| eunsang pov
"Papa, i want this!"
"Nak ni jugak please~"
"Uncle Yohan, Baby nak mainan tu boleh?"
Aku memandang kearah Baby. Haih, siapa mak kau ha? Demand betul. Nak mainan dekat Toy 'R Us. Kalau dekat tepi jalan tanak pandang langsung.
"Baby, bukan ke dah beli haritu patung ni? Nak simpan patung banyak-banyak untuk apa?" tanya aku.
Bukan kedekut, cuma yelah. Faham-faham jelah.
"Kau ni kan, dah dia nak tu belikan jelah." kata Yohan sambil cubit lengan aku. Eh hello Encik Kim Yohan, kau anak pengarah syarikat bolehlah cakap. Aku ni ha architect pun kerja bawah appa kau lepas tu photographer sambilan. Fikir duit aku banyak macam nilai wang dalam akaun bank Steven Jobs ke?
"Meh sini uncle belikan. Baby nak yang mana?" tanya Yohan. BAIK KAU CAKAP TERUS TERANG NAK LANJE BABY EH DIA NI.
Aku memandang kearah Yohan dengan Baby.
Apasal aku nampak 3 ikatan hidrogen- eh i mean, kenapa aku nampak macam diorang ni serasi?
Takpe, aku teruskan dengan kerja 'usha' aku. Free of charge, takde tenaga dibazirkan.
"Baby nak yang ni." katanya sambil tunjuk kearah mainan tersebut.
Monopoly engko. hshshshs.
"Baby, jomlah kita singgah tempat yang ada lagi banyak mainan dari Toy 'R Us." pujuk Yohan. Weh, dia sendiri terkejut yang Baby nak monopoly Hogwarts version. Kelakar do anak aku ni, nak main dengan siapalah tu.
"Betul ni?" tanya Baby.
Yohan mengangguk. Lalu diorang berdua gelak each other depan aku.
'Rasa macam ada yang tak kena ni..' Desis aku sambil mengurut dagu aku yang tak berjanggut ni.
****
| yohan pov
First time dapat pov sendiri. huhu.
Aku memandang kearah Eunsang. Mamat ni pun dengan Baby nak kedekut duit beli mainan dah kenapa.. kata Papa mithali.
"Baby nak apa?" tanya aku sebaik sahaja melangkah masuk kedalam kawasan shopping mall.
"I want Beyblade." weh, sumpah aku tersedak bila dengar Baby cakap dia nak beyblade.
Baby, are you a girl?
"Baby.. tu mainan lelaki. Uncle akan belikan mainan untuk Baby selagi mainan tu special for girls." kata aku sambil merendahkan badan aku dihadapan Baby.
"Tapi uncle, papa selalunya dia bagi je Baby beli ultraman figure lah, kadang tu Nerf Gun tu pun papa bagi. Uncle ni lainlah. Unique." balas Baby.
Well, this is Kim Yohan man. Siapa je tak kenal, sebut je Yohan, berbaris awek nak mintak couple dengan aku. Kecuali dia, aku jatuh cinta dengan dia since highschool lagi tapi .. jodoh tak panjang.
"Hehehe, how about Baby beli mainan block ni? Boleh main bina-bina. Macam kerja papa, bina rumah." suggest aku. Eunsang memandang kearah aku dengan pandangan Baby-takkan-dengar-cadangan-kau-tu . Takpe, kita tengok reaction Baby.
"Okay uncle, Baby ambik yang ni." balasnya sambil mengambil block mainan dekat tangan aku.
Aku nampak Eunsang speechless and his jaw was dropped. King Yohan is back.
"Uncle terima kasih tau." balas Baby. Tapi aku terkejut.
Baby kiss dekat pipi aku. :') Eeeeee rasa nak gomol pipi Baby sebab comel sangat.
Wait, kenapa aku ...
[ Kidz Xone ]
"Weh, macam mana Baby boleh dengar cakap kau weh?" tanya Eunsang. Kebetulan Baby tengah main kat dalam Kidz Xone ni, boleh sembang sengan Eunsang kejap.
"Entahlah weh, dia harini suka sangat melekat dengan aku." balas aku.
"Aku pun rasa nak peluk Baby tu tapi tulah, anak kau kan." tambah aku lagi. I dont know why..
"Kau tanak try buat DNA test ke?" tanya Eunsang.
Aku terkejut. DNA test? Kelakar ke?
"Hello, kau dah kenapa? Nak buat serkap jarang aku papa Baby ? Hell no." balas aku.
"Aku tau, Yoora mengandungkan anak kau. Kau tau tak, dia dah bersalin lama dah and she lost her baby." balas Eunsang. Aku menatap wajah Eunsang.
"Macam mana kau tau dia dah bersalin?" tanya aku. Serious weh, lepas je breakup, Yoora tak contact aku langsung dah.
Aku pernah datang dekat rumah sewa dia tapi roommate dia sendiri cakap dia dah balik Korea. Kalau aku boleh undurkan masa, aku nak bertanggungjawab atas apa yang aku dah buat selama ni.
Aku bodoh, lalai, alpa.
"Bakal isteri akukan doktor, so.." kata Eunsang sambil buat muka acah riak. Ni kalau aku smackdown muka dia ni, esok tak keluar gambar teaser dia.
Sebaik tahap kesabaran aku masih ada.
"Tapi.."
"Papa!!!" aku dengar Baby jerit dari dalam.
****
to be continued
nah, ni Baby.
YOU ARE READING
baby eunsang milik siapa ➸ lee eunsang
Contostatus ➮ complete "Eunsang, baik kau mengaku. Kau sambung belajar dekat UK tu habis ke tak?" - Kim Yohan. start : 09/08/2019 end : 18/08/2019 ©X1 fanfiction's by jae 🦋