X

655 95 1
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

kebetulan eunsang is X and aku nak update chapter X

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

kebetulan eunsang is X and aku nak update chapter X. wuu 😂

****

| hyeseul pov

"Mama!!" laung Baby dari luar bilik aku. Eh sejak bila sampai ni? Kenapa tak cakap nak datang..

"Anak mama.." sambut aku lalu aku dukung Baby. Sambil-sambil tu kami berdua gesekkan hidung sesama. Comelkan aku dengan Baby?

Aku melihat kearah Eunsang.

"Kenapa asyik jengket-jengket ni? Nak tengok apa?" tanya aku. Kau tak rasa pelik ke dia dah cukup tinggi tapi still nak jengket depan aku.

"Saje nak tengok bilik awak. Bakal bilik saya jugak nanti." Tersentak aku. Dia ni okay ke tak?

"Ish, bilik saya biasa-biasa je. Takyahlah tengok." kata aku sambil menarik pintu bilik aku tapi sempat ditahan olehnya.

"Kenapa tak beli katil saiz king?" tanya dia.

"Eh, kita belum plan nak kahwin lagi. Sabarlah awak." balas aku. Dia ni dah excited nak kahwin dah kenapa. Dia tak balas jawapan aku malah dia terus masuk ke dalam bilik aku.

"Tumpang tidur jap. Awak mainlah dengan Baby sementara dia masih ada ni." balas Eunsang. Pelik.

"Stress kat tempat kerja ke?" tanya aku. Soalan aku takde sambutan hangat oleh Eunsang, tapi dia balas dalam beberapa minit kemudian.

"Keluarlah dulu, tak manis kita berdua dalam bilik ni. Nanti jadi lain." balasnya sambil menutup mukanya dengan salah satu bantal aku.

Sebab rasa seramkan, aku keluar. Hshshs.

****

| yohan pov

"Yohan.. betul ke Baby Eunsang tu anak kita berdua?" tanya Yoora.

Aku memandang kearah Yoora. Dia nampak terkejut sangat bila baca keputusan DNA test tadi.

"Awak tak percaya ke?" tanya aku.

"Bukan tak percaya tapi takut nak terima hakikatlah." balasnya. Haih dia ni kan, dari zaman sekolah dulu sampai sekarang penyakit was was dia tak hilang.

"Ni awak nak pergi mana?" tanya Yoora. Eh aku ingat dah diam dah, bersuara lagi rupanya.

"Rumah Hyeseul." balas aku.

****

[ rumah hyeseul ]

"Han, how?" tanya Eunsang. Eh dia pulak excited apahal sia.

"Betullah." balas aku. Aku nampak Eunsang tersenyum lebar tapi aku nampaklah yang dia tanak berpisah dengan Baby.

Tak pernah aku bayangkan Baby tu anak aku dengan Yoora. Macam kelakar tau tak. Patutlah aku rasa beria nak belanja Baby mainan and then nak bawak dia jalan-jalan.

"Ala, nanti aku bawak Baby datang melawat kau selalu okay." balas aku. Eunsang mencebikkan muka dia.

"EEEEE KAU NI MERAJUK MENGALAHKAN HYESEUL TU TINGGALKAN KAULAH!" jerit aku. Annoying siot. Taulah macam anime takyahlah manja sangat pun.

"Hyeseul, sorry." tegur Yoora. Hyeseul senyum.

"Ala benda kecil jelah. Nanti bila dah duduk dengan Baby, jaga dia betul-betul tau. Terima kasih bagi aku peluang jadi mama Baby kejap." katanya.

Ala, buat drama emosional pulak pagi-pagi ni. Depan aku pulak tu.

"Baby, nanti bila duduk dengan papa dengan mama, dengar cakap diorang tau." pesan Eunsang.

Aku faham. Eunsang dah jaga Baby lama weh. Memanglah nak berpisah tu susah.

"Tapikan, macam mana Baby kena culik?" tanya Yoora sambil memangku Baby.

Kami bertiga memandang kearah Hyeseul.

"Eh, apahal ni. Aku tak buat salah pape pun." balas Hyeseul.

"Better tanya appa kau." tambah Hyeseul.

"Kerja part-time kau menyiasat eh?" tanya aku. Kau tak rasa pelik ke, apasal Hyeseul suka sangat menyiasat pasal Baby, aku dengan Yoora?

Yelah, orang kata bersyukurlah sebab diorang tolong satukan kami bertiga tapi.. tolonglah, Hyeseul tu doktor kot, mesti busy.

"Hello, otak letak kat lutut eh? Dia masuk kerja lepas cuti ni. Bersyukurlah dia dah tolong kau." balas Eunsang.

"Yelah-yelah. Jom gerak rumah appa." balas aku. Karang diorang bangkang aku lagi, habis position aku as center ni.

"Appa siapa?" tanya Yoora. Ehlah dia ni naif betul.

"Appa awaklah. Appa siapa lagi?" balas aku. Nak tergelak sebenarnya tapi berdosa en 😂.

"Baby ikut papa sekali tau." tambah aku lagi. Baby dah excited teruks nak jumpa atuk dengan nenek dia tu.

Aku pulak berdebar nak jumpa appa Yoora.

Fuh.

****

to be continued

baby eunsang milik siapa ➸ lee eunsang Where stories live. Discover now