Jeg folder mine skole gevandter sammen, og ligger dem øverst i kufferten. "Glæder du dig til i aften?" Spørger jeg Ginny, og hun nikker. "Jeg er bare bange for ikke at få nogen venner." Siger Ginny, og sukker. Jeg kigger på hende. "Selvfølgelig får du det! Hvorfor skulle du ikke det?" Spørger jeg. "Fordi jeg er den jeg er." Siger hun, og kigger ned på sin kuffert. "Du har i hvert fald en." Siger jeg, og smiler opmuntrende. "Hvem?" Spørger hun, en smule undrende. "Mig selvfølgelig!" Siger jeg, og smiler. Vi pakker det sidste, og går nedenunder med vores kufferter. Vi er nogen af de sidste der kommer nedenunder. "Godmorgen." Siger jeg, og sætter min kuffert over til døren hvor de andre står. Jeg sætter mig ved bordet, og begynder at spise. Jeg har brug for meget mad, så jeg er klar til tog turen. Der kommer der først noget at spise når kiosk heksen kommer. Det er faktisk ikke engang rigtig mad. Blot slik og kager.
Vi står endelig ude ved stationen. Vi er kørt frem og tilbage cirka 5 gange. Der var nemlig hele tiden nogen der havde glemt et eller andet. Men nu er vi her altså. Vi løber hurtigt igennem stationen for ikke at komme for sent. "Skynd jer igennem!" Siger fru Weasley. "Drenge i starter!" Siger fru Weasley, og kigger over på Percy og tvillingerne. De løber hurtigt igennem. Det har altid været nervepirrende at gå igennem. Jeg er altid bange for at støde ind i muren. Det ville virkelig gøre ondt. "Draliny nu er det din tur!" Siger fru Weasley stresset, og kigger op på det store ur der hænger på stationen. Jeg løber igennem med vognen foran mig, og med et hamrende hjerte. Jeg skynder mig så meget jeg kan, for ellers når jeg det ikke. Jeg lukker øjnene, da jeg er en meter fra muren. Jeg løber igennem, men støder ikke ind i noget. Heldigvis. Jeg åbner øjnene igen, og mærker røgen i ansigtet. Jeg ser det højrøde lokomotiv, og går over til det. Jeg mærker nogen voksnes øjne i nakken, men de er nok ikke vant til at se en tage afsted uden nogen værge.
Jeg mærker toget triller afsted, og kigger desperat ud af et af vinduerne. Jeg ser dem ikke. Mit blik flakker hen over alles hoveder. Jeg søger efter det flamme røde hår og det helt sorte. Men jeg søger forgæves. Harry og Ron nåede ikke toget. Jeg hører en kupe dør åbne, og ser først en helt brun manke af vildt hår. Hermione. "Hvad sker der?" Spørger hun, og kigger undrende på mig. "Jeg kan ikke finde Harry og Ron. Jeg tror altså ikke de nåede toget." Siger jeg, og vi sætter os ind i kupeen. "Vi må vente og se Draliny. De kunne meget vel have sat sig i en anden kupe. Vi må vente til vi er på Hogwarts." Siger hun, og jeg nikker. "Du har nok ret." Siger jeg, og sætter mig ned.
Jeg går ude på gangen, som næsten er tom. Jeg leder efter Cedric. Jeg er gået igennem 2 vogne nu, men har stadig ikke fundet ham. Jeg når til enden af vognen. Jeg kaster et blik ind på en kupe, hvor der er fuld af drenge fra Hufflepuff. Jeg kigger efter det brune hår og de grå øjne. Men kupe døren når at åbne før jeg har tjekket alle, og ud træder han. Cedric Diggory. "Hej!" Siger jeg, og giver ham et kram. "Hej! God ferie?" Spørger han, og jeg nikker ivrigt. "Kom." Siger han, og jeg følger efter ham ind i en tom kupe. "Har du haft en god ferie?" Spørger jeg, og han nikker også. "Den har da været meget god." Siger han, og smiler. Han er blevet højere i sommerferien. "Hvad har du da lavet?" Spørger jeg, og smiler. "Jeg oplevede meget i Budapest. Men vi var blandt andet inde på et museum, og det var kun troldmænd og hekse der kunne se det. Så det handlede om magi. Der var virkelig meget, blandt andet nogle besværgelser. Så hvem ved, måske slår jeg dig i Transfiguration i år." Siger Cedric, og griner. "Aldrig." Siger jeg, og smiler. "Nå, men hvad med dig?" Spørger han, og smiler. "Altså jeg var blandt andet sammen med en pige der hedder Fleur Delacour. Hun er meget sød, og hun går på Beauxbatons. Du ved den magiske skole i Frankrig." Siger jeg, og smiler. Vi snakker videre i rimelig lang tid. "Har du lavet opgaven til Transfiguration?" Spørger Cedric, og jeg nikker. "Samme her." Siger han. "Så skal vi vel bare lave det til en opgave i den aller første Transfigurations time ikke?" Spørger jeg, og han nikker. "Nå, vi må nok se at komme videre. Vi ses i morgen, ik?" Siger han, og jeg nikker. Vi følges ud af kupeen, også går vi i hver vores retning.
Jeg ser mad vognen komme trillende. Jeg skynder mig at gå over til kupe døren, og skubber den op. "Skal du have noget?" Spørger jeg Hermione. "Ehm, bare nogle kedelkager og en flaske græskar juice." Siger hun, og kaster en pose penge over til mig. "Skal du have noget?" Spørger kiosk damen. "8 kedelkager, 2 flasker græskar juice, 3 platugler. Men hvad koster 4 kedelkager og 1 flaske græskar juice?" Spørger jeg. "5 søvlsegl." Siger hun, og smiler. Jeg finder hurtigt 5 søvlsegl frem, og giver dem til kiosk damen. "Hvad med resten?" Spørger jeg. "Det koster 8 sølvsegl." Siger hun, og jeg giver hende 8 sølvsegl. Så giver hun mig tingene, og jeg sætter mig ind i kupeen igen. Vi spiser og snakker resten af vejen. Men jeg har altid en tanke i hovedet. Hvor er Harry og Ron?
_ _ _
Så kom der endelig et kapitel der omhandler Hogwarts. Jeg har besluttet mig for at der kommer 40 kapitler i denne bog. Hvilket svarer til 20 kapitler til hvert skoleår. Så kommer der ikke så mange ligegyldige kapitler som i sidste bog.
See you!
YOU ARE READING
Livet som en Malfoy 2 & 3 - HP Story
FantasyDraliny Malfoy er både blevet ældre, og mere moden. Hun ved hvad hun vil, og følger sit hjerte. Hun vil møde mennesker og følelser som vil ændre hende totalt. Hun vil både møde hendes værste frygt, og være tæt på at bedrage hendes bedste ven. Hun vi...