#11

474 59 3
                                    

"Ape semua ni taehyung?!"

Tengkingan daripada puan park itu membuatkan taehyung dan jimin tersentak pada waktu itu.

Tidak pernah lagi mereka dimarah sebegitu.

"Kamu pun sama jimin,kamu sekali tak menyusahkan orang lain tak boleh ke hah?!eeeerghhhh cuba jangan buat mak stress boleh tak?!!" Mak nya menggengam rambut kasar dan melepaskannya tanda geram.

Agaknya kalau ada pisau ditangan puan park mahu ditikam tikamnya budak dua ekor di depannya ini.

"PERGI NAIK BILIK SEKARANG!SEKARANG!!DUA II!" arah puan park dengan suara lantangnya.

Mereka berdua pun segera naik ke bilik masing ii.

Di dalam bilik,jimin mengunci pintunya dan menangis teresak esak sambil menggigit bantal.

Taehyung dalam biliknya pula jelas dapat mendengar tangisan jimin di bilik sebelah.

Rasa kesian pun ada.sesekali dia terfikir untuk berhenti dari menjadi babysitter kepada jimin.

Namun,entahlah bila tiap kali dia terfikir tentang hal itu,hatinya terus rasa sebak dan berat untuk membuat keputusan itu.

Mungkinkah,dia tidak dapat berpisah dengan jimin?

Taehyung tidak ada adik lelaki mahupun perempuan,jadi baginya jimin ini seperti adik nya sendiri.yang comel,pendek dan gebu.ape aku merepek ni :)

_______________________________

Sudah seminggu berlalu,jimin dan taehyung telah mengurungkan diri mereka di dalam bilik sejak kejadian mak nya menengking mereka.

Mak dan ayah nya berasa risau akan keadaan mereka.

"Saya rasa Dorang tersentak agaknya lepas saya tengking Dorang haritu" kata mak nya.

"Apa sampai ditengkingnya budak dua orang tu hah,sebab hal jimin hilang tu ke?" Soal ayahnya.

"Haah,pasal tulah,tak saya yang marah sangat dua orang tu sebab awak tau??yang jimin tu tak reti duduk diam lepastu duk mengikut orang yang tak kenal sampai ke rumah,yang taehyung pun cuai tak pantau si jimin tu erghh mana saya tak geram?!" Terang mak nya lalu mengambil nafas.

"Sudahlah...mesti Dorang dah menyesal tu,buang la perasaan marah tu,kesian pulak saya tengok Dorang dah seminggu tak keluar bilik dah mati ke pun agaknya" teka ayahnya.

Mak nya menghela nafas kasar.

SKIP

Malam itu,kesemua nya telah tidur kecuali jimin.

Jimin perlahan lahan membuka pintu dan memandang sekeliling.senyap.gud.

Dia menuju ke satu bilik dan masuk.

"Iyokkkkk" jimin lompat atas katil taehyung.taehyung yang sedang tidur terjaga kerana ada orang yang melompat atas katilnya.

Perlahan lahan mata taehyung terbuka. "Iyokkkkk iyokkk" jimin memeluk erat tubuh taehyung.

"Oh jimin..aaaa haa nak teman berak ke" soal taehyung separuh mamai.

"Tak" jawab jimin yang masih memeluknya.

"Habis tu?"

'' rindu" kata jimin perlahan.namun taehyung dapat dengar.

Taehyung senyum dan membalas pelukan jimin. Lalu bibirnya didekatkan ke telinga jimin. "Miciu too"



"Mungkin ini akan menjadi pelukan terakhir buat kita berdua"

Tbc🍒
Oi kau vote skang sebelum kena pancung

autism‧₊˚vminWhere stories live. Discover now