Lyon, Frankrig

99 4 0
                                    

Jeg går ind i hestevognen. Jeg finder hurtigt en bog frem, og sidder mig og begynder at læse. Jeg kan hører den samme lyd af klaprende hestehove mod brosten, og stemmer. En masse stemmer. De er overalt i Frankrig. Der er aldrig stille her i Frankrig. "Prøv at se Draliny!" Siger min mor, og peger over mod en sø. Den er dækket af åkander. "Det er godt nok flot." Siger jeg. Min mor og jeg sidder alene i en hestevogn på vej til Lyon. Den er meget stor, med 3 bænke lignende ting. Jeg sidder på den ene, med Moony, og min mor sidder på den anden, på den tredje er alt vores bagage. Vi kommer til at sove her i hestevognen, så der er også puder og dyner. Vi skal sidde her i 18 timer. Min far og Draco er i hestevognen bag os. 

Solen er ved at gå ned, og vi har sat her siden klokken 10 i morges. Nu er klokken 9, om aftenen. Vi har sagt til kusken, at vi vil stoppe ved et sted hvor vi kan overnatte. Vi er derfor stoppet ved en kæmpe græsmark, med en strand og bad, og sådan noget. "Vi går i seng klokken 10 i aften. Jo hurtigere vi sover, jo hurtigere er det morgen." Siger min mor. Kuskene vil sove udenfor i et telt. Jeg ser Draco og far stige ud, så jeg rejser mig. "Mor, kom! Lad os gå ud til de andre." Siger jeg, og min mor rejser sig også. Vi går ud til de andre, som sætter sig på en parkbænk. "Vi kan gå ned, og bade om lidt." Siger min mor. "Okay, så skifter jeg lige til badetøj." Siger jeg. Draco og jeg rejser os, og sprinter over til hver vores hestevogn. Der er tag på vores hestevogne, så det er nok nærmere en karet. Men pyt med det. Jeg trækker det sorte rullegardin ned, og tænder for lampen i loftet. Så skifter jeg til min blå badedragt. Jeg tager lige et håndklæde med på vejen. Da jeg kommer tilbage er Draco der allerede. "Vi skifter lige." Siger min far. De går ind i hver deres hestevogn, og Draco og jeg er alene herude. "Glæder du dig til Lyon?" Spørger Draco mig. "Ja, mor siger vi skal se La Basilique Notre Dame de Fourviére." Siger jeg begejstret. Bagefter sidder vi og kigger mod havet. "Tror du at vores venner har det godt i England?" Spørger jeg. "Ja, hvorfor skulle de ikke have det?" Spørger Draco. "Det var bare et spørgsmål." Siger jeg. 

Vi er på vej ned mod stranden. Det bliver mørkt snart, så vi skynder os. "Vi har ikke engang spist." Siger min mor. "Vi kan bare spise i en af kareterne. Der er jo tre sæder på hver bænk. Vi er jo kun fire." Siger min far. "Okay, vi kan sætte os i vores karet. Der er alt maden." Siger min mor. Vi er nået til det bløde varme sand. Vi går hurtigt over til et sted, hvor der stadig er en smule sol. Vi lægger vores håndklæder, og går i. Jeg går lidt længere ud end de andre, så jeg kan svømme bedre. Så slipper jeg for at komme til at ramme sandbunden. Jeg svømmer med faste svømmetag, længere ud end jeg egentlig burde. "Draliny! Kom lige!" Siger min mor, og jeg svømmer mod hende. "Vi skal ind nu. Det begynder at blive mørkt, og klokken er blevet mange nu. Vi har ikke engang fået aftensmad." Siger min mor. Vi går op, og jeg tørrer lige mine ben og arme, med mit håndklæde. "Jeg går lige op, og skifter til noget andet. Jeg kommer herned når jeg er færdig med det." Siger jeg, og min far nikker bare. Jeg skynder mig tilbage, og åbner døren til kareten. Jeg lukker den igen, og ruller gardinerne ned. Så skifter jeg til en grå kjole. Jeg åbner døren til kareten, og går ud til min mor og Draco. "Mor du kan skifte nu." Siger jeg, og hun rejser sig. Imens går mig og Draco over på græsmarken med håndklæderne. Vi breder dem ud i græsset, og sætter os. "Er du godt klar over det vil tage os over 50 timer at komme til Paris?" Spørger jeg ham. "What?!" Siger Draco. "Vi kører også om natten. Det har mor sagt. Men vi kan jo godt sove imens." Siger jeg. "Far siger også vi måske skal til Danmark i Juleferien." Siger Draco så. "Til Danmark?!." Siger jeg, overrasket. "Ja." Siger Draco. Så kommer vores forældre. "Kom, vi skal spise nu. Jeg har fundet maden frem." Siger mor, og Draco og jeg tager håndklæderne. Vi hænger dem udenfor på en krog ude foran kareten. Så lukker vi døren, og jeg tænder for lampen. Der er både noget spaghetti, lasagne, kylling, sushi, og burger. Jeg tager noget sushi, og så noget salat som der også er. "Vi får sikkert ikke spist det hele." Siger Draco, og tager en burger. "Vi kan bare gemme det, til i morgen." Siger min far. Jeg spiser hurtigt, og drikker lidt vand.  Mor har stillet en flaske vand op til hver.

Livet som en Malfoy 2 & 3 - HP StoryWhere stories live. Discover now