Dech se mi tetelí před rty v obláčku páry. Na okamžik je to jediná věc, na kterou se dokážu soustředit. Uvnitř mě se svíjí strach a pocit viny jako dva jedovatí hadi. Slyším vzlyky.
Zatnu pěsti. Bojím se, že se už nikdy nepřestanu třást. Ignoruji své vlastní slzy a otáčím se k chlapci. Vyděšená dětská očka upírá na dvířka kočáru, jeho hruď se divoce vzdouvá. Natáhnu k němu ruku, on sebou cukne. Zaváhám, ale nakonec svou dlaní obtočím jeho zápěstí a pevně ho stisknu. Zůstane na mě chvíli zmateně hledět, jeho nozdry se rozšíří a on se zhluboka nadechne. Nemůžu si pomoct, ale mám pocit, že v takové situaci není poprvé.
„Jsi jako my," zašeptá. Pustím jeho ruku. Narovná se na pohovce. Přesunu se z podlahy na sedadlo naproti němu. Oba se snažíme udržet klidný dech. Dřevěné stěny kočáru skoro eliminovaly hluky z venčí. I tak slyším výkřiky.
„Tenhle kočár," začnu.
„Když zůstaneme tady, jsme v bezpečí," odpoví na mou nevyslovenou otázku. „Začarovali ho, aby mě chránili."
Přikývnu. Nevím, co dělat dál. Nejraději bych se rozběhla zpět do bitvy, i když vím, že bych ničemu nepomohla. Potřebuji vidět Meethana. Potřebuji vědět, že je v pořádku.
„Pomohla jsi mi," špitne po pár dlouhých vteřinách mlčení. Zorničky má značně rozšířené. „Proč?" hlásek mu přeskočí o oktávu výš.
V jakém světě to žijeme, že se lidé musejí ptát, proč jste jim zachránili život?
„Já-" Polknu. Chvíli přemýšlím, nad rozumnou odpovědí. „Nevím," přiznám. „Jsi, jsi ještě dítě..."
Hledí na mě se svraštělým čelem, přemýšlí. Zdá se mi zvláštní pozorovat chlapce ve věku mých bratrů s tak vážným a hlavně ztrápeným obličejem. „Ať tam venku zvítězí kdokoliv, jeden z nás nejspíš zemře," konstatuje nakonec rezignovaně, jako by ani nebral v potaz, že „jedním z nás" je i on sám.
*
Bylo mi dvanáct, když jsem zjistil, že magii vlastně bytostně nenávidím. Chvíle, jako tyhle, mi to připomínají.
Pejstejská bojovnice, která se mi z neznámého důvodu vydala na pomoc, se nyní svíjí v bolestných křečích jen několik metrů ode mě. Na čele jí pulzuje žíla, zatímco se její údy kroutí v podivných úhlech.
Rozhlížím se kolem. Vše se opět topí ve víru bílého sněhu. Bojovníci se střídavě objevují a zase mizí. V natažené ruce svírám krátký zdobený meč, přitom netuším, kde jsem ho vzal. Jsem za něj vděčný. Nikdo na mě však neútočí. Lovci mají dost práce s Pejstejskými bojovníky, a tak, i když musím v černočerném kabátě vyčnívat jako zářící měsíc na temné obloze, se mi všichni bezpečně vyhýbají. V boji čarodějů se dá lehce zemřít, i když zrovna nejste středem zájmu. Nedovolím si polevit v soustředění a s každým magickým zábleskem se přikrčím. Jako správný bojovník.
Já nejsem bojovník.
Koutkem oka zahlédnu masu tmavé hmoty, která se řítí přímo ke mně. Stačím rozeznat siluetu v jejím středu, když do mne udeří.
Ležím ve sněhu a nevidím nic jiného než temnotu.
Nemám se odsud jak dostat, proběhne mi hlavou. Masa husté mlhy mi znemožnila jakoukoliv orientaci. Čaroděj, který mě srazil k zemi, se naštěstí hned vzápětí ztratil v mlze.
Někde vpravo se ozve hlasitá rána. Instinktivně se tím směrem otočím a pozvednu meč. Pátrám v mléčné bělobě po původu toho zvuku. Cítím, jak pomalu ztrácím soustředění, obraz se mi jemně rozostřuje. Svaly na pažích se mi třesou od křečovitého svírání těžkého meče.
ČTEŠ
Dotek smrti
FantasyUpírám zrak k zářivým jiskřičkám v jeho půlnočně modrých očích. Vím, že umírám. Už se nebráním. Možná bych měla, ale prostě v sobě už nenacházím žádnou sílu. Chtěla bych mu říct, jak moc to bolí. Ne umírání. Ale zrada. Umírám a vím, že není správné...