| eunsang pov
Menderau darah aku bila Baby menjerit.
"Oh my God, Baby! EUNSANG BABY!!" jerit Hyeseul.
"Ni anak korang ke?" tanya seseorang. Aku memandang kearah suara tersebut.
Deg, Yoora?
"Yoora, bagi Baby tu dekat aku." balas aku.
"Aku bukan Yoora." katanya. Eh dia ni, dah nama kat ic pun Lim Yoora, takyahlah nak menyamar bagai.
"Yoora, Baby tu cedera kat kaki. Bagilah aku rawat dia." Kalini Hyeseul berlembut dengan Yoora. Aku nampak dia serahkan Baby tu dekat Hyeseul gaya macam nak-tanak je.
"Yoora kan? Kau sihat? Jomlah join kitorang bersembang." ajak Hyeseul. EH MINAH NI HM ROSAK PLAN AKU.
"Kau ke Dr. Hyeseul tu?" tanyanya. Dia tak ngaku lagi dia tu Yoora ya tuhan.
Hyeseul mengangguk. Kalini Yoora memandang kearah aku.
"Kau Lee Eunsang? Architect dekat office Yohan. Kan?" deyy, dia ni ngaku jelah dia tu Yoora, kekasih halal haram Yohan. Pe bendalah minah ni.
Tapi aku pelik, kenapa Yoora yang aku kenal tak macam Yoora yang sekarang muncul depan aku.
Dia macam tak terurus.
"Yoora, jangan risau, kitorang still ingat kau." balas Hyeseul sambil dukung Baby.
Baby? Dah lama tertidur sejak Hyeseul dukung dia tadi.
"Hyeseul, esok aku nak jumpa kau. Boleh?" tanyanya.
"Tapi esok kitorang cadang nak lepak dengan Yohan sekali. Kau bukan ke still dengan Yohan?" aku menyampuk perbualan antara mereka berdua. Takyahlah serius sangat do.
"Jangan sebut nama dia. Aku tak suka."
****
"Eunsang, kau tak rasa ke Yoora dengan Yohan sorok something daripada kita berdua?" tanya Hyeseul untuk memecahkan rasa awkward dalam kereta ni sebab selalunya Baby akan jam lagu Blackpink kalau on the way balik rumah tapi harini disebabkan dia injured, dia tidur kat belakang.
"Kau tau kan, aku dengan Yohan satu universiti yang sama masa ada dekat Manchester?" tanya aku. Dia mengangguk. Semua pasal subject yang aku ambik dekat universiti ni aku roger Hyeseul cuma aku tak pernah ceritakan kehidupan aku dekat sana.
Even dia cerita dia pernah hampir kena mengorat dengan pak arab. Haila, pak arab pun ada taste dengan minah kpop jugak ke?
"Dia balik awal dari aku tapi dia graduated. Paham tak maksud aku?" Hyeseul membesarkan matanya.
"Wait, what? Graduate awal?" tanyanya. Aku mengangguk. Masalah Yohan tu sampai sekarang aku simpan cuma bila aku fikirkan balik kenapa Yohan nak graduate awal sedangkan kitorang tak pilih pun untuk lompat tahun.
"Takpelah, nantilah kau cerita. Penatlah fikir masalah Yoora dengan Yohan ni." katanya. Aku membetulkan bangs depan Hyeseul.
Dah macam Bae Jinyoung punya bangs je sampai tutup mata pfft.
"Mama nak balik dah ke? Kenapa mama tak tinggal dengan Baby?" Baby yang baru bangun dia perasan akan Hyeseul yang ingin baru keluar dari kereta.
"Haah, mama nak balik dah." balasnya.
"Mama, papa cakap dia rindu mama selalu. Kenapa mama tak duduk dengan papa?" tanya Baby.
Deng, rasa macam kena panah petir bila Baby tanya soalan tu. Kalaulah dia tau aku bukan papa dia, mesti dia kecewa.
"Sebab.. mama dengan papa.." Aku paham Hyeseul tak tau nak jawab apa dengan soalan Baby ni.
Kalau cakap tak kahwin lagi kang, dia mesti pelik macam mana dia boleh muncul dekat muka bumi ni. Kalau cakap cerai kang tetiba dia tanya "cerai tu apa?" lagi susah.
"Sebab nenek nak mama jaga dia. Nanti esok kita jumpa mama lagi okay?" seloroh aku.
Hyeseul memandang kearah aku sambil senyum lega.
"Nanti mama balik mama boleh tidur dengan papa. Okaylah mama, esok Baby nak jumpa mama okay?" katanya sambil menayangkan pinky promise dia.
"Okay, jumpa esok sayang." balas Hyeseul sambil cium dahi Baby.
"Untuk aku takde ke?" tanya aku.
"Apa yang takde?" tanyanya. Eh dia ni dah tau pura-pura tak tau pulak. Cubit pipi tu kang.
"Kiss?"
"Sebelum appa keluarkan senapang dia, baik kau diam."
Wuuu, tak0dnya kiteww HAHAHAHAHA.
to be continued
YOU ARE READING
baby eunsang milik siapa ➸ lee eunsang
Historia Cortastatus ➮ complete "Eunsang, baik kau mengaku. Kau sambung belajar dekat UK tu habis ke tak?" - Kim Yohan. start : 09/08/2019 end : 18/08/2019 ©X1 fanfiction's by jae 🦋