"Taehyung!" kejutan dari jimin yang membuka pintu bilik taehyung secara mengejut telah mengubah riak wajahnya.
"Erm?mana?" soal nya sambil melihat sekeliling bilik. "Mana pergi barang ii dia?hm,ni mesti dia kemas ni" Teka jimin yang masih lagi tidak tahu perkara sebenar.
Dia pun berjalan ke bilik air taehyung, "hihi mesti tengah mandi ni" jimin ketawa.
Perlahan lahan tangan membuka pintu tandas.
"BUUU!!" Namun kejutannya itu juga mengubah riak wajahnya yang gembira kepada muram.
"Ish,mana ni!" dengus jimin.geram tidak dapat jumpa taehyung.
Dia tidak berpuas hati lalu keluar dari bilik itu dan turun menuju ke dapur dimana ibu dan bapanya berada sambil menghentak hentak kakinya.
"Ke..kenapa tiba ii..dia buat macam ni" kata maknya terketar ketar sambil memegang sepucuk surat dari seseorang.
"Mak..mak mana taehyung!" Soal jimin sambil terlompat lompat di depan ibunya.
Ibunya hanya memandang jimin dengan pandangan sayu.ayahnya pula sudah pergi tempat lain tidak sanggup melihat keadaan seterusnya.
Jimin pergi dekat ke arah ibunya lalu mengenggam baju ibunya. "Mak..."
Ibunya tidak mampu untuk tahan lalu setitis air mata keluar dari matanya.
"Mak..janganlah nangis,jimin cuma Tanya je" kata jimin sambil mengesat air mata ibunya di pipi.
"Erm?surat ape ni??" jimin mengambil surat yang berada di tangan ibunya,ibunya pula tidak sempat untuk menghalang perlakuan anaknya itu.
Walaupun tidak lancar,namun jimin cuba membaca Satu persatu patah perkataan pada surat itu.
"Ihik..hik...hik" jimin menangis membaca isi surat itu.
"Jimin benci taehyung!" surat itu dikoyak Koyak sehingga menjadi cebisan kecil.
Tanpa sempat ibunya untuk memeluk anaknya,jimin sudah berlari Naik ke biliknya.
*Di dalam bilik*
Dia menangis tersedu sedu. "Taehyung tak Sayang jimin!penipu!" jerit jimin di dalam bilik sambil menghentakkan kedua penumbuknya ke bantal.
"Cuba call taehyung awak..tolong.." kata ibunya pada si suami.
"Saya tengah cuba" kata suaminya dengan handphone dari tadi lihat menelefon seseorang iaitu taehyung.
____________
"AAAAAAAAAAAAA JIMINNNNNN"
Tbc