Het ongeluk (herschreven)

124 5 0
                                    

~~ tinne pov ~~

Ik word wakker van mijn wekker. Waarom staat die nu aan vraag ik mezelf af. Ohw ja ik ga vandaag naar mij ouders als ik daaraan denk spring ik meteen uit bed. Ik ga naar mijn kleerkast en pak een short en een gele  t-shirt. Ik ga naar de badkamer en poets mijn tanden en zet twee ingevlochte vlechten en ga naar beneden. Ik doe mijn jeans jasje aan en vertrekt. In de auto zet ik de radio luid en zing mee. Ik zie ineens en vrachtwagen die aan het voorsteken is ik heb die te laat gezien en voel een harde klap en alles word daarna zwart.

~~ mama tinne pov ~~

"Schat ik maak me zorgen ze is al een half uur te laat" zeg ik een beetje in paniek. "Rustig je kent ons Tinne toch"zegt mijn man Luc. "Ja maar meestal beld ze" zeg ik meer in paniek

30 minuten eerder

~~ merel pov~~

Ik en mijn mama zitten in de auto en ik zie een vrachtwagen die iemand aanrijdt. "STOP er is een ongeluk we moet ze helpen" roep ik tegen mijn mama ze stop meteen en belt de 112 terwijl ik naar de mensen ren. Als ik bij de wagens ben herken ik de vrouw het is tinne Oltmans. Ik kijk of ze nog pols heeft en nog adamd. Ze heeft een zwakke pols en ze heeft moeilijk met ademen tot ik ineens geen hartslag meer voel. "Allemaal aan de kant ze heeft lucht nodig" roep ik in paniek tegen iedereen die er is mijn mama is er intussen al bij. Ik begin ongerust te worden Tinne heeft nog steeds geen hartslag dus begin ik te realimeren de  eerst keer 5 x pompen en dan luister, voel en kijk ik maar nog steeds niks dus pomp ik nu 30x en doe mond op mond 2x het is vies maar alles voor iemand te redden ik herhaal elke keer tot de ambulance er is. "Wat is er gebeurd " vraagt de ambulancier aan mij "die vragtwagen heeft die auto aangereden en die vrachtwagen chauffeur is gewoon flauwgevallen ofzoiets en die vrouw had alles verloren en dus heb ik haar gereanimeerd en nu heeft ze weer pols" zeg ik vlug . "Ok goed gedaan meid wil je mee met ons" vraagt hij ik kijk naar mama ze knikt ja. "Ja graag" zeg ik dan en stap in.

Terug naar gewone tijd

~~Mama tinne pov~~

Mijn telefoon gaat en ik ken die nummer niet dus ik pak op.
(Ik=i  D=dokter)

I: Hallo met wie spreek ik

D: U spreekt met het spoed

I: Er is toch niks ergs gebeurd

D: Rustig mevrouw

I: Euhm ja sorry

D: J dochter zit in het ziekenhuis ze is net binnen ze heeft geluk gehad kunt u komen

I: Ik kom er meteen aan.

Zo leg ik af.

"Schat Tinne zit in het ziekenhuis we moeten er nu naartoe " zeg ik vlug we doen onze schoenen aan en onze jas en gaan in de auto en we vertrekken.

Bij het ziekenhuis

We zijn bij het ziekenhuis en we gaan zitten. "Hallo zijn jullie de familie van Tinne Oltmans " vraagt de dokter we kniken ja. "jullie mogen meekomen jullie dochter heeft veel geluk gehad voor hetzelfde geld was ze er niet meer maar dat  is het geval niet " zegt hij intussen zijn we in zijn kantoor. "Dus wat is er gebeurd" vraagt ik metten bezorgt. "Volgens de getuigen is er een vrachtwagen tegen de auto van uw dochter gereden die man is gewoon flauwgevallen maar u dochter had ineens geen pols meer dus heeft een meisje haar gereanimeerd dus ze heeft haar leven gered" zegt de dokter. "En wie was die meid en hoeveel jaar is ze" vraag ik "Ze heet Merel en is 11 jaar" zegt hij. "Ok dank u mogen we nu naar onze dochter toe" vraag ik "ja tuurlijk verdieping 2 kamer 113 ze gaat wel niet wakker worden we hebben haar een middel gegeven dat ze nog kan rusten maar ze hoort jullie wel " zegt hij wanneer we vertrekken. We zijn in de kamer van tinne ze heeft overal wonden. "Hey meid je hebt veel geluk gehad als dat meisje er niet was geweest dan was je er niet meer je hebt mij echt bang gemaakt" zeg ik zacht we blijven nog even en dan gaan we naar huis.

4 weken later

~~ tinne pov ~~

Ik ben eindelijk uit het ziekenhuis en ik weet nog steeds niet wie mij gered heeft dus besluit ik naar de politie te gaan. Ik ben nu bij de politie. "Dag mevrouw kan ik u helpen" vraagt de man van het onthaal. "Ja maar het is een beetje raar dat ik het vraag" zeg ik hij brengt mij naar een andere man. "Hallo wat kan ik voor u doen ik ben inspecteur Tom" zegt hij vriendelijk.  "Awel het zit zo er is 4 weken geleden een ongeval gebeurd en ik was die ene in de auto  maar blijkbaar heeft iemand mij gered een meisje ze heet Merel ik zou haar graag willen bedanken om mijn leven te hebben gered" zeg ik ongemakkelijk "euhm ok ik zal kijken waar ze is " zegt hij. Na een tijdje vind hij het. "Ze is nu op school die school heet Samen Vrij" zegt hij ik zeg ok en ga naar de school. Ik heb al naar school gebeld ze weten het ik sta nu voor de deur van het lokaal en klop aan. "Kom binnen" zegt er iemand ik ga naar binnen en ga naar de leerkracht. "Hallo mevrouw wat kan ik voor u doen" vraagt de leerkracht. "Is er hier iemand die Merel heet" vraag ik " ja" zegt ze een wijst naar het meisje en ik ga er naartoe. "Hey ben jij Merel" vraag ik ze schrikt en als ze naar mij kijkt schrikt ze nog meer.

980 woorden

begin tot het eind {voltooid}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu