11

89 4 0
                                    

Fájtak a lábaim, ahogy átszeltem az egész palotát. Te jó ég! Mégis mennyit szaladtam?! Az ünnepséget látva elkezdtem kiabálni.

-Jönnek! Az ellenség itt van! Jönnek!

A császár felpattant a helyéről, elhallgattatva a zenét és megállítva a táncosokat.

-Felség?

Felértem a császárhoz és már lihegve megismételtem.

-Az ellenség itt van! Az északi kapunál törnek be.

-Katonák az északi kapuhoz!

Valamennyi katona szót fogadva elindult az északi kapuhoz, míg az itt maradottak a királyhoz mentek. Elégedetten néztem a császárra, majd a fiára. De Tohjon nem volt sehol. Jeges rémület rázta a testem.

-Hol van Tohjon?! Hol van a koronaherceg?!

A császár rémülten fordult a hangom felé.

-A templomba.

-Felség, kihez beszél?

A tanácsosára nem figyelve beszélt hozzám.

-Védd meg a fiam, szellem!

-Mondanod se kell!

Elszaladtam, átsuhantam a trónszékeken, a nehéz faajtón. Sötét volt, csak néhány gyertya világosított, ami a templom végében levő oltárhoz vezet. Ott Tohjon térdelt és imádkozott néhány pappal.

-Tohjon!  El kell mennünk! Megtámadták a palotát!

A herceg meg se rezdült, mintha... mintha nem hallana. Odaszaladtam hozzá és megérintettem, vagyis csak akartam mert a kezem átment rajta.

-Tohjon!

-Nem hall téged.

A kísérteties halk hangra oda se figyeltem, csak a herceget szólítgattam. De hiába. Az ima átváltott dallamosra és megjelent egy táncos lány aki a papok mögött táncolt. Ahogy jobban megnéztem felfedeztem, hogy a táncos nem más mint a császár felesége. Bő ruhája csak úgy suhogott, nem tudtam levenni róla a szemem, talán ezért is figyeltem fel a kezében megjelenő fémes csillogásra.

-Ha nem cselekszel, a koronaherceg meghal.

És akkor megvilágosodtam.

-Azért hoztál ide, hogy feláldozzam magam, igaz?

A hang nem szólt. Valójában nem is kellet. Hiszen tudom hogy igazam van. A királynő egyre közelebb és közelebb jött a herceghez. A fenébe!

-Ribanc.

Tohjon mögé vettem magam. Védelmezőn kitártam a karom és szembenéztem a gyilkosommal. Minden erőmet összeszedtem, hogy felfogjam a támadást, majd amikor a kés fellendül még utoljára elkiálltottam magam.

-TOHJON!!!!!!

MásvilágWhere stories live. Discover now