Dagbogen med minder

42 0 2
                                    

Jeg sidder foran pejsen og stirrer direkte ind i ilden. Hvem er Slytherins Arvtager? Hvem var det uhyrer, der sørgede for at madam Norris blev forstenet? Kun et ægte monster kunne finde på det, men hvem er monstret?!

Jeg har prøvet at finde ud af det, men det er så godt som umuligt. Alle eksemplarerne af Hogwarts Historie er udlånt, så det er heldigt jeg tog mit eget eksemplar med. Jeg læste den fra den ene ende til den anden på under en time og der er altså over 1000 sider i den. Hvem ved, måske var der en ledetråd i bogen? Det var der dog ikke, så jeg er ikke et skridt tættere på at vide hvem det er. De fleste tror det er Harry, men jeg er uenig. Harry er den sidste der kunne finde på sådan noget. At forstene andres kæledyr, det kunne Harry altså ikke finde på. Folk kender tydeligvis ikke Harry godt nok til at vide det. Det kan også være ligemeget. Hvem ved, måske kommer der ikke endnu et angreb. Jeg håber det ikke. Jo hurtigere det stopper, jo sikrere er der på Hogwarts. Der går jo en eller anden psykopat rundt på skolen og planlægger at forstene forskellige mennesker. Når vi finder personen burde vedkommende blive bortvist og få ødelagt sin tryllestav, så vedkommende ikke kan benytte sig af magi! De sidste dage har jeg brugt på biblioteket, alene. Jeg er meget alene for tiden, da jeg føler at det her er noget jeg må klare selv. Jeg vil ikke have andre bliver blandet ind i det, for det kan jo være folk får mistanke til dem. Det skulle nødigt ske.

Jeg går ned gennem gangen. Jeg skal til Magiens Historie og jeg har en plan. Jeg vil få fortalt myten om Hemmelighedernes Kammer af professor Binns. Jeg skynder mig at gå ind i det halvtomme klasselokale, der tjener som Magiens Histories lokale. Jeg sætter mig lige midt på, ved siden af Draco. Der er ikke kommet så mange ind endnu, men der går også 5 minutter før undervisningen starter. Jeg finder hurtigt pergament frem, så jeg kan tage noter, hvis det bliver nødvendigt. Det tror jeg ikke, men det kan da godt være. Det bedst at være på den sikre side.

Jeg rækker hånden højt i vejret. Professor Binns har lige forklaret dagsordenen og spurgt om der var spørgsmål og det tog jeg som min chance. Han kigger overrasket over mod mig. Han har nok aldrig oplevet en har rækket hånden op i hans timer. "Frøken Malfoy, er det ikke det du hedder?" spørger han med hans skrøbelige stemme. Jeg nikker svagt. "Ja, det er mig. Jeg ville bare spørge om du ville fortælle myten om Hemmelighedernes Kammer?" spørger jeg, mens hele klassen kigger opmærksomt op på professor Binns. "Ehm, altså..." siger han, mens han kigger rundt på klassens spændte miner. Han har nok aldrig fået så meget opmærksomhed. "Nej, det kan vi ikke."  Alle falder endnu en gang tilbage til deres stirren ud af vinduet. Professor Binns kigger en smule skrækslagen ned på alle de ufokuseret elever og skynder sig derefter at sige "Jaja, så lad gå da." Vi kigger alle op og han rømmer sig en enkelt gang. "Jo, ser I engang for lang lang tid siden blev de fire ejere af Hogwarts uenige om hvorvidt der burde lukkedes muggler fødte ind. Som I nok ved synes Salazar Slytherin at det udelukkende burde være en skole for de "renblods", mens de andre ejere synes alle burde lukkedes ind. Derfor forlod Slytherin Hogwarts, men han havde efterladt en ting. Et hemmeligt kammer, der udelukkende havde det formål at udslette alle de mugglerfødte. Der er en myte omkring der er et monster inde i kammeret, som kommer frem, når Slytherins Arvtager lukker det ud. Det er udelukkende sket en gang, for over 50 år siden. Det er myten om Hemmelighedernes Kammer." siger han og kigger ud på vores spændte miner. Nu forstår jeg bedre lærernes reaktion... Det er frygteligt.

Jeg sidder på sovesalen og roder min kuffert igennem. Jeg tror altså jeg havde en eller anden bog engang, som havde en eller anden egenskab jeg ikke helt kan huske. Jeg føler bare, at jeg godt kunne bruge den bog til et eller andet. Jeg vender kufferten på hovedet, da der kun lægger småting tilbage. Jeg ser hurtigt en sort læderbog, der glider ud af kufferten. Jeg griber hurtigt fat i den og begynder at bladrer i bogen. Den er.. tom. Jeg finder hurtigt noget blæk for at skrive denne situation ned, så jeg aldrig glemmer det. Jeg skriver blot "Hemmelighedernes Kammer." Jeg kigger lidt ud i luften, men da jeg kigger ned igen er det væk. Jeg skynder mig at skrive flere detaljer med hvad der skete, men teksten er forsvundet igen. Jeg bladre hurtigt side, for det kunne jo være blækken blot er gået igennem siden, selvom det virker lidt mystisk. Nej, som forventet er teksten helt forsvundet. Jeg bladrer tilbage igen og gisper en gang af chok. Der står "Er Hemmelighedernes Kammer blevet åbnet igen?". Jeg smækker chokeret bogen i og kigger lidt ud i luften i noget tid. Nu kan jeg sagtens huske hvad bogens egenskab er... 

Tom må have svaret på alt det jeg vil vide...

_ _ _

Der kommer en part 2 senere i denne uge.

Okay, så nu hvor der er Locked Down i Danmark her for tiden vil jeg begynde at skrive 2 kapitler i de uger. Jeg har samtidig skole arbejde, så I må lige bære over med mig, hvis der ikke kommer 2 kapitler ud en af ugerne.

Jeg arbejder primært lige nu på at få Livet som en Malfoy 2 & 3 til snart at være færdig, da jeg har lidt travlt, hvis den skal være færdig inden sommerferien.

Pas på jer selv og vis lidt samfundssind i disse tider!

See you!


Livet som en Malfoy 2 & 3 - HP StoryDonde viven las historias. Descúbrelo ahora