyung.

SKIP

Sampai ke rumah,jimin pun keluar dari kereta lalu masuk ke rumah sambil membawa sesuatu.

  Jimin naik ke bilik taehyung,jimin terus buka pintu bilik taehyung tanpa ketuk dulu.

  "WOI APE NI AKU NAK PAKAI SELUAR" jerit taehyung. "Ah sorry,hm pakaila cepat" jimin buat ii tak nampak lalu menutup pintu semula.

  "Dah" kata taehyung. Jimin masuk semula. "I miss u" kata jimin. "Pandai speaking la budak ni" taehyung tersengih.

"Hehe miss u too" jawab taehyung sambil menggosok kepala jimin. "Bawak ape tu" soal taehyung sambil melihat bungkusan plastik di tangan jimin.

  "Askem!" Jimin keluarkan aiskrim dari plastik tersebut.dua askrim kon perisa coklat.

  "Kau beli coklat punye,mana kau tau aku suka coklat'' kata taehyung teruja. "Yeke?!aku pun suka coklat !'' kata jimin.

  "Kalau nak makan sini jangan bagi tumpah" pesan taehyung. Jimin mengangguk banyak kali.ehe comeynye

  "Aku makan takkan tumpahnya AAAAAAAAAA" baru kejap tadi pesan,dah buat hal.jimin tersengih.

  "Eeeee aku dah pesan tadi,eeee Dahla tilam aku" taehyung merengek macam budak kecil.

  Jimin buat tak endah dan hanya makan aiskrim nye.jarinya terkena aiskrim. "Nak salat mana ni" jimin memandang sekeliling.

  Dengan selambanya dia salat pada lengan baju taehyung. HAA SALAT APE TU?!" jerit taehyung lagi.

  "Ihihihi" jimin gelak. "Kau niii" kata taehyung.

  Keadaan menjadi senyap selepas itu,tiba ii taehyung bersuara. "Esok kite pergi hospital" kata taehyung.

  "Haa?sape sakit?" Soal jimin ingin tahu. "Tadila waktu kau keluar kaki mak kau terseliuh masa nak turun tangga,tula sape suruh keluar" kata taehyung.

  "Mak akan mati ke?" Soal jimin. "Takdela mati,cuma esok pergi ambil ubatla" kata taehyung.

  Jimin mengangguk.jimin tiba ii tersenyum. "Nanti nanti aku nak main kerusi yang ade roda tu!" Kata jimin.

  Budak nila 24 jam main je keje.sumbat peti ais lagi ape tak dapat. "Tu untuk orang sakitla,mana boleh main" kata taehyung.

  ''tadi masa keluar dengan jungkook,dia ada cakap apa ii tak?" Soal taehyung.

  "Ade"

  "Ape dia cakap?"

Tebeceyy.

autism‧₊˚vminWhere stories live. Discover now