"Zo dat was wel gezellig hè?" zegt Daimon terwijl hij het blad van de cupcakes op het aanrecht zet. "Ja heel erg!" zegt Fay met stralende ogen.
We zijn daar zo'n vijf uur geweest en hebben heel veel gegeten. Maar dan ook echt heel veel. Ik denk dat we even uit moeten buiken.
"Gaan we gamen?" vraag ik aan Daimon. Hij knikt en we lopen naar boven. Gelukkig zeurt mijn moeder nu niet over huiswerk. Op mijn kamer staat een oude bruine bank waar we op gaan zitten. Ik zet de tv en de xbox aan en pak de remotes. "Wat wil je doen?" vraag ik aan Daimon. "Oh doe maar gewoon Fifa ofzo", zegt Daimon in gedachten verzonken.
Ik doe de cd erin en log in."Over de date hè", zegt Daimon opeens. Ik schrik op en kijk hem aan. "Ja?" antwoord ik.
"Het was heel gezellig", zegt hij waarna hij snel naar de grond kijkt. Ik zie blosjes bij hem opkomen. Een ongemakkelijke sfeer hangt in de lucht die ik probeer te doorbreken.
"Jazeker! Maar we hebben het altijd gezellig toch? Vandaag bijvoorbeeld, was ook su-"
Hij onderbreekt me. "Katy... De date was anders, dat weet je. Ik heb het idee dat..." hij denkt na over zijn woorden.
Vragend kijk ik hem aan. "Dat?"
Mijn hart lijkt stil te staan terwijl hij nadenkt en mijn adem stokt in mijn keel. Wat bedoelt hij? Dat er meer is? Dat we misschien iets zouden kunnen zijn?Hij zucht hard. "Laat maar, we gaan Fifa spelen", mompelt hij. Teleurgesteld kijk ik naar het beeldscherm. Ik probeer me te focussen op de wedstrijd maar het lukt niet. Wat wilde hij zeggen? Hij heeft het idee dat... dat... Dat we maar niet op een tweede date moeten gaan? Dat hij liever met Vera op een date gaat?
Hij wilde me de pijn waarschijnlijk besparen en me het nu niet vertellen. Maar wat geef ik erom? Ik vind het niet erg, ik heb toch geen gevoelens voor hem die verder gaan dan vriendschap?
We spelen een potje tegen elkaar, mijn fanatiekheid zorgt ervoor dat ik het hele huis bij elkaar schreeuw.
"Haaaa! Gewonnen!" gil ik als het potje afgelopen is. Ik steek mijn voeten in de lucht en juig. Daimon begint te lachen en kijkt me hoofdschuddend aan. Ik trommel op zijn borst waarna hij mijn hand vastpakt. Zijn warme handen zorgen voor een tinteling in mijn lichaam. Hij wrijft over de palm van mijn hand en opent zijn mond."Wat ik net wilde zeggen was da-" mijn moeder zwaait de deur open. Snel maak ik mijn hand los uit de zijne en kijk mijn moeder aan. Ik smeek mijn wangen om niet te gloeien.
"Ik heb thee voor jullie!" roept ze vrolijk terwijl ze mijn kamer in loopt. Ze heeft gelukkig niks doorgehad maar wel een moment verbroken. Ik weet niet wat het was maar ik weet wel dat hij iets wil vertellen. Maar wat?"Lekker mam", glimlach ik naar haar. Ik pak de grote mokken aan en zet ze op het houten tafeltje voor ons.
"Eten jullie hier? We eten pizza" zegt ze.
"Ja heel graag Avery", knikt Daimon hard. Zijn rode wangen zijn nog te zien.
Mijn moeder duwt haar ronde bril verder op haar neus en knikt. "Prima! Ik bestel ze wel hoor!"
Ze loopt mijn kamer weer uit en ik kijk Daimon aan. Zijn wangen zijn iets minder rood en ik begin zenuwachtig te giechelen.
"Dusss", begin ik langzaam, "wat wilde je zeggen?" Ik begin nu echt nieuwsgierig te worden en als hij niet snel zegt wat hij wilde zeggen krijg ik nog een zenuwinzinking.Hij kijkt me aan en rare kriebels vormen zich in mijn buik. "Ik... ik weet niet zo goed hoe ik het moet zeggen", bang kijkt hij me aan. Een naar gevoel neemt mijn lichaam over. Hij is verliefd op Vera. Ik kijk peinzend naar mijn voeten.
"Je kunt gewoon zeggen dat je haar leuk vind hoor", fluister ik tegen Daimon. Het blijft een tijdje stil. Hij ontkent het niet, het is dus waar.
Plotseling voel ik een hand onder mijn kin die mijn kin omhoog duwt. Hij dwingt me hem aan te kijken en ik zie een geschrokken blik in zijn ogen.
"Wat? Dacht je dat ik het niet door had?" vraag ik aan hem.
Hij zucht luid en dan verschijnt er een lach op zijn gezicht. Hoofdschuddend pakt hij mijn hand vast."Gekke Katy toch, ik wilde vragen of je met me op tweede date wilde."
—————
Oehoehoeh finally. Shippen jullie Daimon en Katy? Zo ja, TIME FOR A SHIPNAME.
Xx
JE LEEST
Just one date
Romance"Is er iets aan de hand?" vraagt hij. Er klinkt bezorgdheid door zijn stem heen. "Ja. Nee. Ja, wil je op een date?" "Een date?!" herhaalt hij verbaasd. "Ja, stelt niks voor" antwoord ik, "Gewoon één date." - Liefde. Een ingewikkeld begrip, een simpe...