Bab 2: Who is my other half?

635 7 0
                                    

Hari pertama Amira memulakan kerjayanya setelah sekian lama menetap di perantauan. " Salam perkenalan... Saya Karen... You senior I dulu dekat UK...." Amira agak terkejut. " Yeke? Sorry lah... I think kita tak pernah terserempak.... Amira... Just call me Mira..." Amira membalas sambil tersenyum manis. " Laa... It's ok... I mean banyak student kan... Lagipun Prof Conor selalu puji you..." Tambah Karen. Amira ketawa kecil. " So dah lama ke duty dekat sini?" Tanya Amira. Karen nampak sangat seorang gadis yang peramah dan baik. " Dalam setahun lebih ada juga lah... Before this I based in Qatar... But now balik Malaysia... Sebab family risau Karen seorang dekat sana..." Amira menganguk mendengar cerita menarik Karen.

Hanan? Racheal? Eric? Sufian? Faris? Semua sudah ikut haluan masing-masing. Hanan sudah berkahwin dan terus hilang contact. Semua laman social media Hanan sudah deactivate. Terakhir kali Racheal dengar Hanan posting di Dubai kerana suami Hanan berkerja di Dubai. Semua rakan-rakan juga tertanya-tanya kenapa Hanan memadam laman social medianya. Racheal juga sudah berkahwin dan selamat melahirkan seorang anak lelaki dan seorang lagi anak perempuan. Sufian dan Faris juga sudah berkahwin. Isteri Sufian seorang pensyarah dan Faris pula, isterinya seorang Doktor Gigi. Eric dan Hannah kononnya sepatutnya berkahwin dalam tahun ini. Tetapi Hannah pula minta majlis ditunda. Bukan disebabkan kerja tetapi kerana tanpa sengaja Eric telah membocorkan sesuatu dari kisah silamnya. Hancur hati Hannah hanya tuhan yang tahu. Kalau ikutkan hati memang Amira mahu cekik Eric dengan apa yang Eric sudah buat lima tahun yang lalu. Hanya Amira sahaja tempat Hannah luahkan segala yang terbuku dihatinya.

Flashback

" Hey... Meen... Jomlah keluar dengan I malam ni..." Entah berapa kali sudah Eric pujuk Yasmeen. Yasmeen jeling sahaja Eric dengan tajam. Eric senyum senget. ' eleh... Jual mahal konon... Tengok lah kejap nanti... Confirm masuk dalam tangan I...' bisik hati Eric jahat. Memang semua kawan-kawan Eric benci dengan Yasmeen. Dan Eric sudah berjanji untuk kenakan Yasmeen walaupun dilarang oleh Amira, Hanan, Rachel, Faris, Hazim dan Sufian. " Meen... Meen nak tau tak kenapa Eric suka dekat meen... Sebab Meen ni perempuan yang paling cantik Eric pernah jumpa...." Yasmeen tergamam. Yasmeen memang sudah lama simpan hati dengan Doktor tampan itu, tetapi Yasmeen iri hati melihat keakraban Eric dengan kawan-kawannya yang lain. "Meen pun... Sukakan Eric... Tapi... Meen tahu yang Meen tak secantik Racheal dan Mira..." Eric tersenyum nakal. " Tak Meen... Meen jauh lagi cantik dari mereka... Cuma Meen saja yang tidak sedar...."

Dua tiga hari selepas itu, akhirnya Yasmeen menerima Eric menjadi teman lelakinya. Malam ini, Eric membawa Yasmeen untuk makan malam di apartmentnya. Eric telah memesan makanan dari luar untuk dirinya dan Yasmeen. Sambil menonton movie, mereka menikmati makanan yang ditempah dari KFC. " You... I belum ready nak bagitau my friends pasal kita..." Eric berkata sambil mengusap tangan Yasmeen. Yasmeen tersenyum kelat. " It's okey... I pun belum ready... Tapi... Kita ni...." Yasmeen tidak menghabiskan ayatnya. Eric senyum dan meragut bibir gadis itu. Yasmeen kaku. Pertama kali seorang lelaki mencium bibirnya. " Kita couple..." Bisik Eric. Yasmeen semakin tidak keruan. Yasmeen bergerak sedikit apabila movie yang ditayangkan menunjukkan adegan panas. Eric memang sengaja mahu menyemarakkan perasaan ingin mencuba dalam diri Yasmeen.

Yasmeen membaringkan kepalanya di bahu Eric. Tanpa menunggu Eric melumat bibir Yasmeen. Yasmeen yang sememangnya sudah lama menanti saat ini membiarkan dirinya dicium dan digomol oleh Eric. " Eric... Ini first time Meen buat ni... " Eric menggosok pipi Yasmeen. " Eric pun... Meen lah perempuan pertama yang Eric kiss... Ric sayang sangat dengan Meen..." Bohong Eric. Kalau memang dasar buaya, memang senang saja untuk cairkan perempuan yang inocent seperti Yasmeen. Malam itu Yasmeen memyerahkan segala-galanya kepada Eric. Eric beruntung kerana menjadi lelaki pertama menyentuh gadis itu. Eric juga beberapa kali memberitahu Yasmeen supaya tidak memberitahu rakan sekerja mereka tentang hubungan mereka.

Dua minggu kemudian

" Apa ni Eric... I dah bagi semua dekat you!!!" Marah Yasmeen. " Alaa... Sorry lah We had our fun time... Now I dah boring we can move on..." Senang sahaja Eric berkata begitu tanpa mempedulikan perasaan Yasmeen. "Kalau I pregnant macam mana?" Tanya Yasmeen lagi. " Hello this is Doktor Eric... Okey... I selama ni dah pancut luar... I am extra careful especially when I am with girls like you..." Air mata Yasmeen merembes keluar. " I hate you Eric..." Marah Yasmeen. " I memang dah lama dah target you... Especially sebab perangai you yang mengada dan suka cari pasal with my friends." Yasmeen menggeleng kepala. Gara-gara menyerahkan dirinya kepada lelaki yang digelar crush selama in, Yasmeen sudah seperti bunga yang hilang madunya. Yasmeen keluar dari bilik Eric dengan hati yang sakit. Yasmeen hanya bertugas selama seminggu sebelum minta ditukarkan ke tempat lain. Benci dengan lelaki bernama Eric tidak terkata.

End of flashback

Jodoh itu Rahsia AllahWhere stories live. Discover now