Første skoledag

132 4 5
                                    

Jeg går ind i Storsalen, og sætter mig ved Slytherin bordet. Hermione sætter sig alene over til Gryffindor bordet. Draco kommer gående over mod mig. "Hej Liny." Siger han, og smiler. "Hej Draco." Siger jeg. Vi sidder lidt og snakker, indtil de nye førsteårs elever kommer gående ind i Storsalen. "Tænk det er præcis et år siden vi står der." Siger jeg, og smiler. "Ja." Siger han, og derefter er vi blot stille.

Alle er lige blevet fordelt, og professor Dumbledore rejser sig. "Endnu et år er begyndt..." Starter han, men jeg mister hurtigt koncentrationen. "...men lad os hellere nyde vores lækre fest måltid." Siger han til sidst. Der kommer hurtigt mad på de tomme borde. Jeg skynder mig at skovle noget forskelligt mad over på min tallerken. Så jeg ender med at sidde med en bøf, lidt salat, og meget andet. Jeg hælder noget græskar juice over i mit krus. Så begynder jeg at spise.

Vi går trætte ned af trappen, til krypten. Jeg går hurtigt ind i opholdsstuen, og går direkte op til sovesalen. Jeg skifter træt til pyjamas, uden at tale med nogen. Min kuffert står allerede for enden af min seng, og jeg ligger den i stedet under min seng. Så smider jeg mig under min dyne, og falder omgående i søvn.

Jeg skriger af smerte. En ulidelig smerte, som jeg ikke kan være i. Jeg ligger der helt lammet ude af stand til at bevæge mig. Jeg kan kun skrige. Jeg prøver at råbe på hjælp, men ikke en lyd kommer ud af mine læber. Jeg skriger blot videre, og ser den ene forfærdelige ting efter den anden.

Jeg vågner med at sæt. Det er allerede lyst udenfor, så jeg beslutter mig for at rejse mig. Jeg trækker uniformen over mit hoved, og tager en sort hårbøjle i håret. Så går jeg ud i opholdsstuen, og videre ud til gangen i krypten. Så går jeg derefter ovenpå, og går ind i Storsalen. Så sætter jeg mig ved Slytherin bordet som den 9. person. Jeg tager et stykke ristet brød, noget æg, og bacon. Så begynder jeg at spise. Bagefter kommer der en elev som jeg ikke helt har snakket med før, og uddeler skemaer. Jeg læser det igennem og finder ud af at jeg skal have Transfiguration i første time. Jeg skynder mig at tage mit skema og jeg ligger det hurtigt ned i min skoletaske. Så går jeg ud af Storsalen, og ned i krypten. Jeg vil lige hente de bøger jeg skal bruge i dag. Bøger til Transfiguration, Eliksir, Botanik, Forsvar mod Mørkets Kræfter, Besværgelser, og Magiens Historie.  Jeg ligger det hele ned i min skoletaske, samt et par fjerpenne, noget blæk, og 5 ruller pergament. Jeg svinger tasken over skulderen og beslutter mig for at tilbringe min sidste tid, inden jeg skal nå mine timer, på biblioteket. Jeg går ned gennem gangene, og møder ikke mange mennesker. Jeg når endelig ti biblioteket og går over til madam Pince. "Har I en bog om Patronusser?" Spørger jeg hende, og hun nikker blot. "Ja, derovre på reol halvtreds. På 8 hylde. Men det er avanceret magi, så hvorfor vil en anden års elev låne en bog om det?" Spørger hun så. "Det er fordi jeg blot søger mere viden. Jeg vil gerne være en heks som ikke bare bliver glemt efter sin død." Siger jeg, og går over til den reol, hun udpegede. Jeg følger hendes instrukser, og lader min finger glide over de forskellige bogrygge. Bogen står nogenlunde i midten af hylden. Den er meget støvet, og der er ingen tvivl om den ikke er blevet lånt meget. Der er næsten ingen der kan finde ud af at fremmane en Patronus her på Hogwarts. Jeg tager den ned fra hylden, og sidder mig ved et tomt bord. Så slår jeg op på første kapitel. Jeg sidder mig blot og læser om fremgangsmåden. Den er egentlig rimelig besværlig. Tænk på noget der gør dig lykkelig, imens du siger Expecto Patronum. Det lærer jeg sikkert aldrig. Måske. Jeg rejser mig og lægger bogen ned i min taske. Så går jeg ud af biblioteket, og ned af gangen. Jeg skal være til Transfiguration om 10 minutter. Men jeg kan vel godt være der lidt før. 

Jeg ser Cedric ved et bord for 2, og jeg sætter mig derover. "Hej!" Siger jeg. "Hej!" Siger han, imens jeg finder min opgave frem. "Tror du vi kan nå og lave en opgave ud af det her?" Spørger jeg. "Sagtens. Altså opgaven skal fylde 16 tommer, og begge vores opgaver er 18 tommer lang. Så der er massere af stof til den opgave. Det kan vi skam sagtens nå." Siger han, og jeg nikker. "Okay." Siger jeg. Professor McGonagall kommer ind i klasselokalet og lægger sine ting på katederet. "Velkommen tilbage til Transfiguration. I år skal vi  trylle dyr om til service. Altså sådan noget som bestik, tallerkener, og glas. Det er slet ikke så svært når i først får det lært. Nå, men I har vel fået skrevet en 18 tommers tekst omkring at forvandle dyr til service. I skal bagefter bruge jeres 2 opgaver til at få skrevet en tekst omkring det. Den skal være på 16 tommer, og I får altså 1 time til det. Jeg skal lige læse jeres tekster igennem, før i begynder. Når timen er slut vil jeg gerne læse jeres samlede tekst omkring det. Begynd." Siger hun, og smiler. Cedric og jeg går op til professor McGonagall med vores tekster. "Jeg forventer meget af jer. I hvert fald i forhold til de andre opgaver i afleverede sidste år." Siger hun, og kigger strengt på os. Hun læser først min opgave igennem. Så læser hun Cedrics. Man kan slet ikke aflæse hendes ansigtsudtryk, og jeg er derfor i tvivl om det er godt eller skidt. Hun retter blikket op, og giver os vores opgaver. "Meget gode opgaver. I har givet mig tekster som der ikke er mange 2. og 4. års elever der kan gengive. Vær' stolte af jer selv. Jeg er sikker på der kan komme en meget god tekst ud af det." Siger hun, og smiler til os. Vi smiler tilbage og går ned til vores bord igen. Jeg ruller en rulle pergament ud, og jeg dypper min fjerpen i blækhuset.

_ _ _

Så kommer der sgu et kapitel op. Det slutter måske lidt mærkeligt, men kunne ikke skrive mere.

See you!


Livet som en Malfoy 2 & 3 - HP StoryWhere stories live. Discover now