|eunsang pov
"Alright, i'll wait for you." talian diputuskan. Aku menunggu Hyeseul sejak tengah hari tadi. Well, flight dia baru nak mendarat.
"Papa, where's aunty?" tanya seseorang.
"Dia datang kejap lagi. Don't worry okay?" balas aku. Aku memandang kearah Baby. Apesal murung semacam je anak aku ni.
"I'm hungry. Can i have some chocolates or.. candies?" tanyanya. Mata bersinar-sinar tu menandakan dia ingin memujuk aku suruh belikan lah tu.
"Don't you remember what Doctor Minhee said last week? Baby kena stop makan coklat and candy." pujuk aku.
"But, i'm hungry. Papa, please~" pujuknya.
"Eunsang, siapa budak ni?" tegur Hyeseul secara mengejut dari belakang.
"Aku cerita kejap lagi okay?" kata aku. Hyeseul memandang kearah budak yang aku dukung ni. Janganlah dia herdik Baby sudahlah.
"Sayang mama ni kenapa masam masam ni?" tanyanya. EH DIA TAK MARAH KE?
She is suprised me.
"Mama, Baby lapar tapi papa tak bagi makan coklat." adu Baby. Mampuslah aku kejap lagi dengan Hyeseul.
"Eunsang, kenapa tak belikan dia coklat. Dia mana boleh lapar." balas Hyeseul. Macam aku ramalkan, mesti aku kena punya.
"Dia ada consultation dengan Doktor Minhee. Doktor tu sendiri cakap kurangkan makan coklat sebab gigi susu dia boleh rosak." balas aku. Ha, ni dah cukup jujur dah. Nak jujur camne lagi ni?
"Meh sini kat mama, nak coklat mana? Harini mama belanja Baby okay?" tanya dia.
****
Mentang-mentang doktor pastu biasiswa kerajaan tanggung memang kayalah ceritanya. Aku hanya menjeling Hyeseul.
"Rosak mata tu kang asyik jeling. Kalau suka cakap. Jangan jeling." balasnya. Sedas bhai dia bagi dekat aku. Amboi minah ni. Baby memandang aku sambil gelakkan aku.
"Baby pihak aku. See, dia gelakkan kau." katanya.
Ni geram ni.
"Okay, kau kata nak cerita pasal macam mana Baby ni dengan kau? Jangan cakap kau mengandungkan anak dara orang and then mak budak ni mati sebab lahirkan dia."
Aku memandang Hyeseul.
"Jangan pernah persoalkan siapa mak budak ni." balas aku dengan dingin. Aku tak tau kenapa aku rasa sensitif bila Hyeseul tanya ibu budak ni.
Okay, jujur. Baby is not my daughter.
"Habistu, Eunsang cuba jujur dengan aku. Study kau dekat UK habis tak?" tanyanya sambil mengelus tangan aku.
"Aku habis study kat UK tu tapi budak ni tetiba ikut aku and she said that i'm her father. Kau tak rasa kelakar ke? Kalau diingatkan balik, aku tak join memana party arak dekat sana lepas final exam aku habis." balas aku.
"Kau tak cuba nak bagitau dekat pramugari tu ke pasal budak ni hilang ke sesat ke? She needs her mom, not you as her papa sandaran." balas Hyeseul.
Aku memandang kearah Hyeseul. Rasa serba salah aku tak ceritakan pasal Baby masa dia dekat Jordan dulu.
"Tapi kau tau kan, UK besar and lately ramai gila pedofilia. Aku tanak budak ni masa depan dia gelap so aku bawak balik Korea." balas aku.
"Parents kau tau pasal ni?" tanyanya. Aku mengeluh.
"Appa ingat aku buat kerja kotor masa dekat UK, but he believe in me. Appa pun suruh aku buat DNA test sebab nak surekan anak tu bukan anak aku and yeah, betul. Baby bukan anak aku." balas aku.
Aku nampak riak kecewa Hyeseul dalam mata dia. Cara dia mengeluh pun aku dah boleh agak. Maaf Hyeseul, kalau diikutkan ego, memang dah lama aku hantar Baby ni pergi rumah anak yatim tapi hati aku tetap nak jaga dia.
"Hyeseul, kau tak kisah ke kalau Baby panggil kau mama?" tanya aku.
Dia memandang aku. Aku tak paham riak wajak dia sekarang ni.
"If you want to be her papa, let me to be her mama too. Kita jaga Baby ni sama-sama."
to be continued
YOU ARE READING
baby eunsang milik siapa ➸ lee eunsang
Short Storystatus ➮ complete "Eunsang, baik kau mengaku. Kau sambung belajar dekat UK tu habis ke tak?" - Kim Yohan. start : 09/08/2019 end : 18/08/2019 ©X1 fanfiction's by jae 🦋