XI

849 115 37
                                    

final chapter

♡♡♡

| hyeseul pov

Setahun kemudian..

"Hm, kawan aku ni dah nak jadi bini orang dah." ucap aku. Korang dah tau kot siapa orangnya.

"Ala, janganlah sedih sis. Nanti kau pun kahwin dengan Eunsang right?" tanyanya. Eh, dah tau still tanya jugak ke? Aku tersengih bila dengar Yoora cakap camtu.

Aku boleh dikatakan dalam proses menghitung hari sebelum waktu bujang aku ditamatkan.

"Nanti kau jaga Baby elok-elok tau. Jaga Yohan elok-elok. Jangan gaduh-gaduh tau." pesan aku. Aku menggenggam kemas tangan Yoora, sahabat aku since sekolah menengah.

Bak kata orang, kawan yang buat banyak kenangan dengan memori kawan sekolah menengah.

"Don't worry okay, i'll be fine. Thanks for everything. Aku ingat kau tanak kawan dengan aku bila kau tau aku ni dah kotor, ambik dadah lagi tu. Hmm.." balasnya. Ala kenapa pengantin baru ni sedih ni. Ala ala ala..

"Tapi, Yohan terima kau seadanya kan? Appa kau pun terima kau kan?" tanya aku. Tak sangka sebenarnya appa Yoora rindukan anak tunggal dia ni. Siapa je yang sanggup tanak mengaku anak sendiri, even kucing pun sayang anak-anak dia. Mentaliti masyarakat sekarang ni je otak letak dekat lutut.

Berzina reti, tanggungjawab takde. Sivik takde langsung.

"Amboi, pengantin kita ni sedih sangat kenapa?" tegur mak andam sambil memukul bahu Yoora dengan lembut.

Aku melihat mak andam ni. Macam iras Seungyoun pun ada hshshshshs.

"Takde pape makcik. Cuma yelah, nak jadi bini orang dah ni kan, perasaan bercampur baur." balas Yoora. Alahai dia ni emosional sungguhlah. Nasiblah Yohan dapat isteri cam dia. Hari-hari sedih. Sedih gembira.

"Euw, makcik? Hello, panggil i sis okay." balasnya sambil tangan gaya diva. Ni set-set kawan Jisung Wanna One dengan Seungkwan lah ni.

Aku bukan nak kutuk tapi dua manusia tu aku selalu tengok dia mengumpat dekat kaunter depan pesakit luar. Aku perati je, bila aku datang acah-acah cool. Sepak kang ish.

"Okaylah, SIS." nak tergelak aku tengok Yoora terpaksa betulkan cara panggilan dia.

"Pengantin perempuan, get ready." ucap seorang lelaki tatkala dia membuka pintu bilik Yoora tadi.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
baby eunsang milik siapa ➸ lee eunsang Where stories live. Discover now