Thorn:ABANG GEMPA!!!
Seakan masa terhenti,Gempa bethenti dari perbuatannya.Dia hanya kaku.Mata putihnya mula bergenangan air.
Gempa:A-apa yang?! *lap air mata kasar*
Thorn:Thorn tahu abang Gempa ada dekat dalam!Jangan mengalah!Bangkit abang Gempa! *kesat air mata*
Semua elemental melihat Thorn dan Gempa silih berganti.Kini,mereka mengerti maksud Thorn.
Gempa:Urghh!!! *bergelut*
Di dalam badan Gempa
Gempa:A-aku kena lawan demi diorang! *cuba lepaskan diri*
Reverse:Usaha yang sia sia.Kau takkan berjaya!
Gempa:Kau diam!!!
Sedikit demi sedikit,tali kegelapan yang mengikat Gempa mula putus.Reverse tergamam.Gempa jatuh terduduk kerana kepenatan.Namun,dia kembali bangkit.Dia perlu berjuang demi berjumpa semula dengan adik-adiknya.
Gempa:Hancurlah kau!Tangan Tanah!Hiyahhh!!! *tumbuk Reverse*
Reverse: *terseret ke belakang* Tch!Kau yang akan hancur! *lap darah di bibir + smirk*
Gempa:Apa yang-
Sebelum sempat menghabiskan ayat,sebilah pisau dicucuk di pinggang Gempa.Gempa mengerang kesakitan.Dia mencari arah pisau ini datang.
Bayang Misteri:Kena~
Reverse:Bagus.Kau buat kerja yang bagus.
Gempa:Akh!S-siapa kau? *melutut + pegang perut*
Bayang Misteri:Hai!Aku Roh Kegelapan.Aku datang nak bawak kau menghadap tuan aku.
Gempa:Untuk apa?!Aku takkan pergi dengan korang!
Roh Kegelapan:Oh.Semangat.Tapi takpe.Aku akan gelap kan hati kau.Susah betul.Sayang betul kau dekat adik-adikkau kan?Malangnya diorang sebaliknya.Kesian~
Gempa:Korang takkan boleh hasut aku!Akh!
Darah makin keluar dari perut Gempa.Reverse dan Roh Kegelapan hanya smirk melihat Gempa.
Reverse:Kau mesti nak jumpa adik-adik kau kan?Disebabkan aku baik,cakaplah dengan diorang.
Di realiti...
Gempa: *rebah + pegang perut* A-akh...
Ais:Gempa! *lari ke Gempa* D-d-darah... *pegang perut Gempa*
Blaze:Ais!Hati-hati!
Ais:Gempa?!Kau okay?!
Gempa:A-ais...Aku rindu korang... *nangis + peluk Ais*
Suara Gempa sungguh sayu.Dia melepaskan rindunya setelah sekian lama.Semua memandang Gempa sayu.Mereka sakit melihat abang kesayangan mereka menangis.
Gempa: *runtuhkan tanah pelindung*
Semua:Gempa!!! *lari ke Gempa*
YOU ARE READING
Gempa,maafkan kami! | BBB Gempa | Complete [√]
De TodoAkibat satu salah faham,Gempa telah dituduh mencederakan Halilintar.Dia telah dipinggirkan oleh semua orang termasuk Tok Aba,Ochobot,kembarnya dan kawan-kawanya.Walaupun begitu, masih ada seorang kawan yang mempercainya.Didalam keadaan Halilintar y...