1.17

2.3K 63 4
                                    

//  Lotte //

~ zondag ~ 

Zaterdag ging snel voorbij, na het avond eten zijn we nog even gaan zwemmen voor de laatste keer omdat we vandaag geen tijd zouden hebben. 

We zijn vanochtend na  het ontbijt direct begonnen met het opruimen. Het is nu 15:36 en we zijn bijna klaar met  alles, In het zwembad  ligt alles  weer precies zo als het lag de opslag ruimte daarvoor  is ook opgeruimd en de sleutel ligt weer op zijn plek.  

De aula is opgeruimd en alle spullen -  behalve ons 'bed' -   staan weer op hun oude plek. In de gymzaal is alles netjes en de kleedkamers zijn ook opgeruimd. De  afwas  in de  Twee kooklokalen, kantine en leraren kamer is ook gedaan en ook  de lokalen waarin we geweest zijn zijn netjes, veder ben ik door  de bieb  gelopen en heb de op de grond liggende boeken allemaal terug gedaan in de boeken kasten. Dus als we straks  ons avond eten ophebben hoeven we alleen  dat nog  op te ruimen, de mat - oftewel -  ons bed  doen we morgen ochtend vroeg,  we  gaan dan wel niet slapen maar om nou de hele nacht hier op de grond te liggen is ook niet echt fijn.

"hoe laat komen de docenten eigenlijk terug op school morgen ochtend ?" vraag ik aan Daan. 

Hij  haalt zijn schouders op "geen idee, maar als we het bed rond 6 uur naar de  gymzaal brengen en dan de tafels terug zetten en de dekens opruimen  en dan achter die pilaren daar gaan zitten dan zijn we denk wel op  tijd"  

Ik knik en leg mijn hoofd op zijn borst, hij begint met mijn haar te  spelen en ik sluit genietend mijn ogen. 

"weetje, het is  best raar hé. als  we hier dan terug  komen woensdag dan is alles weer vol  en ondanks dat het school  is zie ik dit nu wel als ons  plekje." ik wijs rond de  aula. "en als  ik nu langs  die  opslag ruimte loop dan denk ik gelijk aan het zwembad, tijdens de pauze krijgen we allemaal gezonde shit gevoerd terwijl je weet dat in de kantine en in de leraren kamer bijna alleen maar junkfood ligt en stel je voor ik moet douchen na de gym, dan kan het zomaar zijn dat ik de jongens kleedkamer binnen loop  omdat ik dat nu zo  gewend ben.

Daan grinnikt. "ja, daar  heb je  wel gelijk in, al zou ik het niet heel fijn vinden als je de jongens kleedkamer binnen loopt want ik weet hoe jongens zijn." 

Nu moet  ik ook lachen  "het zou anders wel heel  grappig zijn hoor, sta  ik daar lekker te douchen alsof het de normaalste zaak van de wereld is en dan komt er  een groep jongens binnen lopen"  

"Ik zou het  niet proberen schatje"  dan schieten we allebei in de lach en zo liggen we op het  bed tot het tijd wordt om te eten.    

~ maandag 05:56 ~ 

"Prinses... wordt wakker het is tijd." Daan zit al aan de rand van ons bed. ik knik en sta  op.

Het was niet mijn bedoeling om in slaap te  vallen maar  rond half 5 hield ik het gewoon echt niet meer  en  toen zei Daan dat hij me wakker zou maken rond zes uur. 

"je kleding ligt  daar." Hij wijst naar de tafel, waar mijn kleding van de dag dat we hier werden  opgesloten ligt.  De hele week draag ik al Daans kleding dus het  raar om weer een skinny jeans aan te hebben in plaats van Daans hoodies of t-shirts. 

Maar zodra ik ook  mijn eigen shirt aan heb merk ik dat het veel te  koud is dus ik trek snel Daans Zwarte hoodie aan die bij mij tot mijn knieën komt.  

Daan heeft ondertussen de dekens op  de grond gelegd. "ruim jij die even op ?  Dan breng ik deze naar  de gymzaal" "oké"  glimlach ik en ik plaats snel een kus op  Daans lippen voordat we allebei beginnen. 

"ik vouw de deken op en neem die mee naar  de kast waar ik hem vond, ik  vraag me nog steeds af waarom die daar lach  maar goed, deze school heeft zelfs een  zwembad in de kelder dus ja.

Na de deken breng ik de kussentjes terug en wanneer ik dan weer  terug kom in de aula is Daan al bezig met het terug zetten van de tafels. 

Als we ook daar mee klaar zijn is het ondertussen al 06:27 en dus tijd om naar de pilaren te gaan. "heb je alles ?" vraagt Daan nog voor de zekerheid. "Ja ik heb alles" 

"oké dan" we draaien ons eventjes om, om te kijken of echt  alles weer goed staat en dan lopen we snel door naar de pilaren. de Pilaren zijn erg breed dus  als er een docent aan de ene kant langs loopt kunnen wij er aan de andere kant vandoor glippen. 

"doe deze op" Daan trekt de zwarte capuchon over mijn hoofd, zelf heeft hij een rode hoodie aan en ook hij heeft de capuchon over zijn hoofd getrokken. 

We staan ongeveer een kwartier bij de pilaar als we de deur horen open gaan, we kijken elkaar aan glimlachen even en dan pakt Daan mijn hand. heel zachtjes telt hij tot 3 en dan zetten we het zachtjes op een rennen. 

Uiteindelijk komen aan bij de kamers. "Nou we hebben het gered" lacht Daan tevreden. "Ja" lach ik ook. "kom" Daan legt zijn hand op mijn middel. 

Er  is nog bijna niemand want de meeste komen vanochtend pas en de rest op  hun kamers. 

"Nou..." zeg ik dan als we uiteindelijk bij mijn kamer aan komen.  "kom hier" Daan trekt me in een knuffel. "ik kom vanmiddag als iedereen les heeft, ga  jij lekker slapen nu" Hij drukt weer een kus op mijn lippen. "en die trui mag  je houden" "thanks" nu druk ik een kus op zijn lippen. "maar  jij gaat nu ook even slapen"  lach ik. Hij knikt en dan draait hij zich om, "tot straks prinses" "tot straks" 

Ik pak de sleutel uit mijn broekzak en open de deur. Tot mijn verbazing zit Amy al in de kamer. "Amy !!" roep ik blij en ik geef haar een knuffel. 

"Heeyyy !!" ze kijkt me even aan. "Oké tegen wie prate je net ? en van wie is die  trui ?" Ik begin direct te blozen "oh en nog een ding !! waarom  heb je me de hele vakantie niet gebeld"

Ik schiet direct in de lach,  "Ga zitten Amy.... Het  is een laaaang verhaal"  

Dus we gaan allebei  zitten en zo vertel ik dus het hele verhaal. Amy  is de hele tijd stil maar  zodra  ik klaar  begint ze te gillen. "OMG  LOT !!  DAT IS GEWOON ZOO....  ROMANTISCH ENN DAAN ?! DAT HAD IK ECHT NOOIT VAN HEM VERWACHT !!" 

als ik haar na een tijdje stil gekregen heb praten we nog even totdat  de deur voorzichtig open gaat. 

Amy en ik draaien ons tegelijk om en daar staat Daan. "hey, uhm sorry ik dacht dat je wel alleen  zou zijn." 

"Amy en ik hebben eerste uitval maar kom binnen hoor"  glimlach ik. Hij  komt naast me zitten op de kleine bank, Amy bekijkt hem argwanend. Waardoor ik bijna in de lach schiet. Daan kijkt me hulpeloos aan waardoor ik mijn lach nog moeilijker kan inhouden.

Dan schraapt hij zijn keel en begint te praten "hoii, jij bent zeker Amy" ze knikt alleen maar. "Ja dus... sorry van je trui?"  het komt er meer uit als een vraag dan een echt verontschuldiging maar Amy lijkt er genoegen mee  te nemen en zegt "Het is al goed" 

Daan zucht opgelucht en ik kijk hem lachend aan. "Nou  ik Ga maar eens"  begint Amy dan. het  eerste lesuur is net  begonnen dus het  is eigenlijk nog te vroeg voor Amy  om te gaan. "Maar Am, is het niet een beetje vr.."

"nee hoor" en ze knipoogt naar me waardoor ik automatisch mijn ogen rol. Dan pakt ze haar tas en loopt de deur uit. 

"je bent ook vroeg" zeg ik tegen Daan. "Ja, ik wilde wel slapen alleen ik dacht dat ik dan net zo goed naar jou toe kon komen. 

Ik knik en begin me dan uit te kleden, Daan volgt mijn voorbeeld en werpt me zijn t-shirt toe. Snel trek ik  die aan en ga  in mijn bed liggen. Daan komt naast me liggen en slaat zijn armen stevig om me heen, zo vallen we allebei binnen een paar minuten in slaap.

Een lekker lang hoofdstuk ! ik hoop dat  jullie  het leuk vonden !! 

Ik ben trouwens zo blij dat het  vakantie is !! nu kan ik gewoon lekker veel schrijven zonder dat ik me zorgen hoef te maken over school werk :) 

Vote please <3 

shit, we're locked ! { Dutch }Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu