V

602 90 10
                                    

| eunsang pov

"Dia cakap yang dia .."

"Dia apa Eunsang?" tanya Hyeseul.
Aku putarkan kembali apa yang Yohan beritahu aku petang tadi.

[ throwback ]

"Kau ingat tak malam sebelum final exam sem 3 kita sempat gaduh?" tanya Yohan. Aku mengangguk.

Kitorang memanglah boleh dikatakan bff tapi kerap bergaduh.

"So?" tanya aku. Pendek tapi agak menyakitkan hati mungkin.

"Masa sebelum aku gaduh tu, aku dah request dekat pengarah yang aku nak cepatkan setahun. Mesti kau tak perasan aku dah kan lepas sem 3 habis? Aku masuk dalam kumpulan lain, which is group tu untuk sem 4 senior year." katanya.

"Sampai hati kau.. Kau tau tak aku cari kau kat sana tapi bila tau kau dah graduate awal tu, cuma Tom je ada dengan aku." balas aku. Sakit hati jugak bila mengenangkan janji manis aku dengan Yohan yang kitorang akan balik Korea sama-sama dengan ijazah tapi dia balik dulu.

"Kau tak faham situation aku masa tu. Aku hampir kena buang kalau kau nak tau." aku hampir tersembur latte yang aku hirup tadi.

"B-buang?" Yohan ni complicated betul. Jangan kahwin dengan dia okay.

"Aku buat salah yang paling besar dalam hidup aku." katanya sambil menunduk.

"Salah apa Yohan? Kenapa kau sorokkan benda ni sorang-sorang?" tanya aku. Aku memandang kearah Yohan seolah-olah aku tak kenal Yohan yang sekarang ni.

"Kau tau kan, aku dengan Yoora dah break up? Seminggu sebelum final sem 3 kitorang break up." katanya sambil menghembus nafas lega.

"Aku tak tau weh. Ceritalah." kata aku.

"Aku.. mengandungkan Yoora."

[ throwback ended ]

"Eunsang.. seriuslah ni?" tanya Hyeseul. Dia menggenggam tangan aku dengan erat. Sejuk. Dia takut sangat ni lepas dengar apa yang aku cerita.

"Hyeseul, listen. Yohan sendiri pun tengah cari Yoora. Lepas je kau balik sini, Yoora lost contact dengan Yohan." kata aku.

Hyeseul mendiamkan diri.

"Means, he lost contact for 3 years after aku balik sini? Macam tu?" tanya Hyeseul.

Aku mengangguk. Eh dia ni pandai jugak meneka.

"Kau bagi tau tak yang kita jumpa Yoora haritu?" tanya Hyeseul.

"Bagi tau tapi Yohan sendiri cakap dia tak sanggup nak jumpa Yoora lagi. Dalam keadaan macam ni, kita kena bagi diorang ruang dulu." kata aku.

"Eunsang, macam mana kalau Baby ni sebenarnya anak diorang?" tanya Hyeseul sambil memandang kearah Baby.

Nyenyaknya anak papa tidur :'D

"Suruh diorang buat test DNA dulu." kata aku. Kalini, aku memeluk pinggang Hyeseul.

"Eunsang, petang tadi aku nampak Yoora tapi dia nampak lain." kata Hyeseul.

"Aku rasa, dia bawah pengaruh dadah." sambung Hyeseul.

"Seriuslah?" tanya aku. Terkejut ni. Serius terkejut.

"Sebab dia sempat panggil aku tadi. Tapi aku nampak dia genggam satu packet serbuk putih and you know what it is." kata Hyeseul. Aku pun pelik dengan Yoora ni.

Mungkin dia depressed after Yohan buat benda buruk dengan dia. Hmm..

"Unnie, dah dah lah tu sembang dengan Eunsang oppa. Nanti kalau dah kahwin ha sembang lah puas-puas. Nak lebih pun boleh. Jom tidur unnie!!" satu suara dari arah pintu.

Kim Hyejung, adik perempuan Hyeseul.

"Abaikan apa adik aku cakap tu. Geli pulak. Hahahahaha." kata Hyeseul sambil gelak palsu dihujung.

"Takpe, nanti kita kahwin cepat-cepat. Hehehehe." balas aku.

"LEE EUNSANG!!" jerit Hyeseul.

Dapat girlfriend perangai macam Jaehwan ni pekak aku hari-hari.

****
to be continued

baby eunsang milik siapa ➸ lee eunsang Where stories live. Discover now