Marseille, Frankrig

218 4 3
                                    

Jeg går gennem gaderne. Der er mennesker overalt. Min mor er stoppet op, for at kigge på en kjole. Jeg går over til hende, og ser en smuk blå kjole. "Hvad synes du om den?" Spørger min mor. "Den er da meget flot." Siger jeg, og rører ved det bløde stof. "Den koster 439.46 Franc." Siger en ung pige, på fransk. Hele min familie kan fransk. "Skal vi købe den?" Spørger min mor, mig. "Ja, det synes jeg vi skal." Siger jeg. Damen kan ikke forstå engelsk, så hun ved ikke hvad vi siger. "Vi vil gerne købe den." Siger min mor, på fransk. "Okay, så kom med, madame" Siger damen så. Vi følger efter hende, og kommer ind i hendes butik, som er fyldt med flotte kjoler, hovedsaligt i blåt. "Hvorfor har De så meget i blåt?" Spørger jeg, på fransk. "En af Frankrigs nationalfarver er blå. I denne by sætter vi meget fokus på blå. Derfor kan vi godt lide blå." Siger damen, venligt. Jeg nikker høfligt, og giver damen hendes penge for kjolen. Hun ligger den ned i en pose, og vi går ud fra butikken. Vi finder far, og Draco ved en anden butik for sko. "Jeg troede ikke du var interesseret i sko, Draco." Siger jeg, og griner. "Nej, men vi kiggede også kun. Ikk' far." Siger Draco. "Ja, vi er ikke lige så interesseret i tøj som i vidst er." Siger min far, og griner. 

Vi går så ind på et museum. Der er en masse forskellige ting. "Må Draliny og jeg gerne gå frit rundt?" Spørger Draco. "Selvfølgelig, vi mødes bare ved udgangen klokken 16:00, okay?" Svarer min mor. Vi nikker begge, og går til venstre, imens vores forældre går til højre. Vi ser en udstilling om bestemte farver. Der er også en farve konkurrence, hvor der står hvilken farve der er bedst. "Se rød og grøn er mod hinanden. Gryffindor mod Slytherin." Siger Draco. Men det ender uafgjort. "Tror du vi vinder i Quidditch i år?" Spørger jeg. "Slytherin. Med dig som søger kan der ikke ske andet." Siger Draco. Der kommer jeg i tanke om noget. "Flint sagde faktisk lige inden toget skulle kører at han var blevet bortvist. Jeg ved ikke hvorfor. Men sådan er det bare. Så han sagde at jeg nok blev holdkaptajn. Men det er en tradition at holdkaptajnen er en målmand." Siger jeg, og Draco kigger chokeret på mig. Vi taler ikke mere om det, og går videre til næste udstilling, som handler om magi. De får magi til at fremstå som en leg, og ikke en realitet. "Wow." Siger Draco bare, og jeg forstår ham godt. Vi ser også en ønske brønd ved udstillingen. "Lad os prøve den. Vi kaster en Franc ned i den." Siger jeg. Vi kaster hver en Franc, også ønsker vi noget. Jeg ønsker vi hører fra Harry. Han har været umulig at få fat på. Det er som om han ikke får sine breve. Der kan i hvert fald ikke være noget galt med Hedwig. Hun leverer aldrig forkert, eller lader være. Vi går bagefter over til udgangen, hvor mor og far står.  

Vi går ud af bygningen. Vi skal tilbage på hotellet, og gøre klar til at tage på restaurant. Der kører hestevogne rundt, i denne del af Frankrig, så vi tager en hestevogn til hotellet. "Nå, hvad så i så?" Spørger min far. "Vi så en hel masse. Blandt andet en ønske brønd. Jeg smed en Franc derned" Siger jeg. "Nå, vi er her nu." Siger min mor, og min far betaler, og så går vi ind på hotellet. Min mor giver mig posen med kjolen, og jeg går så ind på mit værelse, som ligger ved siden af Draco. Jeg låser døren op, en smule langsomt. Så går jeg ind af den åbne dør, og ser en ugle sidde i vindueskarmen. Jeg tager brevet væk fra uglens ben, og lader den flyve tilbage igen. Så sætter jeg mig, og læser et brev der er fra Hermione.

"Draliny, dig og Ron bliver nødt til at komme til fornuft. Vi kan ikke flyve helt til Surrey for at få fat i Harry. Jeg kan nok ikke overtale jer til at lade vær', så skriv lige datoen på hvornår du er hjemme i England igen. Så får Ron datoen, og så kan i flyve derover, og hente ham. Hold mig udenfor det. Ron ved ikke hvornår de skal til Diagonalstræde, så jeg kan ikke lige skrive datoen på hvornår vi kunne tage derud. Vi ses!" 

Jeg tager noget brev papir, og skriver et brev til Hermione. Mig og Ron havde tænkt os at flyve over til Surrey i hans fars flyvende bil. Men Hermione vil ikke gå med til det. Men det er komplet umuligt at få fat i Harry, det er også snart hans fødselsdag, og den bliver sikkert ikke god. Så vidt jeg kunne forstå på Harry, får han ikke lige de mest luksus gaver. Et år fik han en bøjle, og nogle sokker. Jeg har tænkt mig at give ham en kappe. Nå, men brevet lyder cirka sådan her:

"Hermione, hvilke andre muligheder har vi? Sådan som situation står, er der kun 2 muligheder. 1. Flyve over til Harry, eller 2. Vente, og se om han skal på Hogwarts igen. Der er altså nogen der prøver at få Harry til at fortryde sit valg om at komme til Hogwarts. Moony har aldrig taget fejl med sine udbringninger. Det er ikke en gang sikkert han kan komme til London. Brug nu din sunde fornuft, vi bliver nødt til at bryde loven, sådan er det bare! Til gengæld vil jeg faktisk heller ikke. Malfoy familien er en ren slægt, og jeg vil ikke sætte en plet på familien. Men Harry er vigtigere. Hvis vi nogensinde vil se ham igen må vi bare gøre det. Forresten kommer jeg hjem den 1 August. Vi ses!"

Jeg fæstner brevet til Moonys ben, og Moony flyver afsted. Jeg skynder mig så at skifte, og rejser mig så. Jeg sætter lige mit hår op i en knold. Jeg betragter så mig selv i spejlet. Jeg er blevet højere, brunere, tyndere og har et mere markeret ansigt. Draco er også blevet højere. Mor siger vi vokser som bønnestager, og snart vil være voksne. Min mor og far behandler mig meget som en voksen nu. Efter mor og far hørte om duellen sidste år, blev de så stolte, så de besluttede at jeg skulle have et større værelse. Men de vil ikke have at vi får sær behandling. Så Draco fik også et andet værelse, der er ligeså stort som mit. Det gamle værelse bruger jeg som opbevarings rum og Walk in Closet. Mor sagde det var en god idé. Jeg rejser mig, og går ud fra værelset. Jeg går nedenunder, og sætter mig og venter på trappen. 

"Hvad vil du have?" Spørger min mor mig. "Hm, til forret vil jeg gerne have ratatouille. Til hovedret kunne jeg godt tænke mig en fransk bøf med bearnaise sovs og kartofler.  Til dessert kunne jeg godt tænke mig crème brûlée. Og til senere vil jeg gerne have macarons. Som drikkelse bliver det nok bare noget hyldeblomst saft." Siger jeg, og min mor siger det videre til tjeneren. Efter 15 minutter kommer vores mad. "Hvad skal vi i morgen?" Spørger jeg min far. "Vi skal videre til Lyon, der skal vi så være i 3 dage. Så skal vi bagefter videre til Nice, der er vi i en uge. Så skal vi til Paris hvor vi er i endnu en uge." Siger min far, og begynder at spise. Maden smager fantastisk. "Glæd jer til Lyon. De laver fantastisk mad." Siger min mor. 

Vi er på vej gennem byen, og klokken er 23:00. Byen er lidt mere tom, men der er dog stadig mange mennesker. Lige nu er vi faktisk i Marseille. Vi har været der i godt 2 dage. Her er fedt, men der mangler lidt noget. Vi når endelig hotellet, og jeg går ind på mit hotelværelse. Jeg skifter til en grøn t - shirt, og en mørkegrøn nederdel. Min familie har en gang for os selv. Jeg savner lidt Wiltshire, og England. Jeg sætter mig i vindueskarmen, og kigger ud mod det mørke landskab. Så finder jeg en af mine bøger, og sætter og læser. 

Jeg kigger lige pludselig ud, og ser månen. Fuldmåne. Det er vidst den tid på året. Klokken er 12 om natten. Jeg rejser mig, og ligger bogen på et bord. Så går jeg ud, og banker på Dracos værelse. Han åbner straks. "Hej Liny. Jeg troede du sov." Siger han. Jeg ryster på hovedet. "Nå, men jeg vil bare sige godnat. Jeg tror jeg går i seng." Siger jeg. "Godnat." Siger han. Jeg går så over til mine forældres værelse. Jeg banker på, og igen bliver døren åbnet straks. "Hva' så Draliny?" Spørger min mor. "Jeg vil bare sige godnat." Siger jeg, og min mor siger godnat. Jeg hører min far sige godnat i baggrunden. Jeg går ind på mit værelse igen, og låser døren. Vi bor på den øverste etage, så ingen kan kigge ind. Derfor behøver jeg ikke trække et gardin for. Jeg kan fra min seng af kigge på månen. Jeg falder i søvn, og det sidste jeg ser er fuldmånen.

_ _ _

Hej allesammen!

Dette er starten på Livet som en Malfoy 2 & 3. Jeg håber i kan lide den, og vil vote. Hvis i vil så skriv en kommentar, om hvad i synes om kapitlet.

See You!

  

Livet som en Malfoy 2 & 3 - HP StoryWhere stories live. Discover now