part 7

125 10 0
                                    

عند زين في منزله: -

*ملاحظة:  زين يعيش في منزله بمفرده ،والده يعيش في(دبي)وامه متوفية، وليس لديه اي اخوان، ولاكن لديه صديق من  عمره وهو (مهند).....يعيش مهند مع عائلته الطيبة والده، و والدته و ، شقيقته التي تصغره ببعض الاعوام.

--------------------------------------------------------------------

دق هاتف زين فذهب للرد ..

زين بضحك :  الو مهند بيك ههههه

مهند:  يابني بطل بقا حكايت( بيك )دي .

زين:  حاضر يا معلم ، عايز ايه بقا لخص.

مهند: انت فاضي الليلة دي.

زين:  لا ..ليه.

مهند:  ايدة وراك ايه اهم مني يا عم زين.

زين:  يا مهند لخص بتسأل ليه.

مهند:  مافيش يا سيدي كنت هخدك بليل  وننزل في night club بس قولي انت بقا البيه ورا ايه.

زين:  ورايا معاد في kaktos مع البت بتاعت الصبح.

مهند:  ايوا بقا انا بقول برضوا ايه اهم مني.

زين:  طب اقفل يا زفت عشان ورايا كام حاجة هعملهم عشان الساعة 6 وانا نازل 8 .

مهند بنبرة دعابة:  ماشي يا عم الله يسهله.

زين:  بس ياض انت ..يلا بقا متكلمنيش قبل بكرة. 

مهند بضحك:  ههههههه ماشي سلام.

زين:  ههههههه سلام.

-----------------------------------------------------------------------

عند ريم والحاج كمال: -

كمال بطريقته الحادا كالعاده  :  ادخلي يا ختي ...ادخلي

ريم وهي تدخل من باب الشقة:  اهو ..اهو دخلة

ثنية وقد اتت عند سماع صوت مفتاح الشقة الذي يفتح الباب ويآتي  من خلفه صوت ريم وكمال:  حبيبه قلبي يومك كان ازاي ...ها طمنيني كله تمام ولا حصلت حاجة ديقتك ..

ريم بإبتسامة رقيقة:  الحمد لله يا ماما كله تمام اليوم كان زي الفل.. متشليش انتي هم.

ثنية:  حبيبتي طمنتيني .....

لم تكمل ثنية حديثها حين قاطعها كمال قائلا بحدة:  انا اخويا هاني جي دلوقتي اتفضلي خوشي سعدي امك ورتبي الدنيا كدة وشوفي هنضايف عمك ايه ولما عمك يجي تطلعي تسلمي عليه وتقدميله حاجة يشربها ، وبعدها مشفكيش برة أوضتك لاي سبب من الاسباب فهمة.

ثنية:  ايه يا كمال ما براحة على البت شوية. 

كمال بحدة:  ثنية متدخليش انتي ، وانتي (ثم اشار على ريم ) الي قلته يتنفز بالحرف. 

ريم بنظرات معتاده على هذا النوع من الاوامر : حاضر يا بابا .....
تنهدت ريم ودخلت الى المطبخ مع ثنية لتحضر ضيافة تليق بعمها . 

لو كنت حرة حيث تعيش القصص. اكتشف الآن