part 6

151 11 0
                                    

*لنعود الى ريم و ندى: -

ريم:  أوفففف اخيرا خلصنة

ندى:  اه الحمد لله ، اليوم كان متعب اويي انهردة.

ريم:  بس الحمد لله عدة على خير .

ندى:  اه يا ستي دة انا اترعبت لما عرفت ان دكتور عماد هيدينا السنادي، بس شوفتي طرد البنتين الي دخلوا بعد مهو دخل.

ريم:  اه والله دي اول محضرة ليهم واطردوا .. يعيني بجد صعبوا عليا اويي.

ندى:  بس احنا نحاول نتقي شره على قد منقدر.

ريم:  فعلا عندك حق.

-----------------------------------------------------------

كان يقف معتز وزياد بجانب رفيقتهم فريدة ،  عندما رأى معتز ريم الواقفة امامه بجانب رفيقتها يتحدثان في هدوء.  ...

معتز:  أوبااااا مين دي

زياد:  قصدك مين

معتز:  البت الي قدامك ام عيون عسلي دي.

زياد: انهي فيهم.

معتز:  الي على اليمين ام ديل حصان دي.

زياد:  معتز بلاش ابوس دماغك عيزين نعدي السنة دي على خير .

معتز وهو ماذال يحدق فيها: نعدي ايه بس اسكت انت.

فريدة:  ايوة يا معتز بس دي شكلها كدة ملهاش فالجو بتعنا دي شكلها من البنات المقفلة وانت ملكش في النوع دة خالص.

معتز:  اهو انا بقا عايز دي.

زياد:  يابني خلاص برحتك روح كلمها وهي هتديك كلمتين في جنابك .

معتز:  هو انا اهبل ولا عبيط، اكيد طبعا مش هدخلها من الدخلة دي ، انا عندي خطة هوقعها فيها.

فريدة : ايه الخطة ياسي معتز.

معتز:  الخطة انتي يا فريدة.

فريدة:  نعم !!!!! انا! !

زياد:  ازاي يا معتز متوضح كلامك اكتر.

معتز:  بصوا ..... فريدة انتي هتروحي و تتعرفي عليها وتعملي انك صحبتها وتجبيلي ارار البت دي وتيجي تبلغيني كل حاجة عنها وعن اهلها وطبعها، وبعد ما اعرف كل حاجة عنها هعرف اقربلها بطرقتي.

زياد: ماشي يا خبرة.

فريدة:  ماشي انا معنديش مانع، بس انا ازاي هخليها تثق فيا .

معتز:  ياستي عادي انتي بس اتعرفي عليها واعملي انك بتحبيها وبتخافي عليها واسحبي منها معلومة ورة معلومة .

فريدة:  الموضوع مش بالسهوله دي على فكرة.

معتز:  يوووو يا فريدة البت هتمشي واحنا حتى معرفناش اسمها ... روحلها دلوقتي ونفزي الي هقولهولك دة بالحرف .

لو كنت حرة حيث تعيش القصص. اكتشف الآن