Bölüm 11 - Milli Bayram

145 15 3
                                    

XueZhang ve arkadaşlarının çalışmak için kiraladığı tek odalı daire okula üç durak uzaklıkta, metro istasyonunun çıkışındaydı.

Bina gayet sıradan bir ofis binasıydı, onlar bu binanın küçük bir kısmını kiralamışlardı, tek özelliği internetin daha hızlı çalışması olmalıydı.

Tatilden önce Lu JianShen samimi bir merakla sordu:

-"Sana oyunu, maç yapmayı, içmeyi bıraktıran şey ne?"

YeXun ondan daha samimi bir şekilde:

-"Hayal."

Lu JianShen:

-"Öğğk!"

***

Çalışma odası çok küçüktü, içerde sekiz öğrenci vardı YeXun'le bir üçüncü sınıf öğrencisi dışındaki herkes yüksek lisans öğrencisiydi. Herkesin masasında bir Red Bull vardı, Yexun fonksiyonel içecekleri sevmezdi, eğer gerçekten dayanamazsa dışarı çıkıp bir sigara içiyordu.

Herkes kodları yetiştirmeye uğraşıyordui YeXun masasına döndü ve oturdu. Tüm sabahlarını klavye sesleriyle geçirdiler.

Öğle yemeği zamanı geldiğinde herkes telefondan siparişini vermiş gelmesini bekliyordu. Aralarından birisi konuştu:

-"Benim sevgilim HengYan dağına gezmeye gitti, orası çok kalabalıkmış, başını kaldırıp bakarsan hep insan kafası görüyormuşsun manzara falan hiç gözükmüyormuş."

-"Tamam tamam, anladık senin sevgin var, sıradaki."

"Sıradaki!" YeXün'ün yanındaki XueZhang sordu:

-"XueDi* senin sevgilin var mı?"diye sordu.

*Kendinden alt sınıflarda okuyanlara seslenirken kullanılan sözcük.

Bu soruyu duyan herkesin bakışları onların olduğu tarafa yöneldi.

Projeden sorumlu lisans öğrencisi kimseye sormadan YeXun'ü projeye dahil etmişti.Yeni başladıklarında kimse bu ikinci sınıf öğrencisine sıcak davranmamıştı, yaşı küçük olduğu için onlara yetişemeyeceğini düşünmüşlerdi ama ardan biraz zaman geçtikten sonra herkes onun yeteneğinin burada oturan hiç kimseden az olmadığının farkına varmışlardı. Yexunun sağlam teori bilgilerinin fazlalığından korkulurdu. Sadece uygulamada biraz zorluk çekiyordu ama şimdiye kadar sarf ettiği çaba ve yeteneğini herkes görmüştü. Onunla beraber çalışan XueZhanglar onun yeteneğini artık kabullenmişlerdi. Artık ne kadar zeki olduklarını anlatırlarken ondanda bahsediyorlardı.

"Yüksek Lisans Binasındakiler bilmiyor değil mi?"

Üçüncü sınıfa giden XueZhang bunu duyuna gülümsedi

"Onun sevgilisi var, okulumuzun güzellik tanrıçası, çok güzel birisi."

"Gerçekten mi?"

"Ama XueDimiz bu yakışıklılığıyla güzellik tanrıçası haricindekilerle olamaz."

"Onu sıkı tutman lazım o zaman, doğrusunu söylemek gerekirse diğer fakültelerdeki kızlar programcıları anlayamıyorlar, zir zaman sonra bıkıyorlar..."

"Biz evlendik." Dedi YeXun,"O kız değil."

Perry'den not: kalp krizi geçiriyorum bi' dk.

Oda aniden sessizleşti.

"Siktir..." dedi birisi "Çok cesaretlisin."

***

Gurupta üç yeni üye olduğu için hızları normale göre yavaştı ama yinede orta derecedeydi, bir sorun çıkmadığı takdirde belirledikleri süre içerisinde kesinlikle bitecekti.

Cai Hong Se An LianHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin