// Lotte //
Eenmaal terug in onze kamer besluiten Daan en ik dat hij gaat koken aangezien ik echt geen ster in de keuken ben... en dat ik de was doe.
Omdat we nu nog geen was hebben besluit ik dat het tijd wordt om Amy even te bellen, ze weet namelijk nog niet dat Daan mijn kamergenoot is , en eerlijk gezegd ben ik ook wel benieuwd naar die van haar.
Me: eyy bellen ?? ❤️
Amy: yasss !!
Ongeveer een seconde later gaat mijn telefoon.
A: "Heyy girl"
L: "hii"
A: "heb je een leuke kamergenoot ??"
L: "Je raad het nooit"
A: "nee indd ik ga het nier raden dus vertel nou maar"
L: "Niet gillen"
A: "nee beloofd"
L: "het is Daan"
A: "als in Daan van 4 jaar geleden ?"
L: "Jup die Daan"
A: "NO FUCKING WAY !! OMG GAAT HET ??"
L: "Ik zei niet gillen gek !! en ja het gaat"
A: "maar is het dan niet raar ofzo ?"
L: "nou, toen hij zo opeens voor me stond was het wel raar, maar we hebben even gepraat en besloten dat we gewoon normaal tegen elkaar gaan doen als vrienden"
A: "ben je niet meer boos?"
L: "nee joh, het is al zo lang geleden boos blijven zou stom zijn, bovendien het is veel chiller zo"
A: "is hij veranderd ?"
L: "qua gedrag niet echt volgensmij maar qua uiterlijk... holy damnnn hij is echt heel knap"
A: "nou, ik ben benieuwd"
L: "goed, nu over jou kamergenoot !"
A: "Ze heet Kelly"
L: "Is ze aardig ?"
A: "Ja heel erg !! Ik weet zeker dat je haar direct mag"
L: "Nou dan wil ik haar snel ontmoeten"
"Lot het eten is klaar !!" Wordt er vanuit de woonkamer geroepen. "oké ik kom er aan !!"
L: "Ik moet hangen Amy, zie ik je morgen ??"
A: "tuurlijk !! doeggg"
L: "doeiii"
Wanneer ik mijn kamer uit loop komt de geur van pasta me tegemoet. Daan zit al aan de tafel en ik neem tegen over hem plaats.
Jheezs dit doet me zo erg denken aan de eerste dag dat we vast zaten in school, toen aten we ook spaghetti.
Tijdens het eten wordt er niet heel veel gezegd, af en toe hebben we wel een klein gesprek maar daar blijft het ook bij.
Na het eten wil Daan beginnen met opruimen. "Nee, ik ruim op jij hebt al gekookt"
"Maar"
"geen gemaar ga maar gewoon tv kijken ofzo maar niet opruimen." zeg ik streng waarop hij dan uiteindelijk knikt.
20 minuten later heb ik alles afgewassen en opgeruimd. Daan zit nog steeds tv te kijken dus besluit ik dat ik dan nu wel even kan gaan douchen.
***
Wanneer ik in pyjama de douche kom zit Daan niet meer alleen op de bank, hij zit samen met Jayson allebei zitten ze gefocust naar de tv te kijken waar op dit moment een voetbal wedstrijd bezig is.
Ze kijken pas op wanneer ik de ijskast open om daar een biertje voor mezelf uit te pakken. "oh hey" zegt Daan en Jayson glimlacht even naar me.
"Wie spelen er ??" Ik heb zelf helemaal niks met voetbal maar ik weet dat jongens het fantastisch vinden als ze kunnen opscheppen over hun favoriete club.
"Manchester United tegen Chelsea" "Ohh" ik heb er echt geen verstand van maar ik heb ook geen zin om alleen in mijn kamer te zitten dus neem ik ook maar plaats op de bank. Het is grappig om te zien hoe de jongens zich zo kunnen opwinden over deze sport, hoe ze staan te juichen als hun favoriete team - dat is Manchester United trouwens - een doelpunt maakt. Maar hoe later het wordt hoe moeilijker het wordt om mijn ogen open te houden en uiteindelijk val ik tegen Daan aan inslaap.
// Daan //
Een tijdje nadat Lotte naast me is komen zitten zit ze steeds dichter tegen me aan, ik weet niet of ze het expres of perrongeluk doet maar ik durf niet naar haar opzij te kijken.
Als de wedstrijd afgelopen is wil ik wat tegen Lotte zeggen maar wanneer ik dan opzij kijk zie ik dat ze in slaap is gevallen.
Jayson die het blijkbaar ook heeft gemerkt zit nu als een idioot naar me te grijnzen maar ik schudt lachend mijn hoofd "gewoon vrienden Jay" zeg ik zachtjes. Hij grijnst nogmaals en kijkt dan naar de slapende Lotte, vervolgens naar mij en dan staat hij op.
"Ik ga er vandoor" Hij geeft me nog even een schouderklopje als de langs ons loopt en vertrekt dan.
Weer kijk in naar Lotte, ze is zo mooi... Ik vraag me af of haar wakker moet maken maar besluit dan dat ik haar gewoon zelf naar haar kamer breng, ze heeft tenslotte haar pyjama al aan dus het is niet dat ze zich nog moet omkleden.
Dus til ik haar voorzichtig op en leg haar in haar bed, waarna ik de deken over haar heen leg nog een laatste blik op haar werp en dan de kamer verlaat om zelf te gaan slapen.
Oké, zoals jullie zelf ook wel kunnen lezen had ik niet bepaald veel inspiratie voor dit boek maar ik beloof dat er binnenkort meer drama aan komt ! "<3
JE LEEST
shit, we're locked ! { Dutch }
Teen FictionDaan en Lotte zijn tegenpolen, maar wanneer ze dan samen opgesloten worden in school groeit er toch iets tussen hen. Is het dan toch waar dat tegenpolen elkaar aantrekken ? 02-08-2019 - #2 goodgirl 16-08-2019 - #1 goodgirl 03-11-2019 - #3 badboy ...