#07

637 54 6
                                    


  "Memandangkan kita dah sampai,jadi aku akan tutup mata kau" kata taehyung yang berada di suatu tempat.

"Urm,okay" jawab jimin.


SKIP

"Kau ni asal Beria tutup mata aku,kau sembunyikan ape dari aku?" Soal jimin bertubi tubi.

"Tak boleh bagitahu,rahsia"


"Ishhhh" jimin menghentakkan kakinya tanda geram.



KEESOKAN PAGINYA,


"JIMIN JIMINIEE,BANGUNNNNNN" sambil itu taehyung menggoncang bahu jimin agar bangun.

"Urm ape ni,awal lagi lah" kata jimin mamai.

"Bangunlahhhh,mandiii" taehyung memberikan hembusan nafas di waktu pagi.harum semerbak.


SKIP

"Kita nak pergi mana pagi ii buta macam ni?kenapa aku pakai baju ni?" Jimin memegang baju yang dipakainya.

Kelakuan taehyung amat pelik sejak semalam.

"Okay bebih selamat datang ke sekolah baru anda" ucap taehyung.

  SURPRISE?


"Hm?" Jimin masih bingung.tengah loading tu.

"Hishhhh aku malas carut tau,ok,pasal semalam aku tutup mata kau supaya nak bagi surprise,paham tak,maknanya start harini kau akan pergi sekolah" terang taehyung.

"Oh..okok" kata jimin sambil mengangguk banyak kali.barulah nak senyum :)

"Dah jom masuk" taehyung memegang tangan kecil jimin lalu dibawanya masuk ke dalam.


Dalam perjalanan ke pejabat,


"Urm nanti kau balik ke?" Soal jimin yang masih pegang tangan taehyung.

"Haah aku balik"


"No..jangan''



Haa haa mula dah.nak nangis lah tu. Muka jimin merah bhai.

"Ihik" jari jimin sebelah lagi menggenggam baju taehyung. "Janganlah balikkk" rayu jimin makin kuat genggamannya.

"Ye ii gurau je pon,aku tak balik" lalu taehyung duduk mencangkung depan jimin dan mengelap air mata di pipi jimin.

"Janji !"

  "Janji bebih"


SKIP

Setelah memperkenalkan diri nya pada kelas tersebut jimin mengambil tempat duduk kosong di bahagian belakang sekali.

Taehyung?dia kesah ape,dia ambil je kerusi sape ii yang tak reti nak duduk tu.



"Belajar pandang cikgu bukan pandang aku" kata taehyung pada jimin yg dari tadi tengok muka taehyung.

Jimin seperti tak dengar apa yg dikatakan oleh taehyung.

Taehyung memusingkan kepala jimin menghadap cikgu di depan.

"Ok semua bole cuba buat sendiri,nanti cikgu datang tempat kamu nak tengok" arah cikgu itu lalu masing ii terus memandang buku mereka dan mula membuat latihan.

"Bole buat ke tu?" Soal taehyung. "Hey ingat aku bodoh sangat ke"

"Elele lempang kang"

"Encik kim?" Soal cikgu di tepinya.

"Taehyung,kim tu bapak saya,tersedak dia dekat rumah" kata taehyung gurau.

"Hahahaha maaf ii,encik taehyung,armm,encik temankan jimin sebulan je kan?" Soal cikgu itu.

Taehyung angguk.

Meanwhile jimin.



"Sebulan?!?kenapa sebulan je,sebulan tu ishhhhh" jimin mula gelabah.dia gigit bibir.


"Ok tu je saya nak tau" lalu cikgu tersebut beredar dari situ.

"Ihihi encik kim" sempat lgi jimin mengejek. "Diamla aku cubit double chin kau kang" ugut taehyung.



SKIPP (asyik skip je)


Yeayyyy rehatttt


Tapi...

Aku tak bawak makanan.

Ni semua salah taehyung.

Kalau aku mati kebulur,aku salahkan dia.


Semua murid sudah beredar dari kelas dan bergerak ke kantin sementara jimin duduk diam dalam kelasnya.


  "Kenapa tak pergi rehat?" Soal taehyung.

Jimin jeling taehyung. "Diet" jawab jimin sepatah.mukanya bengang.

  Taehyung senyum sinis. "I have something"

  "Tadaaaaa" taehyung mengeluarkan coklat kegemaran jimin dari jaketnya.

  Mata jimin bersinar. "Wah ! Nak ! Nak !" Jimin melompat lompat di hadapan taehyung.

  "'Let's go to eat" jimin mengikut taehyung ke arah taman dalam sekolah itu juga.

 

"Cepatlah bukak ! " Kini jimin tergedik gedik pula dengan taehyung.

  You look so cute.


   "Kau kena makan sikit je,tak elok untuk gigi kau" kata taehyung.dalam secubit coklat taehyung menghalakan ke mulut jimin.

  "Takmo,takmo makan" jimin geleng kepala.

"Hihi gurau je,nganga mulut tu aaaaaaaa'' taehyung membuka mulutnya agar jimin juga mengikutinya.

Jimin membuka mulutnya.lalu satu suapan masuk ke dalam mulut jimin.

  "Ihihi nak lagi !"


  
  

Waktu rehat tamat,

"Ish lapar lagi la'' tiap kali perkataan tu disebut,mata jimin akan menjeling ke arah taehyung.

"Ngantokla aku tido kejap,nanti nak balik kejut tau" pesan taehyung lalu dengan selamba kepalanya diletakkan atas meja.

Tbc 💕

autism‧₊˚vminWhere stories live. Discover now