Bab 19: Who is my other half?

212 7 0
                                    

           " Aaron... Kenapa... You dan Amira break eh? Eyka tengok bukan main lagi your mom sayang dekat Amira..." Aaron mengeluh apabila ditembak soalan cepumas oleh Eyka. Entah berapa kali Eyka tanya soalan yang sama sejak Amira pulang ke Malaysia. " Eyka... Okey fine... If I tell you will you stop nagging me..."  Aaron memandang muka polos Eyka. Eyka memang muda, sangat muda dan disebabkan dia masih muda pemikiran Eyka sedikit kurang matang. " Okey... Eyka janji..." Aaron melepaskan keluhan kecil. " Dulu... Masa Aaron pergi US... We couldn't handle the distance... And... One mistake Aaron buat masa tu.... I kinda lost touch in our relationship, I didn't bother to save it... Then we finally called it off..." Eyka memandang Aaron. " Aaron menyesal tak?" " Menyesal. Menyesal sangat." Aaron menjawap secara spontan. Eyka memandang kearah lain.

          " Sayang... Please... Don't ruin this date..." Pujuk Aaron. Eyka menjeling. " Eyka... Walaupun Aaron menyesal... Tak semestinya Aaron nak balik dengan Amira... Eyka... Seriously we are history... Aaron dah ada Eyka... I will never look back Eyka..." Pujuk Aaron. " Aaron yakin sangat... Sedangkan kita tak tahu masa depan kita Aaron. Bila-bila masa Aaron akan tinggalkan Eyka untuk Amira. Kalau betul Aaron sayangkan Eyka kenapa take time untuk ikat Eyka... Kita couple dah lama Aaron... Tapi... Eyka rasa kita ni hanya bergantung macam tu saja..." Luah Eyka. " What do you mean Eyka... Kita dah bincang kan... Pasal tarikh nikah apa semua... I am just respecting my moms request untuk tunang dulu then see how our relationship goes... And Aaron buat semua ni... Supaya Eyka boleh rasa fasa bertunang... Fasa preparing for our wedding... Aaron siap bawa Eyka stay with me and my mom... Sebab Aaron tak sanggup tengok Eyka hidup susah diluar sana..." Eyka menundukkan wajahnya. Eyka tahu Aaron terasa dengan sikapnya.

  
     " Eyka... Jom pergi Shah Alam... I am sorry... Kalau Eyka terasa dengan kepulangan Amira ke Malaysia... Apa yang berlaku antara Aaron dan Amira merupakan satu pengajaran... Pengajaran... Kepada Aaron untuk pastikan hubungan Aaron dan Eyka tidak akan jadi seperti hubungan Aaron dan Amira... I want us to enjoy our date... Tak mau dah gaduh-gaduh.... Okey Sayang Eyka... I love you so much...." Aaron berkata sambil mengucup dahi Eyka. Eyka senyum bahagia. " I love you too Aaron... I love you so much that I don't want to loose you." Aaron senyum bahagia dengan ucapan Eyka. " Okey jom... I want to bring you somewhere..." Eyka senyum malu-malu. Sejak bercinta dengan Aaron, Aaron memang seorang yang sangat sweet. Dari kecil, Eyka tidak pernah merasakan kasih sayang, tinggal di rumah anak yatim Eyka menumpang kasih dengan penyelia rumah anak yatim. Puan Iris juga sayang Eyka, namun bila adanya kehadiran Amira, Eyka rasa tergugat dan takut kehilangan dengan apa yang dia ada sekarang.

       " I-city....." Jerit Eyka riang. Aaron ketawa. " Seronok? Sebab Eyka kan macam budak-budak... Aaron bawa Eyka datang sini..." Eyka mencubit lengan Aaron. " Aaron jahat... Suka hati cakap Eyka budak... Kalau macam tu... Kita balik je lah..." Eyka mula lagi merajuk. " Sayang... Aaron gurau je lah... Jom... Lah kita pergi pilih game atau ride dulu..." Aaron cepat-cepat memujuk Eyka. " Okey... Eyka nak naik ferris wheel please..." Eyka akhirnya tidak menunjukkan muka cemberut. " Okey jom... Beli tiket dulu..." Aaron berkata sambil memeluk bahu Eyka dengan erat. Eyka senyum bahagia dan mengikuti langkah Aaron untuk ke counter pembelian tiket.

         Setelah bermain dan menaiki beberapa ride, Aaron membawa Eyka ke Snow Walk. Eyka sudah mengigil kesejukan. Aaron memeluk lengan Eyka erat.  Aaron tidak lupa untuk mengambil gambar Eyka dan mereka berdua. Sudah lama mereka tidak merasa keluar dating, kerana selama ini mereka sama-sama sibuk menjaga Puan Iris. " Sayang... Aaron suka tengok Eyka happy-happy macam ni... Eyka boleh janji dengan Aaron... Jangan sedih-sedih... Jangan overthinking lagi please..." Aaron berkata sambil memandang ke dalam anak mata Eyka. " Eyka cuba okey Aaron....  Terima Kasih Aaron sebab buat Eyka happy... Lepas ni... Boleh kita pergi makan? Eyka lapar...." Eyka mengadu sambil membuat muka comel. Aaron ketawa. " Ni... Mesti nak KFC kan..." Aaron sudah mengagak. Eyka dan KFC memang tidak boleh berpisah. Walaupun badan Eyka kecil, satu dinner plate yang ada tiga ketul ayam Eyka boleh habiskan malah Eyka boleh siap order side order cheesy wedges lagi. " Errmmm... Tak nak KFC lah... Eyka nak makan dekat Kenny Rogers..." Eyka menjawap sambil membuat muka comel. " Okey... Jom... Let's get out of here... It's totally freezing..." Aaron dan Eyka cepat-cepat berlari keluar daripada snow walk yang sangat sejuk seperti berjalan dalam freezer yang besar.

        Eyka dan Aaron pulang tepat pada dua belas malam. " Hi... " Sapa Puan Iris. " Hi mom... Sorrt we were out late... I brought Eyka out to Shah Alam... " Aaron menjelaskan kepada ibunya. Puan Iris senyum. " That's great... It has been awhile since both of you went out...." Puan Iris berkata lagi. " I am going to bed now... See you both in the morning..." Sambung Puan Iris lagi sambil mengorak langkah perlahan ke bilik tidurnya. " Good night Mom... " Aaron berkata. " Good night... Mom... " Eyka akhirnya bersuara. " Eyka masuk bilik dulu... Thanks for today..." Eyka berkata sambil menghadiahkan senyuman manis kepada Aaron. Aaron  mencium dahi Eyka sebelum Eyka masuk ke bilik.

Aaron: Aaron sent an audio

Eyka ketawa kecil sambil membuka audio tersebut. Aaron sempat menghantar lagu At My worse kepada Eyka. Eyka membiarkan lagu tersebut bermain, sambil Eyka mengambil pakaian tidurnya dalam almari. Apabila lagu tersebut habis, Eyka terus masuk ke bilik mandi untuk membersihkan diri sebelum tidur. Eyka memandang cermin dihadapannya. Jika dibanding dirinya dengan Amira, Amira memang jauh lagi cantik. Tetapi, Eyka mempunyai baby face look. Sentiasa comel. " Soon Aaron... Soon... I will be yours..." Bisik Eyka perlahan. " Aku harap aku diberi kesempatan untuk merasa kebahagian, kerana selama ini Aku tak pernah kenal erti bahagia sehingga kini..." Selesai membersihkan diri, Eyka keluar dari bilik mandi dan menukar kepada pakaian tidur. Esok Eyka dan Aaron perlu masuk kerja. Tanpa membalas Whatsapp Aaron, Eyka terlena dibuai mimpi indah.

Jodoh itu Rahsia AllahWhere stories live. Discover now